Recenze filmu Zimní prázdniny

81%

Komentáře a recenze 27

Chrustyn
Chrustyn
43 483 bodů
8
Hezké, milé, celkově hřejivé i dramatické, takové jsou Zimní prázdniny, které mohli být klasikou i novodobým, populárním, vánočním filmem, ale žádnou část nemají dopilovanou k dokonalosti. Herecky excelentní, v čele s životním Giamattim, scénáristicky chytré a ze života, ale zároveň nijak originální s neustálým pocitem "tohle už jsem někde viděl a tuším co bude následovat". Payne nikdy nezatlačí výrazně na pilu ať už po emoční nebo humorné stránce a celé vyprávění je opatrné a neurážlivé. Pěkný film, kterému nechybělo moc k tomu, aby byl perfektní až nezapomenutelný.
15 311 bodů
8
Emoční instant classic. Pár hutných a skvěle zahraných postav, které v perfektně zkonstruovaném dialogovém filmu o proniknutí institucionálních bariér přijímají jeden druhého a zjišťují, že život se vlastně s nikým nemazlí. Je to možná přespříliš basic v psychologii a vývoji postav, ale zrežírováno s citem a několika mega silnými momenty, na než se bezpečně napojí snad každý. Payne deset let po výborné Nebrasce servíruje lidskou přirozenost zase bez klopýtnutí a zůstává jedním z nejzajímavějších autorských tvůrců, jejichž díla mají nenápadný komerční potenciál.
mojmir.sedlacek
6 266 bodů
8
Škoda českého povánočního distribučního data, jelikož tohle je ta pravá adventní pohodovka, která dovede vytvořit hřejivou atmosféru – přitom však ale upřímně a nebanálně. Už od úvodních titulků se zdá, jako bychom se přenesli do 70. let, a to nejen retro patinou a dobovými kostýmy, ale i kamerovými či střihovými ozvláštněními, které upomínají na tehdejší filmařské konvence. A hlavně čistým a úsporným vyprávěním, jež efektivně, bez kudrlinek či moderních digresí scénu za scénou poctivě představuje postavy, buduje jejich vztahy a přirozeně směřuje ke katarzním momentům. Alexander Payne se scenáristou Davidem Hemingsonem dokázali umíchat extrémně koukatelnou, přitom však nevlezlou kombinaci dramatu a komedie, z níž občas vystrčí růžky i společenské přesahy týkající se rozdílných privilegií jednotlivých společenských vrstev či naopak všemi postavami podobně prožívanou osamělostí. Je radost trávit více než dvě hodiny s komplexními postavami, jež mají své klady i nedostatky, všechny jsou však sžírané vlastními traumaty. Ty se může dařit umenšit díky sdílení s druhými, a tak skvělí Paul Giamatti, Dominic Sessa a Da'Vine Joy Randolph aspoň na ploše několika dnů vytvářejí pomyslnou rodinu, jež jejich postavám tak schází. Krásný, promyšlený a procítěný snímek má potenciál k tomu, abychom si jej právě hlavně během adventu chtěli pravidelně připomínat.
jirikzaboj
jirikzaboj
2 829 bodů
10
Film , který vás obejme a už nikdy nepustí. Připomíná nám, jak jedinečný je každý jeden z nás. Každý máme své vlastní problémy. A pokud je začneme společně sdílet, tak se možná k našemu vlastnímu překvapení sblížíme s někým, u koho bychom to v životě nečekali. Instantní vánoční klasika, na kterou se nejspíš budu koukat každý rok a udělám z toho tradici. Scénář tak velkolepý a zároveň skromný, lidský. Neobyčejné dramedy, které mě zasáhlo v obou rovinách na maximální úrovni. Excelentní herci hrají bravurně napsané postavy a každá z nich má své “mojo”. Nakonec můj favorit roku 2023 a nebojím se říct, že se jednou možná i zařadí do mých top of all time.
JaraSlama
JaraSlama
2 591 bodů
10
Zimní prázdniny jsou podmanivým dobovým dramatem odehrávajícím se v internátní škole sedmdesátých let. Film se vyznačuje autentickou atmosférou a vynikajícími hereckými výkony, zejména Paula Giamattiho a Da'Vine Joy Randolph. Payneova režie a scénář nabízí hluboký pohled do života postav, jejichž osudy jsou silně zakořeněny v historii i emocích. "Zimní prázdniny" jsou osvěžujícím připomenutím, že v Hollywoodu stále existují díla s autentičností a hloubkou, která dokážou oslovit diváky.
Jto_rating
Jto_rating
1 609 bodů
8
ŠKOLNÍ PRÁZDNINY, 70's, FEELGOOD 🏫 🧓 👍 . The holdovers je jednoduchý feelgood movie i když postavy jsou na tom dost tragicky, jenž vypráví o jednom nepříliš oblíbeným učitelovi žákovi a kuchařce kteří spolu musí strávit ZIMNÍ PRÁZDNINY. . Tyto dvě postavy učitele a žáka jsou jako dva opačně obrácené magnety které se navzájem odpuzují a generuje to spoustu zábavných a humornych situací. Na charakterech je pořád co objevovat, roste tím vžití diváka a zájem o vývoj a interakce. Všichni tři hlavní herci za mě odvedli skvělý výkon, vypadá to uvěřitelně, jako kdyby to fakt zachycovalo je a skutečný život. Pozor bych si dal na to že to je uzemněný, nečekat žádný přepálený blockbuster, ale "jen" prostou staromódní drama-komedii. . Co je na filmů velmi zajímavý je old-schoolovy 70's look. Kdy film začíná šumem a filmovým zrnem jak u celuloidu (fyzického filmu). Taktéž tu jsou stará logo. Kvůli čemuž jsem si myslel že to je jiný film prvně :D. Celý styl práce s kamerou působí jak před novým tisíciletím a vibe ještě zdokonaluje kratší poměr stran (1,66:1, stejně jako POOR THINGS , super pro čtvercové kouzelné mohutné bedny s pohyblivými obrázky). . Film je podle mne skvělý pro učitele či studenty jako film na odpočinutí. A to je asi také důvod proč na to kouknout - uvolnit se a sledovat výborně napsané interakce a dialogy, které jsou skvěle nahláškovaný moudry atd. Ještě deatail o vánocích to vyvolá větší zážitek z kontrastu, jak je to ve filmu vs pojmutí klasických vánoc + zpracování vztahů lidí a rodiny. Holdovers je třeba extrém jak je v čr až v březnu, když je to jakoby furt vánoční film.
Metuje
Metuje
1 389 bodů
8
Nemůžu se zkrátka přinutit k pěti hvězdám. Postavy jsou zajímavě, i když trochu jednoduše napsaný. Jedinou výtku, kterou bych k filmu měl je poněkud slabších 45 minut, zhruba do doby, než zůstane na chatě jen ústřední trojice. Pak se ale film naštěstí dozjede a vše je zachráněno :). Několikrát jsem se i dojal, Paul Giamatti (ty oči jsem mu věřil) překvapil stejně jako sekundující Dominic Sessa. Možná přihodím pátou hvězdu při opakovaném shlédnutí, protože jsem váhal právě mezi 4 a 5 hvězdami.
Ahsoka
Ahsoka
1 018 bodů
10
Dušu-pohladzujúca humorná dráma ladená do retro štýlu zo začiatku sedemdesiatych rokov. Je evidentné, že film ťahá hlavne charakterovo najvyfarbenejší Paul Giamatti alias profesor Hunhman, ale zvyšní dvaja sekundanti sú len centimetre za nim. Hudba je menej výrazná, v popredí je príbeh a dialógy. Nájde sa hneď niekoľko prijemne úsmevných a vtipných momenty, ktoré dokonale kontrastujú dramatickej zápletke. Film má jednoznačne potenciál stať sa vianočno-novoročnou kultovkou. Ja by som si ho pozrela rozhodne aj druhýkrát.
Endru
Endru
659 bodů