Profilový obrázek

avenis

Eva Šindler
8 512
28. TopUživatel

Uživatel o sobě nic nenapsal.

Moravskoslezský, Frýdek-Místek, Česká republika



    Vyměřený čas
    Vyměřený čas (2011)
    3
    Tak především mám problém s pochopením, jak se čas může stát biologickou hodnotou. Werich říkal, že čas si vymysleli lidi, aby věděli od kdy do kdy a co za to. Čas se přece nedá přemisťovat jako elektronické peníze. Můj botanicky zaměřený mozek to prostě nedokáže zpracovat. No, tak co to tady máme? Privilegované, kteří jsou bohatí časem, spodinu, která tak tak přežívá, ale spíš umírá, strážce času nápadně připomínající STB, gestapo, FBI... Pak je tu love story štrejchnutá Stockholmským syndromem, jeden neúplatný strážce, nepřirozeně "mladí" starci... A hele! Bankovní loupež času! Tak to je mazec. Lidi se nabíjejí časem jako telefony z předplacených karet. WTF? Pak už jen honičky po střechách, sem tam výstřel. Ale co mi na tom všem dává smysl, je mezi řádky sdělené varování. To, co se zde fiktivně děje s jakýmci digitálním ČASEM, tak přesně tohle se může v budoucnu dít s digitální MĚNOU. Velký bratr bude vědět, kdo komu, za co a kdy... A na závěr tu máme Bonnie a Clyde třiatřicátého století. Pánové a dámy, jednou mi to stačilo.
    Berlín
    Berlín (2023)
    7
    Pro ty, co se nemohli nabažit Papírového domu ani po páté řadě, je Berlín malým zklamáním. Něco tomu chybí. Možná ta španělská jiskra, kterou byl prodchnut předchozí seriál. Loupež samotná probíhá až příliš hladce, protože postavy musí mít víc času na svoje vztahové šarády. V případě Berlína a Camille jsou zajímavé snad jen její laní oči a hezká tvářička. Další tři páry nepředvádějí nic nového, prostě vztahová nuda po americku. Zjevení dvou vyšetřovatelek z předchozích řad je sice na chvíli "jé", ale žádný jiný význam pro tento děj to nemá. Takže pokus o rozšíření Papírového domu dobrý, ale efekt nevelký. Jedno místo mě však rozesmálo. Scéna na svatbě a houslista. :)
    Hrana zlomu
    Hrana zlomu (2021)
    8
    Pozoruhodné drama s hororovými prvky. S minimem textů útržkovitě a na přeskáčku vypráví, jak jedno osudové tragické setkání může vyřešit dva (a více) problémů. Nemám ráda horory, ale tento film mě hodně zaujal. Skoky v čase mají svůj důvod a udržují mě po celou dobu v napětí a v pozornosti. Kozub ukazuje další rovinu svého hereckého talentu.
    • hudební doprovod
    Betlémské světlo
    Betlémské světlo (2022)
    6
    "Vy jednejte a já pohlídám pravopis," je jedna ze dvou (pouhých) hlášek, které mě pobavily. Možná ještě ten černý humor na začátku s obstaráním pohřbu ještě za živa... Vždycky ocením, když se někdo nebojí dělat si srandu sám ze sebe, v tomto případě z pokročilého věku. Pak už se mi ta šaráda s povídkovými postavami moc nelíbí. Místy to vypadá jako populárně naučný pořad o tom, jak začleňujeme znevýhodněné osoby do společnosti. Svěrákova labutí píseň, řekla bych. A druhý jeho typický vtípek (který byl vlastně první): "Jsme rádi, že začínáte den s raním ... Radiožurnálem." Vtipné je to ovšem ve zvukové podobě.
    Grand Prix
    Grand Prix (2022)
    6
    Uf. To byla jízda... Komedie, ale hodně hořká. Drama, ale nevážné. Takoví lidé určitě existují a jsou k politování nebo k nakopnutí do prdele. Proto na konci spíš povzdechnu než se usměju. Hádek se nějak vydal a už nemá moc co nabídnout jiného než vzteklého a nasraného hrubého křiklouna. Kozub je až děsivě dobrý a vytvořil zase jinou verzi svých dementů, tentokrát nechává obě oči synchronní a soustředí se na zuby. Ferro hraje "Rainmena" a dobře. Ovšem Dyková a její hyperaktivní feťačka, to je koncert. :)

    Oblíbená díla

    Oblíbení tvůrci

    • Plakát 1
    • Plakát 2
    • Plakát 3