Saw X

72%

Komentáře a recenze 17

30 291 bodů
8
První SAW jsem hltal a bylo to pro mě tenkrát něco nového a jedinečného, druhý díl mě hodně bavil a potom už to šlo přeci jen z kopce. SAW X je návrat ke kvalitě. I když zdánlivě nepřináší nic nového, spousta krve, hry a zajímavý závěr.. tak má SAW X přeci jen něco navíc a to je scénář, který je opravdu hodně zajímavý, vůbec mi nevadil první nekrvavá třetina, protože právě ta dá krvavému zbytku filmu další dimenzi. Pěkné.
9 406 bodů
4
Už jsem se dávno vzdal všech očekávání od série Saw a to i toho, že by snad někdy mohla skončit.. I když na podesáté se značka trošku inovuje a příběh se vydává jiným směrem, už se konečně nepokračuje nýbrž vrací v čase.. A divák si je tak od začátku jistý, které postavy by asi měli dosáhnout až do konce filmu. Vzhledem k tomu, kde na časové ose jsme, doufal jsem ve větší prostor pro Amandu, kdy bychom mohli vidět více z jejího přerodu.. Namísto toho dostáváme příběh Johna Kramera za uzdravením, které se ovšem trošku po Jigsawovsku zkomplikuje.. A jelikož si bohužel náš Skládačka zase musí hrát na poslední morálně soudní instanci, čeká nás opět zločin a trest... Saw X možná není jen dalším zbytečným pokračováním, ale je výplní v příběhu, která ničemu nepomůže.. No ale je to Saw, tak aspoň pastičky budou nápadité? Nemyslím si. I když do nich dostává lidi, kteří skutečně nepatří mezi nejčestnější, tak kreativita jejich smrtí je žalostná. Jakoby tvůrci věděli, že musí dostat smrt, jaká tu ještě nebyla, musí to vypadat jakože oběti mají šanci.. Ale stejně všichni víme, jak to dopadne... Desáté Saw přináší pořád to stejné, alespoň vysvětlení, proč už tolik dílů mrtvý vrah Jigsaw zase moralizuje, dává smysl, ale stejně ve výsledku ho nemůžu kvalitou přihodit k nejlepším dílům série. Takže jestli je vyznamenání, že od sedmičky jde o nejlepší díl, tak s chutí do toho! (Jen už zase prosím, už to SAW nechte na pokoji a konečně nechte ty starší díly nostalgicky zrát!) 40%
8 678 bodů
0
Prvních 7 dílů Saw mám pro jejich kvality rád jakožto guilty pleasure. Desítka se k nim chce přiblížit, ale je příliš nudná i scénáristicky tupá, čímž spíše připomíná 8 a 9. Zde už je celý koncept šíleně vyčpělý a samotné pasti taky za moc nestojí. Týpek vydlabávající si mozek mě ale rozesmál.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
5
Po nadšených recenzích jsem čekal o něco silnější výsledek. Je fajn, že se více tlačí na příběhovou strunu (navíc okolo jediné opravdu zajímavé postavy celé série), ale princip pomsty osobní rovinou příběhu nic nepřidává (protože přichází až poté, co už Jigsaw existoval), vražedné scény nijak nevybočují, zúčtování s "hlavním padouchem" je vyloženě neuspokojivé a snaha o překvapivou pointu se, minimálně v mých očích, minula účinkem. Na rozdíl od Spirály to ale drží aspoň pohromadě, nikdo nepůsobí směšně a nějaké ty emoce v tom fungovaly. Napětí už méně, když je celé finále postavené sice na vychytralé změně směru, ale vzhledem k budoucímu vývoji série víme, jak musí dopadnout. 50 % s tím, že dál už si není třeba.
mojmir.sedlacek
6 052 bodů
4
Neustálou přítomností Kramera se režisér Kevin Greutert snaží brnkat na nostalgickou strunu a nabídnout diváctvu další pohled do duše ikonické postavy. A že o ní rozhodně něco ví, vždyť je se sérií spojený od samého začátku. Všechny díly stříhal s výjimkou šestky a 3D, které rovnou režíroval. Snaha o vytvoření dramatické linky však spíš jen rozmělňuje to, čím se série proslavila nejvýrazněji, tedy zvrhlé pasti. Ty navíc nejsou kdovíjak nápadité či zapamatováníhodné, a tak neospravedlní přehnanou, bezmála dvouhodinovou stopáž.
ondy9
ondy9
1 487 bodů
7
Série Saw je zpátky bejby! A vrací se ke kořenům. Opravdu jde o nejosobnější příběh série, nejen v rámci Johna, který byl oklamán, ale i v rámci příběhu, který jako první provází do jeho citů, a ukazuje jeho vnitřní stránku. Děj se odehrává na jednom místě, stejně jako jednička, a to cením. Finální odhalení není nejlepší, ale je dobře promyšlené, chytré a zajímavé. Možná nemuseli z Amandy dělat až tak kladnou postavu, protože je to pak v rozporu s třetím dílem, ale to je jen drobnost. Nejedná se o tak velký příběhový posun, ale to ani nemá. Jedná se o velký posun chápání a poznání postavy. 70%
Karlositoo
Karlositoo
213 bodů
8
Po devíti dilech celkem překvapení
  • Mexiko, Kramer, brutalita
czechwatchmaker
czechwatchmaker
111 bodů
8
další pokračování Saw, hraje hlavně na nostalgii. Což vůbec není špatný. První polovinu bych nazval, že je střední, ale v druhé polovině se to rozjede. V tomto díle se víc ponoříme do hloubky (příběhu) Johna Kramera. Příběh se odehrává mezi 1-3 dílem ( ještě díly, kde John Kramer žije). Pokud máte rádi sérii Saw, tak tenhle díl si rozhodně užijete.
Kebabkony
Kebabkony
106 bodů
8
IT´S TIME TO PLAY A GAME! Tohle jsou slova, která vždy zahřejí na srdíčku stejně jako tento film. Už v pořadí desátý díl, který je ve skutečnosti dílem druhým. Nejedná se tudíž o pokračování, protože se tu vrací John Kramer, kterého tentokrát sledujeme jako hlavní postavu. Je tu i Amanda a taky skvělé kameo v podtitulcích. Opravdu jsem se bál, jak to celé dopadne, protože poslední tři filmy byly naprosto katastrofální, ale dopadlo to lépe než jsem vůbec čekal. Pasti tu jsou opět brutální a každá je originální. Nejsou tak přehnané jako v Saw 3D, což je jenom dobře. Finální twist je zase nečekaný a jak už je známo hraje tu známá skladba. Vztah Amandy a Johna je tu skvěle podán, protože jednoduše funguje. Největší problém filmu je délka, která je natažená až na 2 hodiny a to z desítky dělá nejdelší film ze série. Kvůli délce je první půlka hodně ukecaná, ale jakmile skončí, tak začínají jatka. Možná i těch pastí zde mohlo být víc, ale to bych chtěl asi moc. Kdo má rád uřezávání končetin jako řezník Krkovička tak zcela doporučuji.
ChrisAce
ChrisAce
27 bodů
4
Za mě větší zklamání. Sérii Saw mám velmi rád, zde mi ale chybělo to kouzlo z předchozích dílů. Až přehnaně nerealistické hry postrádají týmovost jak to bylo dříve. Začátek je navíc až moc dlouhý takže než se film rozjede, čekáte do poloviny filmu..Škoda na tento film jsem byl dost natěšený