Top kina ČR: Druhá Aristokratka dala Karlosovi těžké K. O.

Top kina ČR: Druhá Aristokratka dala Karlosovi těžké K. O.
Karlos | Bontonfilm
České hity začínají čím dál více vládnout návštěvnosti kin. Vánočním hollywoodské fláky ustupují do pozadí a druhý Aquaman už zmizel z top 5. Nejnavštěvovanější novinkou týdne se stal podle očekávání dokumentární Karlos, ostudu si však neuřízli ani ambiciózní Chudáčci, kteří skončili na 6. místě. Vzhledem k velké osobitosti i bizarnosti projektu je pak 11 tisíc diváků a divaček za víkend nejspíš strop, co ani nešlo o víc navýšit. Kdo všechno se ale nakonec usídlil v první pětce?
Ptáci stěhováci
Ptáci stěhováci
  • Google Play
  • O2 TV
  • Rakuten
  • +1
65%
tržby 2 miliony 501 tisíc Kč / návštěvnost 13 879 diváků / 97 kin
Ptáci stěhováci překonali hranici 100 tisíců diváků z kin a stále potvrzují status animované trvalky, která vůbec nepolevuje. Zájem o kachny totiž tento víkend nejen, že neklesl, ale oproti minulému týdnu i nepatrně vzrostl – konkrétně o 4 %. A vzhledem k nulové konkurenci v následujících týdnech budou na snímek rodiče s dětmi chodit i nadále. Překonání 150 tisíc diváků se tak zdá být už poměrně jistotou. Nebýt slabého předvánočního startu, mohl film mířit i daleko výše.
Ptáci stěhováci: finální trailer | CinemArt
Wonka
Wonka
  • Google Play
  • HBO Max
  • O2 TV
  • +2
78%
tržby 2 miliony 917 tisíc Kč / návštěvnost 15 898 diváků / 96 kin
Dále se drží statečně i milovník čokolády Willy Wonka. Ten sice klesl o znatelnějších 20 %, již brzy však tímto tempem překročí hranici 300 tisíců diváků a divaček, aktuálně jich má na kontě přes 277 tisíc. Také Wonka těží z absence nejen rodinné, ale také blockbusterové konkurence. Což je stav, který vydrží… no v podstatě až do druhé Duny, kde znovu uvidíme Timothéeho Chalameta. Nedá se totiž očekávat, že komiksová Madame Web by tuto sladkou taškařici výrazněji oslabila.
Wonka: 2. trailer | Vertical Entertainment
Karlos
Karlos
32%
tržby 3 miliony 012 tisíc Kč / návštěvnost 16 041 diváků / 159 kin
Na třetím místě se nám usídlil Karlos, na jehož 16 tisíc diváků se dá koukat ze dvou úhlů. Z pohledu masivní mediální masáže a osobnosti Karlose Vémoly se od jeho dokumentu zřejmě čekalo větší numero a ne to, že se snímek umístí třetí, jen těsně před veteránem Wonkou. Filmu pak zřejmě ublížil také fakt, že řada fanoušků MMA do kina o víkendu nepřišla, protože už měli na co koukat. Během soboty totiž vzal Karlosovi vítr z plachet jak Oktagon, tak konkurenční bizarní galavečer Clash of the Stars.
Když se však podíváme na čísla návštěvnosti z hlediska dokumentů, jedná se stále o velký úspěch a jeden z nejnavštěvovanějších počinů historie. Ano, šokující V síti překonalo během prvního víkendu i hranici 100 tisíc diváků, tyto dva snímky ovšem nejde příliš srovnávat. Karlos tak zaslouží srovnání zejména s dokumentem RYTMUS sídliskový sen, jenž startoval na 15 tisících a ukončil svou štaci v kinech na 32 tisících návštěvníků. Karlos možná nakonec přiláká o něco více diváků, i u něj se dá ovšem očekávat, že hlavní vlna zájmu brzy pomine.
Karlos: finální trailer | Bontonfilm
Jedeme na teambuilding
Jedeme na teambuilding
  • Netflix
56%
tržby 3 miliony 490 tisíc Kč / návštěvnost 17 785 diváků / 90 kin
Druhé místo stále drží evidentně divácky oblíbená taškařice Jedeme na teambuilding, která prokazuje velkou výdrž. Nejen, že ustála útok ze strany Vémoly, ale navíc stabilizovala velké ztráty z minulého týdne zapříčiněné Aristokratkou ve varu a tentokrát klesla pouze o 11 %. A to je na český film velmi pozitivní číslo. Teambuilding se tak blíží k hranici 200 tisíc diváků, už jich zbývá necelých 10 tisíc. Když se snímek ještě chvíli udrží, mohl by si myslet i na 250 tisíc duší z kin. Jenže za humny už se chystá na stejnou cílovku mířící Franta mimozemšťan.
Jedeme na teambuilding: trailer | CinemArt
Aristokratka ve varu
Aristokratka ve varu
  • Google Play
  • O2 TV
  • Voyo
  • +1
63%
tržby 7 milionů 653 tisíc Kč / návštěvnost 43 453 diváků / 170 kin
Druhá Aristokratka podle předpokladů nadále drží první místo, i přesto možná malinko zaostává za očekáváním. Už start byl v porovnání s prvním dílem slabší a pokles mezi víkendy o 40 % také nevyznívá úplně pozitivně. Ano, komedie se bude asi pořád počítat mezi nejnavštěvovanější tuzemské filmy roku, na překonání mety půl milionu diváků z kin ovšem může Jiří Vejdělek a spol. tentokrát zapomenout. Dvojka zatím nemá ani 150 tisíc a s trochou štěstí završí svou kino etapu u hranice 300 tisíc.
Aristokratka ve varu: trailer | Falcon
Aktuální program českých kin naleznete zde.
Zdroj: Unie filmových distributorů, Box Office Mojo, Kinomaniak