Smrtonosná zbraň 4

74%

Komentáře a recenze 18

8
Trochu slabší díl než předchozí,ale rozhodně důstojné zakončení jedné výborné série. Tradičně nechybí humor,tak výborné akční scény. Navíc se Joe Pesci ukázal jako rovnocenný parťák k hlavnímu duu a Chris Rock se postaral o komediální část. Jet Li se konečně představil americkému národu a udělal si pořádné jméno. Za mne spokojenost.
30 588 bodů
7
Počtvrté a stále dobré. Některé akční scény výborné, třeba ta na dálnici. Scénář za mě trošku slabší, stejně jako u třetího dílu, ale stále nemohu jít pod 70%. Opět akce vhodně doplněná humorem, zejména na účet Dannyho Glovera. Moc se mi nelíbil Český dabing, ale za to film nemůže.
28 561 bodů
9
Čtvrté volné pokračování sice nepřináší nic nového, ale pořád se jedná o patřičnou akční zábavu. Pánové Martin Riggs a Roger Murtaugh krapet zestárli, stále se do všeho střemhlav a bez rozmyslu vrhají, srší přitom nejrůznější hlášky, nic neponechávají náhodě a myslí na své blízké. Tvůrci tu mimo jiné dali šanci debutovat v Hong Kongu už věhlasnému Jetlimu Leeovi typicky v záporné roli. A zvládl to velice dobře. Nějak nezvládnutá je však jeho nepřemožitelná postava, se kterou si pak Rigss s Murtaughem vřele poradí. Obyčejní američtí policajti že by měli na nejlepšího bojovníka Kung-fu? No nic. Snímek jinak nezklamal a tak se může za předchozí trojkou bezpochyby zařadit.
22 332 bodů
8
Jet Li měl předvést zásadně víc, ale to je jediný nový nedostatek. Jinak je i čtvrtý díl na stejné úrovni jako ty předchozí, což považuju za malý zázrak.
8
V mé minitabulce je tenhle díl druhým nejlepším (hned za nedostižnou dvojkou), i díky čerstvé krvi v podobě Chrise Rocka a bezkonkurenčního záporáka Jeta Li-ho. Prostě další parádní kousek a osobně mě dost mrzí, že tahle série není nekonečná (narozdíl od přeceňované Pasti, která už vaří z pouze vody). 8.5/10
15 199 bodů
7
Už tomu schází originalita zápletky a spojení buddy detektivky s rodinnou komedií nefunguje jako ve skvělé trojce, ale pořád je to zábava. Chris Rock i Joe Pesci jsou tentokrát do počtu, ale atraktivitu zase výrazně navyšuje záporácký řezník Jet Li, který si tu střihá možná nejlepší roli své hollywoodské etapy. A na finále je vidět, že tahle série byla pro všechny zúčastněné velká srdckovka - pro mě koneckonců též.
4.5
Zklamání. Úvodní akce super, konečná akce super, Jet Li super, celkový dojem z filmu špatný.
8 701 bodů
4
Čtyřka se posunula blíže k bláznivé akční komedii, což je pozice, která většinou stírá nějaký autorský styl a zkrouhne emocionální rozsah jen na úroveň "bavit se". Není to však tak hrozní. Tahle série si svůj kvalitativní standard víceméně udržela a mě osobně čtyřka baví víc než trojka, která je nejvyčpělejší a nejméně výrazná. Snad proto, že se soustředí hlavně na případ, který v sérii nikdy nebyl zajímavý. To platí i nyní, ale díkybohu jsou na něj navlečeny momenty, které film zvýraznily. Nejvýraznější vtip zde byl generován z nedorozumění mezi postavami Glovera a Chrise Rocka. Motiv stárnoucího Riggse, který už taky nezvládne to, co dřív, byl zasazen vhodně a v závěru dojde k surové bitce mezi dvěma postaršími detektivy a mistrem bojových umění Jetem Li, která naštěstí nepůsobí vyumělkovaně a je vlastně nejlepší akční scénou z celé série. Finále se pak z diváka snaží vycucat nějaké emoce (Pesci a jeho žabka a rodinné foto...), které se u mě však nedostavily. 2,5/5
SNCIS
SNCIS
6 541 bodů
8
(Na ulici zuří divoká přestřelka policie s plamenometčíkem. Martin a Roger jsou schovaní za autem.) "Hele, já mám nápad. Svlíkni se." - "A proč, sakra!" - "Ten Ohnivák se za tebou otočí, když vyběhneš jen ve spodkách a v tu chvíli já pak vypálím."- "A po čem?" - "Po ventilu na té jeho nádrži." - "A trefíš ho dřív, než mě sejme?" "No... Snad jo." Akční klasika - 80%. Hlášky: Roger Murtaugh: "Panenko skákavá, co je to za magora?" Martin Riggs: "Nevim, možná novej mluvčí policie." / Martin Riggs: "Hele, proto Strýček Benny mluvil o čtyřech praotcích. Dlouhej, širokej, bystrozrakej a blbej." / Roger Murtaugh: "Znáš Ebony Clarkovou?" Martin Riggs: Ty ji pícháš? Roger Murtaugh: "Ne! Trish je Ebony Clarková." Martin Riggs: "Takže ji pícháš!" Roger Murtaugh: "Jo, já ji píchám!" / Lee Butters: "Ty máš právo mlčet a koukej zavřít hubu. Máš právo na advokáta a jestli na něj nemáš, tak ti opatříme toho nejblbějšího advokáta v zemi. Jestli máš na lepšího, tak tě sejmu. Hajzle." / Lorna Coleová: "Co se stalo?" Martin Riggs: "Střelba, výbuchy, žraloci... Jako vždycky." / Martin Riggs: "Jseš celej?" Roger Murtaugh: "Jo, srdce mi ještě bije, takže jo."
kedl
kedl
6 380 bodů
7
První film ve kterém jsem si všiml Jeta Li. Na dlouhou dobu se pro mě stal jedním z oblíbených herců (své umění zvládá vážně skvěle). I když je pravda, že už je to trošku moc, tak i přesto jsou vtipy pořád dostatečně vtipné a i čtvrtý díl nabídne spoustu dalších skvělých momentů. Ale je pravda, že už je to trochu moc. Například scéna v nemocnici před porodem byla pro mě spíš zatrest naopak Leo na hřbitově vyprávějící o kamarádce žábě je skvělý. No a i Chris Rock do toho všeho dobře zapadne a postará se o pěknou várku humoru.