Recenze filmu Gangster Ka: Afričan

68%

Komentáře a recenze 29

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 170 bodů
7
Jedinou změnou proti prvnímu dílu je barevný filtr. To,aby i těm méně chápavým došlo,že se příběh odehrává v JAR a né v ČR. Kvalita zůstala stejná,dějově opět zajímavé čemuž dopomáhá fakt,že postava Krejčíře nepostrádá kontroverzi. Hynek Čermák v hlavní roli zas a znovu skvělý.
Chrustyn
Chrustyn
43 674 bodů
6
První díl mi nějak utekl, ale pokud bude mít podobné kvality jako tento, rád se na něj podívám. Nic extra, ale v rámci české produkce jasný nadprůměr, který si sice bere skutečné pozadí příběhu a osudy postav po svém, ale docela baví. Spíše než film podle skutečných událostí, to chce brát pouze jako zábavnou gangsterku.
Pete69
Pete69
32 609 bodů
7.5
Pokračování životního příběhu "Káčka" se nese ve stejném duchu jako první díl. Zpracování se mi líbí, ale už tu neni ten "wow efekt". Hynek Čermák nezkalamal a pokračoval ve stejné linii, což je dobře. Téma samo o sobě je prostě fascinující a děsivé, proto mám tyto filmy rád. Káčko Afričana hodnotím jen o 5% níže, než první díl. Slušná podívaná.
xxmartinxx
xxmartinxx
22 532 bodů
4
V tom filmu, chraň bůh, není nic vyloženě "špatně" (až na směšné modro/oranžové barevné filtry na úrovni Limonádového Joeho), jen je neskutečně nudný, repetetivní, s nulovým vývojem postav... Jde o selhání se ctí, ale nevím, proč nějaký film vyzdvihovat jen proto, že není nesnesitelný.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Vizuál na české poměry dost dobrý a exotické lokace tomu teď dodaly punc světovosti. Čermák, Bjelac zase hodně ok, ale místy se těch 90 minut docela táhne. Žádná mafiánská freska, jen dobrá tuzemská žánrovka.
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
6.5
V podstatě tohle není jiný film, než první Gangster Ka. Film navazuje koncem jedničky, a to naprosto doslovném. Druhý díl je o chlup méně zajímavý, scény z Afriky jsou takové trochu přehnané a přijde mi to trochu scenáristicky nedotažené. Ani herecky už mě to tak nechytlo jako jednička, kromě opět výborných čermáka, Čapky a Bjelače. Každopádně oba filmy dohromady tvoří solidní nadprůměr a oproti Příběhu kmotra jde tady palec jednoznačně nahoru.
avenis
avenis
11 266 bodů
5
Tyhle filmy podle "skutečné" události jsou vždycky tak trochu upravené, ale tohle se mi zdá až děsivě reálné. Chlap bez kouska morálky a zábran... Predrag Bjelac v roli hodného mafiána je důvod, proč jsem se dodívala až do konce. Hynek Čermák hraje tak přesvědčivě toho hajzlíka Radovana Krejčíře, že se mi ani dodívat nechtělo. Takže jednou a dost.
(24.10.2022)
Kamil Fila
Kamil Fila
4 149 bodů
6
Superprofi dělaný film, řemeslně téměř nerozeznatelný od americké či francouzské produkce. Problém je ve dvou věcech: scenáristické neobratnosti, kdy příběh vypráví někdo, kdo umře tak ve dvou třetinách filmu, a kdo se navíc zdánlivě ode všeho distancuje. A pak celému dílu chybí jakýkoli přesah kromě konstatování, že podobní lidé žijí mezi námi a mají moc.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
9
Je dobré a hlavně poučné vidět, že politika funguje stejně jak u nás, tak třeba někde v Africe nebo uprostřed oceánu. Občas mám totiž pocit, že si naši občané myslí, že jsme něco extra. Také je dobré vědět, že systém práskačů fungoval stejně jak za socialismu, tak v našem tolik opěvovaném demokratickém kapitalismu. Filmů, které mažou rozdíly mezi těmito dvěma systémy je zoufale málo. A v neposlední řadě snímek ukazuje, že navzdory korupci mají vyspělé země poněkud lepší "samoočistné" mechanizmy, které u nás rozhodně nefungují nebo možná ani neexistují. Já jsem byl spokojen.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 962 bodů
8
Hynek Čermák opět excelentně pokračuje v kreaci gaunera, jež se opájí svým megalomanstvím. Káčko snad věří tomu, že hraje stejně férově, jako ostatní. K nepříčetnosti ho rozzuří způsob, jakým o něm referuje zpravodajství. V jednom má pravdu, není jediný gauner, který v Česku žije. Asi nejlepší scénou je konflikt s Dardanem. I Káčko má problém zlikvidovat zbavit se chlapa, který pro něj vyřizoval dost špinavých obchodů. Do pekla maximální osamělosti se ani Káčkovi nechce. Závěr filmu působí lehce mdlým dojem. O rozsahu Káčkova extempore v JARu přesvědčuje diváka více vypravěč než film sám o sobě. Je sympatické, že režisér nemá potřebu romantizovat svého padoucha.