Recenze seriálu MINDHUNTER: Lovci myšlenek

90%

Komentáře a recenze 23

Chrustyn
Chrustyn
43 483 bodů
8
David Fincher a thrillerový seriál z 80. let o dvojici agentů FBI a jejich objevných metodách při vyšetřování brutálních vražd. To je kombinace, která nemůže dopadnout špatně. Mindhunter je vynikající seriál, který je však úplně jiný, než by se dalo očekávat. Není zde pevný příběh, kdy jdou hrdinové z bodu A do bodu B, jako tomu u jiných seriálů bývá. Není zde ani klasické napětí při vyšetřování vražd a seriál je spíše psychologickou studií myslí sériových vrahů. Pokud ale přistoupíte ne neobvyklý přístup k celému seriálu, užijete si precizní a výborně napsanou i zrežírovanou podívanou, které ještě dopomáhají výborné herecké výkony. Škoda jen kolísajícího tempa některých epizod.
22 499 bodů
8
Zasazením děje do minulosti se seriál zbavuje případné hrany, protože na zobrazenou perverzní společnost se pohlíží jako na archaickou a částečně překonanou - není důvod cítit se vyvedený z míry (Je zajímavé, že u Zodiaka to neplatí, nebo jsem z něj ten pocit sledování něčeho mrtvého a odděleného ode mě na rozdíl od tohohle neměl). Až příliš čitelná kauzalita činů, které mají snadno vystopovatelnou motivaci, jednoduché řešení a vysvětlení,dovádí seriál k brzké průhlednosti. Je to určitě povedená kriminálka, ale od Fincherova týmu bych čekal víc než stylové retro - a to tu nenacházím. (V půlce série.)
18 781 bodů
6
Technicky parádní, protože Fincher samozřejmě. Dialogové scény s vrahy taky pecka. Jenže krom toho mi to celé přišlo až moc neosobní, soukromý život všech zúčastněných nezajímavý, a ikdyž jsem si k tomu tu cestu chtěl najít, nešlo to. Za mě prostě zklamání. s1 3/5.
16 079 bodů
9
Hodně solidní kriminálka s neokoukanými herci, která trochu doplácí na můj vkus až příliš vleklé tempo. Kromě Finchera, který se pochopitelně nevykrádá, se ostatní snaží přizpůsobit jeho rukopisu a ne vždycky jim to vyjde. Jelikož jsem na téma profilování pachatelů viděl pár dokumentů oceňuji nebývalou přesnost ve faktech případů, které si tvůrci vybrali a které jsou docela známé. Každopádně skvělý počin!
10
Fincher je pašák... většinou. Naštěstí toto je ten případ. Geniální atmosféra a styl vyprávění... 2 sérii dokonalé do nejmenších detailů, nemůžu se dočkat těch dalších...
8 955 bodů
9
Seriály nemusim, protože jim chybí preciznost těch nejlepších filmů. Většinou jsou moc dějově plytké, hloupé, zdlouhavé - obecně zbytečené. Těch pár kousků, které tu preciznost mají si ji né vždy udrží (Got, House of Cards), avšak Mindhunter zatím šlape. Vlastně mě to chytlo od prvního dílu první série. Viděl jsem, že to je jiná kvalitativní úroveň. Všechny technické aspekty tohoto projektu lahodí mému oku (barevné spektrum scén, kamera, střih...) - Fincher je provařenej perfekcionista a já s ním sdílím fascinaci psychopaty a sociopaty, jimž se věnuje ve většině svých děl. Tento projekt mu, více než jiný, dává možnost věnovat se jim podrobně. Obsah pojednává o formování behaviorálního oddělení FBI, které má za cíl porozumět specifickému myšlení lidských netvorů. Agenti Holden a Tench tedy objíždí americké věznice a mluví se sériovými vrahy. Jednotlivé rozhovory silně vychází z těch, které doopravdy proběhly (na youtube jsou comparisons). Psychologickou rovinu považuju za velmi zajímavou. Fincher dokázal přesně trefit a nastavit specifický tón, který trovoří atmosféru této show, která dle stížností po většinu času nikam výrazně nesměřuje. Dle mého ano, jenom se musí dodržovat ta faktická linka, takže agenti pracují na koncepci psychologie sériových vrahů, dělají s nimi interviews, řeší byrokracii uvnitř FBI a své vlastní životní situace. Přesto mne překvapilo vyvrcholení první série na poli povahy agenta Holdena. Dle mého ta show svůj tah na branku má a druhá série mne nebavila o nic méně.
Richard K
Richard K
8 438 bodů
10
To je .....lahůdka. Hlavní téma, vznik profilování sériových vrahů, je tady podkladem pro vytříbené dialogy, herecké výkony a precizní režii a vlastně všechno. Slovo tu plní stejnou funkci jako střelba v akčním seriálu,myšlenka pak zasazuje k.o. ránu zločincům jako přímý direct v pěstním souboji. Samotného vyšetřování vražd tu moc není,ale to, co tu je,stačí na to, aby se divák zděsil. Jen scéna,kdy probíhá dialog s prvním sériovým vrahem ve vězení,ten popisuje jak odřezává hlavu své oběti, v tom se otevřou dveře,vejde bachař, v ruce krabici, vrahoun se otočí a bezelstně řekne: " Aaa pizza", dostatečně dokáže přesvědčit, o co tady vlastně jde.
Motinski
Motinski
7 513 bodů
9
Netflixu ide karta čo sa týka autorskej tvorby a ponúka nám prvotriednu krimi záležitosť s mrazivou atmosférou podobnou Zodiacovi od Finchera. Ten mimochodom aj tu ukázal prvotriedne remeslo. Prvá časť moc nenadchla a hovoril som si prečo to má tak vysoké hodnotenia, no od od druhej ma už seriál vtiaholo a zhruba v polovici som vedel že ide o jeden z najlepších vôbec. Pritom tu ani nemáme žiadne brutálne, krvavé ani až tak napínave alebo vyslovene akčnejšie scény. Všetko funguje vďaka inteligentnému scenáru ktorý vie rozobrať postavy vrahov ako aj tých z druhej strany zákona do najmenších detailov. Väčšinu dôležitých vecí sa dozviete iba z rozhovor a verte mi, pár scén bude rezonovať ešte dlho po dopozeraní. 2.séria potvrdila kvality prvéj a tajne dúfam že ešte niekedy vznikne pokračovanie, ajkeď zatiaľ vyzerá že asi nie. Veľka škoda
celticek
celticek
5 916 bodů
10
Skvělý seriál, hlavně z psychologického hlediska. Že je to Fincherovův projekt jsem vůbec nevěděl. Výborné exteriéry - vážně si připadáte jak v 70. letech minulého století. Od epizody s Kemperem je to vážně jízda, není zapotřebí žádné krve. Snad brzy vyjde 2. série. Hlavní postava mi na začátku nesedla (hlavně kvůli jeho hnusné přítelkyni), ale přerod z nezkušeného ucha na protřelého detektiva s neobvyklými metodami často vedoucími k dopadení zločinců je prostě geniální. Poslední epizoda se Fincherovi moc povedla.
Deywik
Deywik
4 956 bodů