CZ tržby: Prvenství pro Vánoční Kameňák F. A. Brabce. Tři české filmy v první desítce.
109 kin, 4 dny (čtvrtek-neděle), pověst lidové zábavy. Vánoční Kameňák rozehrál páté kolo třeskutého humoru pod režijním vedením F. A. Brabce. Recenzenti přiřkli stejně jako v případě "čtyřky" mizivých 13 procentních bodů. Jak si vedl Vánoční Kameňák? Ovládl sice žebříček, ale přišlo na něj pouhých 21.323 diváků. Tržby nedosáhly ani na 3 milióny korun. Čtvrtý díl si před 2 lety vedl o poznání lépe. Je to definitivní konec série, kterou rozjel Troška, ale zařízli ji adoptivní otci?
O 61 procent se propadl zájem o Gangster Ku: Afričana. Velmi solidně hodnocená kriminálka (71 procent) inspirovaná příběhy Radovana Krejčíře, o druhém víkendu od nasazení přitáhla 14.039 diváků, kteří v kinech nechali 2 milióny korun. Snímek šel jen do 49 kin, takže ztráta na Kameňák není tak výrazná. Ta nepřímá úměra ale bije do očí - čím horší film, tím více diváků.
Dlouho se na prvním místě neohřál ani závěrečný díl Hunger Games - Síla vzdoru - 2. část. Předminule první, minule druhý a tentokrát až třetí skončil závěr dystopické série pro teenagery. Do 46 kin na něj o víkendu přišlo 11.342 diváků. Za vstupenky zaplatili 1.63 milionu korun. Životnost filmů - i těch s velkými rozpočty - má v českých kinech až na výjimky jepičí trvání. A to Hunger Games patří k úspěšnějším - za necelé tři týdny na film zašlo přes 166 tisíc diváků, tržby činí skoro 24 milióny korun.
Až čtvrtá skončila novinka Stevena Spielberga s Tomem Hanksem v hlavní roli - Most špiónů (2015). Historický thriller má mezi českými recenzenty velmi dobrou odezvu (77 procent), diváci ale film minuly obloukem. Do 88 kin přišlo 11.497 příznivců, za vstupenky v pokladnách nechali 1.5 miliónu korun. Nezabralo téma studené války, špionážní zákulisí, prvotřídní filmařina, ani Tom Hanks v hlavní roli.
O víc než polovinu (54 procent) se propadl animovaný Hodný dinosaurus (2015) studií Disney/Pixar. Na řemeslně velmi zdařilý rodinný film přišlo o druhém víkendu od nasazení 10.347 diváků. Tržby činily 1.4 miliónu korun. Další magnet na děti a rodiče, snímek Malý princ (2015), zahájil až na sedmé příčce. 9.363 diváků si nenechalo ujít proslulé příběhy prokládané současnými osudy okaté francouzské holčičky. Diváci nechali v pokladnách za tenhle zdařilý film1.26 miliónu korun. Poselství Malého prince se ale penězi vyvážit nedá.
Mezi desítkou nejúspěšnějších figuruje (aktuálně na osmém místě) i dokumentární film českého režiséra Steva LichtagaAldabra: Byl jednou jeden ostrov (2015). Cestopis pro malé i velké diváky se o třetím víkendu od nasazení promítal v 53 kinech. Přišlo na něj 5.841 milovníků panenské přírody a podmořského světa. Tržby atakovaly 1 milión korun.
Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.