Mezi živly

75%

Komentáře a recenze 34

30 291 bodů
6
Dobrý animák, ale tím to končí.. žádné nadšení se u mě nekonalo.. zajímavý nápad se proměnil v obyčejný romantický "živelný" příběh se slušnou animací a pár dobrými pasážemi.. teenagerský příběh o budování si vlastního názoru zabalen do oranžovo modré.. mírný nadprůměr..
9 406 bodů
6
I když mě nepřišlo téma nové Pixarovky tolik zajímavé a ani s potenciálem stát se další událostí, která změní historii značky nebo animovaného filmu, nebyl důvod proč Elementalu nevěřit.. Stačí se podívat na poslední filmové projekty Pixaru a vlastně vidíte jen výčet úspěšných a kvalitních kousků. Ano, Pixar už asi má to nejlepší za sebou a vzhledem ke strategii spíše poukazovat animovanou formou na některé společenské problémy a svoje příběhy daleko více prodávat dospělejšímu publiku, kde naopak to dětské si mnohdy kromě roztomilého prvku nebo hravé animace nenajde tolik jako dříve. Nicméně mě osobně ještě Pixar několikrát dokázal, jak dobrý tvůrce dokáže být, když třeba ještě nedávno dokázal vytasit s Coco nebo Frčíme, což pro mě jsou určitě ty nejlepší tituly vůbec.. O to větší šok, jak je Mezi živly zpátečnické a představuje vlastně průměrnou podívanou, ke které se nutně nepotřebuji vracet. Nikdy jsem nefandil vytvoření fikčního světa pouze pro jeden konkrétní film, navíc představování světa živlů nepřináší nic překvapivé a spíše si jako divák odškrtávám, co jsem čekal.. Ve velkém očekávání na teasovaný romantický příběh, jaký posune Pixar zase o krok dále, jsem ale i tady zůstal zklamán, jak povrchní a nekreativní dokáže jeho odvyprávění být.. Ve snaze různých narážek a vtipných situací ve spojení s elementy, čemuž pomáhá i hravá práce česky lokalizovaného dabingu, se ale o to rychleji vytrácí ústřední příběh, což dokonce znamená, že jsem si to prošel takřka bez emocí, což je možná i u pixarovky novinka.. Tedy animačně krok do nových vod, kde jde stále o vrchol řemesla, i když mě to tolik nesedí, jenže v tom hlavním Mezi živly nestíhají.. Takže průměr? 60%
JaraSlama
JaraSlama
2 089 bodů
6
Pixar je vždy zárukou kvality a krásného příběhu, který má vždy pod povrchem spravení rodinného vztahu. Elemental přináší úžasnou animaci, jenž svým světem připomíná oblíbené Zootropolis. Scénář tu hraje bohužel slabší roli, jelikož zde nejen že nejde o průměrný příběh, nýbrž nevyužitý potenciál města rozdělného na čtvrtě různých živlů a jejich rozdílných stylů života. Narážky a slovní hrátky s elementy jsou přítomné po celou stopáž snímku. Bohužel jich může český dabing dosti zkazit. Nejde zde tedy o nějaký zapamatovatelný film, ale o příjemnou jednohubku, která vás potěší a zanechá ve vás vzpomínku na jednu z nejlepších animací Pixaru.
Jonák
Jonák
1 725 bodů
7
Pixar tentokrát zvolil trochu jiný styl animace, díky kterému mi přijde toto "živelné" téma lepší. Vše se vleče na romanticko-dobrodružné vlně od začátku až do konce. Upřímě mám radši jiné pixarovky, toto mě nějak extra neoslovilo. Ještě zmíňím neustálé vtipy/narážky na dané živly, kterých je ve filmu až až, u čehož ani nevím, jestli to bylo spíše vtipné než trapné. Každopádně lehce podprůměrná pixarovka, 7/10.
ondy9
ondy9
1 487 bodů
8
Překrásný příběh o lásce protikladů. Z hry bez příběhu, do světa plného živlů a romantiky, tomu já říkám umění 🔥💧 80% (recenze z 17.09.2023)
Spiridon
1 234 bodů
7
Studio Pixar nám naděluje poctivě udělaný snímek, jenž opět dokazuje, že animované filmy nejsou jenom pro mladší publikum, ale dokážou pobavit i dojmout mnohem starší obecenstvo. Stylizace animace je velice povedená a pomyslně lehce posouvá samotnou animaci o krok dále. Svět, ve kterém se příběh odehrává, je zajímavý a tvůrci si dokázali s daným konceptem s nadmírou dobře vyhrát. Jednotlivé elementy a jejich interakce se povedlo zajímavě vystihnout. Ústřední pár má mezi sebou skvělou chemii. Jejich vztah roste velmi organicky a je srdcem celého snímku. Tempo filmu je velice svižné a plné kreativních nápadů. Klíčová témata jsou velice zajímavá a dobře zpracovaná. Příběh je takový jednodušší a předvídatelný, ale díky krátké stopáži to vůbec nevadí. Problém tohoto díla je, že Pixar utvořil za ty léta tolik fenomenálních filmů, že se tento může mezi nimi snadno ztratit. Celkově se jedná o velice povedený animák, který vyloženě nedělá nic špatně, ale zároveň nepřináší nic nového a svěžího.
Ricmont
Ricmont
821 bodů
8
Na Mezi živly jsem se vážně těšil již od oznámení. Pixar mám rád ale nikdy jsem se nějak extra nehrnul abych viděl další jejich film. Vždy jsem se k nim časem dostal. Ovšem u tohoto filmu to bylo jiné. Už jen animace která vypadá úžasně aspoň za mě bylo jedno z prvních lákadel proč tento film jsem chtěl vidět co nejdříve. Jasně zápletka je zde jednoduchá. Dvě postavy které podle společenských měřítek nemůžou být spolu si najdou k sobě cestu. Ovšem i ten nejjednodušší příběh dokáže chytit za srdce když se dobře odvypráví. A to se za mě filmu povedlo. Jen je škoda, že od doby co se Jiskra a Vlhoš potkají poprvé tak film nasadí rychle tempo a uhájí. Upřímně bych si dal delší stopáž a víc klady i protiklady tohoto vztahu prozkoumal.
Bibly_km7
Bibly_km7
489 bodů
8
Štúdio Pixar sa už niekoľko rokov snaží do svojich „animákov" vložiť mimo nádherných obrázkov aj silné a hlboké témy, s ktorými sa človek dokáže veľakrát zžiť, pretože ich zažívame mnohokrát aj my. Dokážu v divákoch vyvolať hlboké myšlienky, ktoré nemusia byť len pozitívne. Aj to je dôvod, prečo toto animačné štúdio, pod taktovkou Disney, nemieri svoje snímky len na deti, ale veľakrát dokážu okúzliť aj dospelých. Ako teda dopadol Elemental? Animačne tomu nie je čo vytknúť. Animácia je dokonalá a veľakrát priam dych vyrážajúca. Nádherne vyobrazené všetky elementy v rozličných situáciách sú pastvou pre oči a nie raz som aj ja počas filmu proste zatlieskal. Čo sa týka príbehu, ten je primárne o láske. Láska ale nie je jediná téma, ktorá zdobí tento snímok a môžeme tu postrehnúť aj ďalšie, napríklad: snaha naplniť cudzie očakávania, snaha splniť si sny a problémy s rodičmi. Tie sú ale v snímku len okrajové a za mňa je škoda, že s nimi, aj napriek tomu, že ich snímok spracoval celkom uspokojivo a vytvorili jednotný príbeh, nepracoval ešte o niečo viac a komplexnejšie. To isté platí aj pre niektoré vedľajšie postavy, ktoré veľakrát pôsobili len ako prostriedok na posun deja. Humor bol za mňa dobre vyvážený a rovnako zabavil mladších divákov, ako aj tých starších. Samozrejme, film nie je tým najkomplexnejším dielom, aké kedy uzrelo svetlo kino sál. Na druhú stranu, všetky témy a myšlienky do seba zapadajú a spolu tvoria jednotný, takmer dvojhodinový, emóciami nabitý a hlavne vizuálne dokonalý audiovizuálny zážitok, ktorý neskazia ani drobné nedokonalosťi a povrchnosti.
  • Animácia
  • Vyvážený humor
  • Veľmi pekne spracovaná téma lásky
  • Niektoré témy a postavy spracované veľmi zjednodušene a povrchne
sammikk_
sammikk_
348 bodů
10
Věřím tomu že to nesedne mnoha lidem/dětem. Ale mně to sedlo na první dobrou, je to kouzelný, komplexní a pousměvný. Animace je špičková jako vždy, ale především ten příběh o lásce je komorní a točí se o protikladech nebo-li protiklady se přitahují. Elementarní svět je nápaditý a každý živel nese zajímavou a nápaditou vlastnost, Vlhoš a Jiskra jsou neskutečnými a komplexními charaktery, a do jejich vývoje se nikam nespěchá tedy děj se hýbe pomalu. Z osobního hlediska tohle nyní patří mezi mé nejoblíbenější díla od Pixaru, děkuju za to !