Recenze filmu Temný rytíř

92%

Komentáře a recenze 212

47 150 bodů
10
Temný rytíř nasadil laťku až příliš vysoko a i proto už nejspíš nebude nikdy překonána. Nepovedlo se to Nolanovi závěrečným dílem trilogie a silně pochybuji,že se to v budoucnu podaří někomu jinému. Heath Ledger podal svůj životní výkon za který bohužel zaplatil cenu nejvyšší.
Chrustyn
Chrustyn
43 483 bodů
10
Když před pár lety Christopher Nolan vzkřísil tuto komiksovou legendu, kterou před ním pohřbil Joel Schumacher bylo to něco úplně jiného než klasický komiksový film. Spíše se jednalo o temný thriller. Film zaznamenal obrovský úspěch u diváků i kritiky a už konec naznačil, že bude pokračování a o co v něm půjde. Batman tentokrát konečně dostal pořádného protivníka, kterým je vyšinutý anarchista říkající si Joker. Překvapivě se však film nezaměřuje na souboj těchto úhlavních nepřátel ale na státního návladního Harveyho Denta. Nolan měl tentokrát více prostředků takže se mohl více rozšoupnout a na filmu je to vidět. Je zde více postav, více napětí a akce to vše je zabalené do ještě temnější atmosféry než měl předchozí díl a okořeněné skvěle padnoucí hudbou. Film má spousty nezapomenutelných scén ať už se jedná o úvodní přepadení banky, automobilovou honičku nebo odpálení nemocnice a nebo jakákoliv scéna ve které se objeví Joker. Co se týká herců, tak ani zde neudělal režisér chybu. Christian Bale pojal Batmana stejně jako předtím a je vidět, že mu role sedí, Harvey Dent s tváří Aarona Eckharta je také výborný a jeho boj se zločinem mu uvěříte stejně jako jeho pozdější proměnu. Film si však pro sebe ukradl někdo jiný a to Joker. Joker v podání Heatha Ledgera je nefalšovaný psychopat a anarchista a jedná se o jednoho z nejlepších padouchů v celé filmové historii. Je smutné, že poslední Ledgerova role byla jeho nejlepší a věřím tomu, že po tomto filmu by nám ještě hodně předvedl. Jen mi přišlo, že dostal překvapivě málo prostoru a myslím si, že se režisér mohl více zaměřit na souboj Batman vs. Joker a ne se tolik soustředit na vývoj postavy Harveyho Denta. Avšak rozhodně to nekazí výsledný dojem z filmu. Menší výtky bych měl k občas nepovedeným střihům, které jsou vidět hlavně při akčních scénách a některým trochu zbytečným dialogům. Nolan natočil vynikajcí film a začíná se přesouvat mezi nejlepší režiséry současnosti a jeho nový Batman se i na pár výtek řadí mezi nejlepší filmy tohoto roku.
36 438 bodů
10
Pokračování moderního zpracování Batmana předčilo veškerá očekávání. Nic se tu neponechává náhodě a jde se tvrdě k věci. Nezapomnělo se na nejslavnějšího padoucha Jokera, který v podání Heatha Ledgera dostal nový současný rozměr a který dal svým šílenostem nový směr. A je úžasný. Scénář je nad míru dokonalý, akční scény nutí tajit dech. Dlouhá stopáž filmu nijak nevadí, alespoň je vše do detailu řádně vysvětleno. Temná stránka věci je na místě a je velice podobná dnešním nejlepším komiksům. Maximální počet hvězdiček je pro tentokrát opravdu málo. Dal bych jich více.
31 824 bodů
8
Pěkně temný Batman a skvělý Joker v podání Heatha Ledgera.. není vysmátý až teatrální, je to čistokrevný psychopat, který si s Gothamam hraje opravdu pořádně. Christian Bale v pořádku, nový ke konci stvořený padouch má skvělou masku a jeho činy jsou uvěřitelné. Krásně temná atmosféra Gothamu, dobrý zvuk, pěkná akce. Takhle má vypadat film o komiksovém hrdinovi.
22 499 bodů
8
(Během editace byl komentář mou šikovností smazán... a to jsem měl takovou radost, že mám ten datum premiéry :D) Z toho relativního rozčarování jsem se nevzpamatoval za ty skoro čtyři roky. Precizně dokonalý film se slušným tempem a cool postavou Jokera mě ale naprosto nezaujal. Průhledná premisa tvářící se jako hlubinný rozbor lidské duše mě (tím spíš během finále na trajektech) až zaskočila a vůbec celé to "look at me", které z každé minuty vyčnívá, mě časem začalo iritovat. Nolan natočil film, který "vypadá" jako geniální dílo. Jenže mám pocit, že právě reklama na genialitu je jeho záměrem, a to mi vadí. Chybí mi emoce. A když už takhle, tak by bodla nějaká opravdu silná myšlenka nebo motiv, které by ten pocit mesiášství obhajovaly. Takhle to nenabízí víc než Burtonova temná pohádka, ale hraje si to na Občana Kanea.
kunafix
kunafix
20 072 bodů
8
Nemá cenu komentovat, všechno už bylo řečeno. Ale musím se přidat a pochválit Jokera. Prostě skvělej filmek. Akorát mě trošku zklamal Two-Face, jehož zdravá půlka sice šla, ale tu škaredou mohli udělat víc škaredší. Jo a taky bylo blby, že Katie Holmes byla vyměněná za Maggie Gyllenhaal... pak to kazí návaznost...
muzz
muzz
18 035 bodů
5
Film se mi líbil, fakt pěkný, ale že by se zrodila nová legenda, to teda ani náhodou. Kdybych byl dvanáctiletý dítě anebo Američan, asi bych, pod vlivem obliby tohoto komiksu dal o deset bodů víc.
16 079 bodů
10
Už ani nevím kolikrát jsem tento film viděl a ani za těch 11 let nezestárl ani o minutu. Dokonalá filmová režie, skvělí herci, humor a epické scény. Ano, tohle není žádná zábava od Marvelu, ale výborný film, který je náhodou také comics. Pro mě Hollywoodský vrchol a důvod proč chodit do kina.
Spooner
Spooner
15 836 bodů
10
Když jsem před pár lety viděl, jak Batman začíná, tak jsem si říkal, že větší radost už fanouškům Nolan udělat nemohl. Jenže to jsem se opravdu šeredně mýlil. Oproti tomuto majstrštyku vypadá předchozí Batman jako slabší předrm, na kterém si chtěl šéfkuchař vyzkoušet pár nápadů. A aby je v Rytíři dotáhnul k dokonalosti. Všechno je tady totiž minimálně o třídu lepší než minule. Příběh,režie,kamera,emoce,akce i herci. Nolan fakt jede, tempo je ohromný, pocity zoufalství jsou v mnoha momentech opravdu dokonalý a vždycky, když si myslíte, že už to lepší bejt nemůže, tak se Nolan (popřípadě Joker vyberte si) vytasí s dalším esem v rukávu a všechno to nabírá ještě větší obrátky. I ta akce se zlepšila a ta automobilová honička je fakt bomba. No a obsazení je snad jedno z nejlepších za posledních několik let. U Balea bylo všechno jasný, ten je stále výborný a pro mě nejlepší Batman. Caine a Freeman mu navíc kryjou záda a i na menší ploše na sebe dokážou upozornit a u velmi dobrého Oldmana, je příjemné, že tentokrát jeho postava dostala o hodně více prostoru. Nejlépe se ale vyvedly nováčci na scéně. O Ledgerovi už se toho řeklo a napsalo tolik, že už fakt není co dodávat. Z jeho Jokera jsem měl nahnáno, jak už dlouho z žádného záporáka a Nicholson oproti němu vypadá, jak neškodný klaun z cirkusu. Nesmí se ale zapomínat také na Aaron Eckharta, jehož výkon je také ohromující a všechny polohy jeho tragického hrdiny jsem mu bez problému věřil. No a pak je tu ještě Maggie Gyllenhaal, která je za nudnou Katie Holmes více než solidní náhrada. Prostě Temný rytíř si všechen ten úspěch zaslouží jako už dlouho žádnej film, stává se nejlepším comicsovým filmem vůbec a všichni Spider-mani a X-meni oproti němu teď vypadají jak neškodné pohádky pro nejmenší.
15 311 bodů
10
Když jsem Temného rytíře viděl v 16 letech poprvé, padla mi brada až někam pod kolena a na řadu dní jsem večer před spaním nemyslel na to, jak nejhezčí holka v našem ročníku vypadá bez oblečení a s chtivým výrazem v očích, ale na hihňajícího se psychopatického Jokera, který právě s věčně naštvaným Batmanem vytvořil tu nejvíce strhující a přitažlivou komiksovou partii všech dob. Ale jak jsem trochu zestárnul, samozřejmě jsem zmoudřel a zjistil jsem, že ten film je ještě mnohem dokonalejší a tak moc sexy, že kdyby to šlo, představoval bych si bez oblečení už nadosmrti jen jeho. Od první až do poslední sekundy naprosto impozantní adrenalinová jízda, udržující napětí chytrým rozvíjením stále nových deadlinů, precizním psychologickým rozvržením hlavních aktérů, kteří se za žádných okolností charakterově nepřekrývají, a ultimátně vytuněným Zimmerovým soundtrackem, který už vzhledem k epickému osudovému vývoji zkrátka nemohl být lepší. Nolan je ďábel a jeho Dark Knight je komiksovkou narvanou orgastickými vizuálními nápady, prďáckými zvraty a nečekanými konflikty do takové míry, že celý Marvel, jakkoli ho mám rád, může jít hromadě utírat zablácené nárazníky na Lamborgini Bruce Wayna. Joker je nejen highlightem filmu a skvěle napsanou postavou, ale v Ledgerově fenomenálním provedení se stává nejikoničtějším a nejcharismatičtějším záporákem vůbec - a Christian Bale, jeho méně nápadný protipól, je definitivně a navždy nejlepší Batman - stejně jako celý Temný rytíř..