Recenze filmu TRON: Legacy 3D

72%

Komentáře a recenze 74

Chrustyn
Chrustyn
43 483 bodů
6
Původní "Tron" se ve své době stal kultovní záležitostí a to převážně díky přelomovým trikům a atraktivnímu tématu. V dnešní počítačové době, příběh o digitálním světě už tolik nezaujme ale diváci se stále rádi baví u filmů, které přetékají nejmodernějšími vizuálními vymoženostmi. To nový "Tron" splňuje ale o skvělý film nebo bezkonkurenční trikovou podívanou se opravdu nejedná. Celý film tak je vizuálně zajímavou -nikoliv však převratnou- pohádkou, která využívá nejmodernější technologie k vytvoření fascinujícího -ve výsledku však docela fádního- světa, kde proti sobě bojují dobří (lidé a hodné počítačové programy) a zlí (zlé počítačové programy). Film je zajímavou pouťovou atrakcí, kde se bojuje, běhá, skáče, jezdí a létá ale mě to přišlo celé takové bez chuti a bez zápachu a ani jedna z atrakcí mě nijak nestrhla ani nedonutila hrdinům držet palce, protože je jasné, že se jim nic nemůže stát. Jediné co je vyloženě fascinující a perfektní je hudba skupiny Daft Punk, (mj. nebyla složena pro film ale sestříhána tak aby dokonale ladila s obrazem) která zní opravdu úžasně a dokáže konkurovat čemukoliv co jsem doposud v akčním žánru slyšel. Ve výsledku "Tron" nepůsobí jako velký průšvih a velké plátno spojené s 3D musí filmu opravdu slušet ale rozhodně není tak působivý jako jiné trikové spektákly, které jsem za poslední dobu viděl.
36 438 bodů
8
Syn programového návrháře se rozhodne hledat svého otce a skončí v digitálním světě, který kdysi právě jeho otec navrhl. A začnou se zase dít věci. Volné pokračování snímku 'Tron' (1982) má odstup 28. let, což plně postačí k porovnání daných technických vizuálních možností, které v obou případech byli na svém vrcholu. A je chybou něco takového nevidět přímo ve 3D, ve kterém celá grafika vynikne nejvíce. Jak pracuje počítač tedy už víme. A víme už také, jak to vypadá uvnitř. A právě do tohoto světa se daný příběh vrací. Vrací se opět ve fenomenální oslnivé podívané. Vrací se také hlavní protagonisté prvního snímku Jeff Bridges a Bruce Boxleitner, což nebývale potěší. Takový čin po takových letech není zrovna obvyklý. A to je z pozitivních věcí asi tak vše. Kamenem úrazu je scénář, který v sobě nese typický koncept současných akčních či thrillerových snímků na vázy sci-fi a fantasy žánru. Není tedy zopakovná žádná moralizační otázka přinášející alespoň nějaký aspekt k zamyšlení. Samotný příběh tedy už není tak poutavý, avšak popcornová zábavnost zůstala, tak alespoň to. Takže suma sumárum, po vizuální stránce naprostá pecka, po dějové stránce spíše zklamání.
31 824 bodů
6
Chladné "LEDkové" Sci-fi se slušným zpracováním chladného digitálního světa. Dobrá myšlenka, ale horší zpracování příběhu samého. Popravdě jsem si film moc neužíval a dlouhé čekání na něco, co by mě usadilo do křesla se nekonalo. 60% hlavně za podařený i když chladný vizuál.
JasonCZ
JasonCZ
23 375 bodů
10
Zrejme nejlepsi sci-fi, co sem kdy videl.
22 499 bodů
4
Martix, Star Wars ani Avatar se nekoná, jen hódně dlouhá kupa dobře vypadající počítačové grafiky, která začne nudit někdy v polovině a zcela přestane zajímat jen o chvíli později. Ucházející kinozážitek a dobře prodané 3D. Toť vše.
kunafix
kunafix
20 072 bodů
6
Viděli jste původního Trona? Jestli jo a libil se vám, tak tohle se vám bude libit taky a eště budete uchcávat z těch akčních scén, digitálních efektů a zpracování. Já z toho zas až takovýho topořence nemám, a to hlavně právě kvůli tomu story. Nelíbilo se mi to předtím, nelíbí se mi to ani teď - prostě dostat se do počítače, kde existuje vlastní svět, to jde trochu mimo moje umění představit si to a prostě se mi ta myšlenka nelibi. Začal jsem to ale brát jako nějakej jinej svět a pak už se to celkem dalo. Chválím tu vizuální stránku a poměrně se dala i ta hudba (i když Daft Punk - kteří se tam mimochodem párkrát mihli jako DJové na jakési party - se podle mě museli hodně krotit... i když poslední dobou už nejsou tak dobří, jak kdysi...). Jo a omládlej Jeff Bridges je sice celkem průlomová myšlenka, ale ještě jde hodně vidět ty digitální mouchy na jeho ksichtě. A teď si du asi zahrát Tetris...
16 079 bodů
8
Na debut naprosto úžasný, vycizelovaný vizuál a herci hrají fantasticky. S kámošema jsme byli úplně hotoví z Olivie Wilde. Akorát se tomu úplně nepovedlo vybalancovat scénář, takže absolutně nevím o čem to je, kam to mělo směřovat a jak to skončilo, ale ta atmosféra a ti herci. To je prostě film.
Spooner
Spooner
15 836 bodů
8
Tron se vrací po téměř 30 letech v naprosto perfektním audovizuálním zážitku, ale bohužel také s několika celkem vážnými nedostatky. Ale začněme u toho lepšího. Vizuál je totiž opravdu jedinečný a celého toho světa jsem opravdu nemohl nabažit, což ještě umocňovalo výborné 3D a hlavně téměř geniální hudba od Daft Punk. Ta sem opravdu dokonale pasuje a místy jsem si připadal, jak v nějakém jejich vysokorozpočtovém videoklipu. Herci jsou také převážně dobří. Jeff Bridges je charizmatický ve všech polohách, i se špatnou digi-hlavou (snad jediná výtka k efektům), Olivia Wilde je sympatická a strašně jí to sluší a Michael Sheen musel bejt asi během natáčení na drogách, což je v tomto případě jenom dobře. Jenom ten Garret Hedlund mě dvakrát nepřesvědčil a hláškování mu moc nejde. Kosinski se se svým debutem popral více než dobře a ukočírovat všechny ty vizuály opravdu umí, stejně jako akční scény, na které je radost se pohledět. Zaujmou také odkazy na první díl. Jenom v těch kecacích pasážích, kdy nastupují vztahy a nějaká ta filozofie, Kosinski naprosto selhává. Tyto pasáže opravdu nefungují, chvílemi jsem se díky nim v polovině dost nudil a celé mi to přišlo vlastně takové chladné, bez emocí. Tempo je tedy místy dosti pomalé a celé bych to klidně prostříhal na 90 minut, jako měl původní Tron. I tak se jedná o velmi nadprůměrné pokračovaní (nebo spíš upgrade?) a jestli se Kosinski do příštích filmů naučí pracovat s emocema, tak se máme na co těšit.
ZkuKol
12 300 bodů
4
Nejdražší komedie všech dob, žel bohu, ne pro pány od Disneyho (nejdražší asi jo, ale víte, co jsem myslel). Vizuál je povedený, občas vám dokonce polechtá pověstné panty od úst. Ale pak se začne vyprávět, povídat, hrát a ani příjemný Daft Punk nezakryje, jaká volovina se vám před očima odehrává. Sheen, Murphy a Hedlund jsou fakt mimo, navíc poslední mluví jak batman. Kosinsky umí zjevně jen s trikama (v předchozí tvorbě se u něj nemluvilo, natož vyprávělo), takže scénář od 4 a více lidí je peklo, deus ex machina, vteřinové zvraty charakterů, občas i nuda a pak jsou tu některé záběry do očí zúčastněných. Invalidita podání hlášek je už jen třešnička na dortu. Prostě můžete se smát, můžete kroutit hlavou, ale ani ve 3D vám to nepřijde jako dobrý film. S Avatarem vůbec nesrovnávejte a vychutnejte si práci dvorního kameramana Davida Finchera. V počítači se vede válka - v jednom nebo více?- tak nějak jde i o náš svět, ale je to stejně jedno, protože pak přijde Sheen a vy prostě nestačíte zírat... 40%
11 176 bodů
6
Co na tomto filmu pochválit? Snad jen ta různá světélka v kontrastu černobílého prostředí? Hodně napovídalo tomu že jde o počítačovou hru. Děj v normálu a chvílemi jsem si vzpomněl na Total Recall. Nevím, jen mi to vyvstalo na mysli. Osobně jsem čekal více.