Profilový obrázek

Klajnik

8 671
26. TopUživatel

jsem filmový kazatel, jehož chrámem je kino

https://www.csfd.cz/uzivatel/455959-klajnik/prehled/
Praha, Hlavní město Praha, Česká republika



Godzilla x Kong: Nové impérium
Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
0
Asi nejsem dost blbej, abych se u takový dutý slátaniny bavil. A to jsem proklikal jen bitky, protože nehodlám investovat čas do scén s nezajímavými a prázdnými postavami, které divákovi vysvětlují okolnosti příběhu, který beztak nemá co říct a nedává ani smysl.
Přesto je ve mně furt jistý klukovský zájem o akční žánr a zajímá mě, jak moc se užití propriet povedlo či nepovedlo v porovnání s jinými akčňáky a jinými kaiju filmy;
Řekl bych, že kvalitativně je to stejně hrozný jako předchozí díl, Kong vs Godzilla, anebo Godzilla 2, oproti níž se to ale neutápí ve tmě, protože je to barevný jak lentilky. Nepracuje se zde s měřítkem a napětím jako v první (novodobé) Godzille, což je škoda, když už děláte filmy o obřích monstrech. Bitky zde nejsou ani zdaleka tak šťavnaté jako v prvním Kongovi, což byl jediný film, u něhož se v rámci této hollywoodské sérky dokážu bavit.
Pokud si ovšem myslíte, že tyhle filmy zpravidla nemají co říci, tak zkuste nedávnou Godzillu: Minus One nebo Shin Godzillu, která má ale taky hromadu nedostatků.
  • existují i horší filmy
  • je to tupé, hnusné a trvá to 2 hodiny
The Ministry of Ungentlemanly Warfare
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)
0
Kosení nácků je žánr sám o sobě, ale Guy Ritchie se nechytá na 60 let starej Tucet Špinavců a na Pancharty už vůbec ne. Jeho příspěvek je naivní slátaninou, u které jsem se nudil a měl ji problém cokoliv věřit (což spolu souvisí).
Na vině je klasicky slabej scénář, ale jeho vady zde nehodlám rozvádět. Bude o tom svědčit to, že na tyhle postavy se nebude vzpomínat a nikomu nepřirostou k srdci jako třeba Aldo Raine, Hans Landa nebo onen nácek, jenž byl ochotný umřít pro chrabrost...

Již v první půl hodině nás Ritchie chce utvrdit v tom, že jeho hrdinové jsou velcí frajeři, kteří zabíjí nácky s větší lehkostí a klidem, než třeba já krájím zeleninu. Jsou to dokonce takoví borci, že se klidně smějí ozbrojené nepřátelské hlídce do obličeje (můžou si to dovolit, protože scénárista své hrdiny přeci nezabije v prvních deseti minutách stopáže), jakoby nevěřili tomu, s jakou ochotou jsou právě náckové ochotni zabíjet klidně i ženy a děti. Zajímalo by mě, kolik toho autor ví o druhé světové...
Vzhledem k tomu, jak je to celé hrozně vyumělkované, naivní a trapně namistrované, tak mě to vůbec nevtáhlo.
Tlumič zde tlumí dost na to, že výstřely nejde prakticky vůbec slyšet, což je odchylka od reality, která filmařům slouží k tomu, že se nemusí moc zapotit ve vymýšlení způsobu, jak by měli hrdinové infiltrovat základnu, aby to fungovalo a naplnilo aspoň nějakou míru uvěřitelnosti. Snazší je si hrát na to, že výstřely přes tlumič nejdou prakticky vůbec slyšet a nepřátelé jsou prostě nepozorní, hluší a neschopní.

Komando hrdinů se navíc skládá z herců, kterým nevěřím, že jsou postavami nějakého ukotveného fikčního světa.
Henryho Cavilla mám rád, ale zde pojal svou postavy nějak nesoudržně; Na jednu stranu jako nějakej úchylák vyplazuje jazyk, když morduje nácky a na druhou stranu ponechává postavě jistou britskou uhlazenost a šviháckost.
Alan Ritchson mi přijde jako vystřiženej z úplně jiný doby a kontextu - protože taky je. Zbytek komanda je nevýraznej, jak jen být může.

Celej film je taky poměrně hnusně natočenej: Jakoby autor měl už řemeslo v ruce, ale skoro vůbec nesnažil. Přijde mi to jaksi uhlazený, blbě nasvícený, nelíbí se mi barevnost film - však se tady podívejte do galerie a uznejte, že to od pohledu vypadá jako průměrnej českej film, ačkoliv starý ritchieovky přes svou stylizaci působily podstatně uvěřitelněji díky jisté míře špinavosti a co víc, navzdory té špinavosti vypadaly krásněji díky barvám a zrnu.
Kde je problém? To se od té doby Ritchie nenaučil pracovat s digitálem?

Závěrem bych dodal, že si nežádám jen vážné filmy, kde vše bude dopodrobna promyšlené (ačkoliv to napomáhá imerzi). Rád bych třeba viděl ujetý film z druhé světové, který by karikoval, jak velkou roli hrál ve Třetí říši pervitin - o tom se totiž moc nemluví... Ritchie ale očividně nedokáže vymyslet nic promyšleně seriózního ani dost originálně ujetýho.
Byt
Byt (1968)
7
Byt je supr kafkovina.
Když jsem to viděl poprvé střízlivý, smál jsem se tomu, jaký má protagonista náročný den, ale když jsem na to koukal s kámošem podruhé a byl pod vlivem, tak to na mě působilo už docela tíživě a nepříjemně.
Kaskadér
Kaskadér (2024)
6
Běžnej divák bude nadšenej, protože Fall Guyovi dobře snoubí akci, romanci i komedii. Podle mě komediální rovina funguje nejlíp - akce je fajn, ale poněkud umělá (spíš Bullet Train než Atomic Blonde) a romance funguje díky chemii mezi protagonisty (Gosling si do této role přinesl něco z Kena). Ovšem k tomuhle žánrovému mixu typických amerických blockbusterů se váže jistý patos, který mě v druhé půlce už trochu bolel, jenže já vůči němu nemám skoro žádnou toleranci a když to vezmu kolem a kolem, tak to není hloupý film. Během první půlky jsem si naopak říkal, že je poměrně chytrý. Tím není myšleno, že by byl nějak tematicky podmětný nebo významný - pouze chytře pracuje s různými filmovými aspekty, prostředky a předsevzanými obsahy děje, díky čemuž to působí dost kompaktně. Současně je taky velmi uvolněný (dokud se teda nedostaví patos) a meta. Postavy se o něčem baví a film to rázem začne demonstrovat. Skoro to působí jako Leitchův flex - jakoby říkal: "jen dívejte, jak hravě to zvládám!" Od prezentaci vlastní uvědomělosti v rámci díla je to jen krůček na meta zábavě (známe od Tarantina nebo třeba Deadpoola). Postavy neustále odkazují na jiné filmy, satirickým způsobem kritizují nějaké trendy filmového průmyslu, storytellingu nebo si dělají srandu z přiblblých akčních blockbusterů (postava Emily Blunt točí nějakou sci-fi akční love story, která působí jako mix Duny a Kovbojů a Vetřelců). Je zkrátka přítomný nadhled a tenhle nadhled způsobuje, že tvůrci jednak uvědoměle pracují s tím, co se jim nabízí a jednak z toho mají srandu. Když si ale odmyslím tohle všechno, což je ovšem právě to, na čem film stojí, tak to reálně nemá moc co vyprávět. Celá záhada ohledně hlavní hvězdy onoho filmu ve filmu je jenom plot device sloužící tomu, aby bylo čím svázat všechny ty vtípky, pomrknutí a akční sekvence. Těžko říct, o čem ten film vlastně vypráví, ale co se zábavnosti týká, tak funguje lépe než většina jemu podobných.
Love Lies Bleeding
Love Lies Bleeding (2024)
0
Trailer byl sestříhanej efektně, ale film to je zbytečnej - tedy dějově mdlej a tematicky bezpředmětnej. Pár fajn nápadů to mělo, ale scénář je příliš vyprázdněnej na to, aby to ve mně cokoliv vzbudilo nebo zanechalo. Kdyby jen postavy měli osobnostní hloubku, tak by mezi nimi mohlo docházet i k zajímavým konfliktům. Takhle to vypadá, jakoby natočili film, podle scénáře, kterej by potřeboval ještě nějakou práci, aby z něj vůbec bylo něco, co je hodno natočení.

Oblíbená díla

  • Plakát 1
  • Plakát 2
  • Plakát 3
  • Plakát 4
  • Plakát 5+186

Oblíbení tvůrci

  • Plakát 1
  • Plakát 2
  • Plakát 3
  • Plakát 4
  • Plakát 5+56