Komentáře a recenze 4

4
Tak nějak nesmyslný děj (k tomu nepřehledný) s trochou napětí a pointa? Škoda mluvit.
Pas
Pas
6 225 bodů
3.5
Bahno a zákopy Válečné běsnění už je samo o sobě horor. Zasazení příběhu do roku 1917 na Západní frontu mohlo být živnou půdou pro tento snímek, ale zůstalo jen o toho. Atmosféra filmu je hodně sugestivní a depresivní. Neustávající déšť, všude přítomné bahno, ostnaté dráty, krev a vojáci v zákopech, to muselo pohnout psychikou všech mužů, kteří se takových bojů zůčastnili. Prostředí filmu mě bohužel začalo za chvíli nudit a já jsem jenom čekal, kdy to skončí a já se dozvím jak to celé bylo.
Ombak_Penari
2 764 bodů
7
Military horor není zrovna stěžejní filmařský žánr, nedá se v něm prodat ani kdovíjaké umění a dobrých filmů s touto tematikou je jak šafránu. Je to žánr veskrze béčkový a jako takový ho také beru při svých hodnoceních. Alfou a omegou žánru je podle mě dokonale ponurá špinavá atmosféra s postavami, které jen málokdy vzbuzují velké sympatie a mají za úkol především neutíkat před nebezpečím jako blbá blondýna v jiných žánrech, ale postavit se netušeným hrůzám s kvérem v ruce, s výrazem "lepší chcípnout než v tom žít" ve tváři a následně se poroučet k zemi na matraci z vlastních střev. Mrtvá hlídka není zrovna přehlídka inteligentního scénáře a chvílemi člověk opravdu neví vo co sakra go a proč jako, ale má přesně tu potřebnou míru psychedelické atmosféry, která vás za ponurého osamělého večera s panákem něčeho silného v ruce dokáže vtáhnout ať už ve filmu jde o cokoliv. Pak jste rádi, že sedíte na gauči u televize a ten špinavý, shnilý a beznadějný svět je zatraceně daleko.
Erigor
106 bodů
Bylo mi divné jak ti herci vydrží že tam pořád prší a oni měli pod uniformou neopren. Říkal nám to teď v sobotu 18.9.2021 na diskuzi po filmu ve Slovanském domě na Febiofestu producent filmu Mrtvá hlídka Mike Downey. A i herec – na začátku byl tím vojákem co ho potom vyměnili za figurínu a ustřelili mu hlavu. Moderátor to lakonicky zhodnotil jako že „jeho herecká kariéra skončila v zákopech“ . Downey nám řekl že tenhle film mu vydělal možná i víc než všechny jeho ostatní filmy dohromady. A prý jich je za dvacet let víc jak sto, on totiž dělá aktivistické filmy a ty moc nevydělávají. Třeba na podporu vězněného režiséra Olega Sencova který prý už zase točí a doslova o něm Downey řekl že „Putinovi natrhnul p….“ . Tak nám to tedy přeložila překladatelka. O sobě hovořil jako o zběhlém katolíkovi a tvrdil nám že herci na tomto filmu pracovali Stanislavského metodou. A že název filmu si vypůjčil od jedné hry Jeana Geneta a ten mu to i sám schválil. To se klidně mohlo stát – producent nám přiznal že je mu 62 let. A také nám tvrdil že osobně zná Desmonda Tutu. A že Jamie Bell chytil pod neoprenem na zadku vyrážku a on jako producent musel zhodnotit jestli je to na doktora a že to patří k práci producenta a Jamie měl na natáčení ještě babičku ale tohle nebyla práce pro ní. Že se to točilo na vojenské základně kde snad cvičili výsadkáři na kraji Benešova. Asi myslel Táborská kasárna no ale poznejte tu mlhu, hlínu a pár stromů. A že s místními hasiči kteří jim pořád vozili vodu na déšť se už začínali dobře znát. O filmu se zmínil ve větě že „to zlo je člověk“ ale já soudím že to spíš než přímočaře myslel alegoricky a že v tom filmu je přítomno nadpřirozeno. Nebo to snad měly být výjevy mysli obluzené nervovým plynem ? To jeden z vojáků ve filmu naznačoval… Tento film rozhodně není pro lehké žaludky, nejhorší je scéna „ty už zase můžeš hýbat nohama?“ Shlédnutí dobře zvažte. O sobě Downey mluvil jako o spisovateli „scénářů, povídek a nákupních seznamů“ a říkal že člověk se má vyvíjet a on že bude více humanistický a bude více psát a méně natáčet . A moderátor nám ještě prozradil že včera Mike Downey dostal cenu Kristián a že měl potlesk ve stoje.