Profilový obrázek

Krakonoš

Krakovský Miroslav

Komentáře 189

Od nejnovějších
  1. Canary Black
    Canary Black (2024)
    4
    Pierre Morel, režisér známý akčními peckami jako 96 hodin, tentokrát opět klopýtl. Místo strhujícího thrilleru, který Morel umí natočit, dostáváme předvídatelnou a nevýraznou podívanou, která rychle vyšumí. Akční scény jsou zcela rutinní a příběh nepřináší nic překvapivého. Kate Beckinsale se snaží táhnout film svým výkonem, ale často působí spíše směšně. Canary Black možná na jedno zhlédnutí zabaví skalní fanoušky Beckinsale, ale jinak nemá čím zaujmout kromě pohledu na Beckinsale.
  2. Můj kamarád tučňák
    Můj kamarád tučňák (2024)
    4
    Můj kamarád tučňák má sice roztomilého zvířecího hrdinu, ale tím jeho kouzlo bohužel končí. Příběh, inspirovaný skutečnou událostí, je sice pěkný, ale není nijak dobře zpracovaný, a snaha o emoce působí značně kýčovitě. Pro děti možná zábava, pro dospělé spíš těžká nuda. Hezký nápad, ale slabé zpracování, a Jean Reno opět jede na autopilota.
  3. The Apprentice: Příběh Trumpa
    The Apprentice: Příběh Trumpa (2024)
    6
    The Apprentice se zaměřuje na počátky Donalda Trumpa v New Yorku a jeho cestu k budování impéria, spíše než na politiku, jak by se mohlo na první pohled zdát. Film se soustředí na jeho ambice, rivalitu a způsob, jakým si získával moc v realitním světě. Herecký výkon Stana jako Donalda Trumpa je velmi dobrý a přesvědčivý, dokáže skvěle vystihnout jeho charakter – od nezastavitelné energie až po schopnost manipulovat okolím. Příběh je dobře vystavěný a dobře vykresluje začátky Trumpova vzestupu, i když se film někdy vyhýbá hlubším analýzám jeho rozhodnutí. The Apprentice je zkrátka zajímavý pohled na mladého Trumpa a jeho cestu na vrchol, který nabízí více než jen povrchní pohled na jeho kariéru.
  4. Megalopolis
    Megalopolis (2024)
    3
    Megalopolis měl působit jako velkolepý projekt s ambiciózními myšlenkami, ale výsledný dojem dopadl o poznání hůř. Snímek se snaží kombinovat politické intriky, futuristické prvky a osobní dramata, ale jako celek působí překombinovaně a nesourodě. Některé scény jsou sice vizuálně působivé, ale pořád je to strašně málo. Navzdory velkému potenciálu a hvězdnému obsazení je to zkrátka zklamání, od Coppoly jsem čekal mnohem více.
  5. Emilia Pérez
    Emilia Pérez (2024)
    3
    Emilio Peréz se snaží zaujmout extravagantní stylizací a hudebním pojetím kriminálního příběhu, ale celkový dojem byl pro mě vyloženě strašný. Nesedlo mi v tom téměř nic – nezaujaly mě ani muzikálové scény, ani herecké výkony, ani samotný příběh. Dokoukal jsem to, ale Emilio Peréz bych určitě nedoporučil 👎
  6. John Q.
    John Q. (2002)
    6
    Nebýt té herecké sestavy v čele s tradičně výborným Denzelem Washingtonem, dopadlo by to o poznání hůř, vzhledem k tomu, že je John Q. opravdu kolosální kýč.
  7. Apokalypsa Z: Začátek konce
    Apokalypsa Z: Začátek konce (2024)
    4
    Marně se snažím přijít na to, čím by mě mohl nový zombie fim zaujmout. Scénář je naprosto průměrný, nasnímání akčních i neakčních scén naprosto rutinní, hlavní postava vůbec ničím zajímavá, a takhle by se dalo pokračovat a pokračovat. Díky, ale další díl nepotřebuji.
  8. Růžový panter 2
    Růžový panter 2 (2009)
    4
    První díl Růžového pantera byl naprosto otravný a celkově hrozný film. Druhý díl už není tak otravný, ale stále je to hrozný film. Zbytečné pokračování.
  9. Nehýbej se
    Nehýbej se (2024)
    4
    Nehýbej se láká na atmosférický thriller o boji s časem, ale ve výsledku zůstává jen povrchní hrou na napětí. Ústřední nápad, žena paralyzovaná látkou prchající před vrahem má dobrý potenciál, ale film spíš klouže k efektním, avšak prázdným momentům. Zajímavý koncept bohužel nepřináší potřebný tah na branku, a já se u něj většinu času nudil.
  10. Rozzum v divočině
    Rozzum v divočině (2024)
    8
    Kouzelný animovaný příběh, který překvapí svou jemnou hloubkou. Co na filmu opravdu vyniká, je způsob, jakým animace ztvárňuje kontrast mezi chladnou technologií a divokou přírodou. Každý detail působí naprosto promyšleně, od proměny Rozina designu až po krásně vykreslené scenérie ostrova. The Wild Robot si hraje s emocemi naštěstí nenásilně, bez zbytečného patosu, a přesto v něm rezonují velká témata, jako je přátelství, samota a smysl existence. Je to dobrodružství, které zároveň dojímá a inspiruje, a které mě moc bavilo.
  11. Vetřelec: Romulus
    Vetřelec: Romulus (2024)
    6
    Vetřelec: Romulus nepřináší velké zklamání, ale rovněž ani výrazné překvapení. Příběh zůstává věrný tradicím série – napětí, klaustrofobie a neúprosný vetřelec, ale chybí tomu jakákoli svěží inovace, která by film posunula dál než jen opakování starých klasických motivů. Akční scény jsou dobře nasnímané a esteticky působivé. I přes solidní atmosféru a výborné gore scény se pokračování vetřelčí série ve finále jeví jako rychle zapomenutelné.
  12. Azrael
    Azrael (2024)
    5
    Azrael je hodně krvavý film, který sází především na svou brutalitu, ale příběhově je to příliš prázdné. Nemohu se ubránit dojmu, že středověk by tomu slušel podstatně více. Zápletka je slabá a postavy jsou ploché, i když Samara Weaving je opět fajn, navzdory tomu, že její postava nemluví. I přes temnou a slušnou atmosféru film nenabízí nic víc než slušné gore scény. Pro fanouška krvavých scén bude Azrael skvělý horor, ale pokud hledáte něco víc komplexního, nejspíš spokojeni nebudete.
  13. Zásnuby na dobu neurčitou
    Zásnuby na dobu neurčitou (2012)
    6
    Celý film (130 minut) čekáš, až se konečně vezmou. A mezi tím se vlastně neděje nic moc zajímavého. Takhle bych popsal ve zkratce další Sttolerův film. Na alespoň trochu solidní úrovni to udržují herci. Sousedi jednička zřejmě zůstane, alespoň pro mě, nepřekonána.
    • Herci
    • Scénář
    • Stopáž
  14. Nikdy se nepouštěj!
    Nikdy se nepouštěj! (2024)
    4
    Film s velice slibným námětem, ale horší realizací. Vyšlo z toho něco, co ve výsledném dojmu působí jako rutinní hororové béčko, a opět se jen potvrzuje, že Alexandre Aja není moc dobrý realizátor. Sem tam jakž takž fungující scéna ještě nedělá dobrý film.
  15. Planeta osamělých srdcí
    Planeta osamělých srdcí (2024)
    4
    Lonely Planet sází hlavně na krásné prostředí španělských měst a tváře Laury Dern a Liama Hemswortha, ale bohužel uvízne hned na povrchu. Dva cizinci, kteří se náhodně setkají, mají sice potenciál vytvořit zajímavý příběh, ale jejich vztah se vlastně nikam nevyvíjí. Dialogy jsou jalové a postavy se nedostanou do hloubky, což z filmu dělá emocionálně prázdnou podívanou, která možná vypadala dobře na papíře, ale ve výsledku je to nudná podívaná.
  16. The Killer's Game
    The Killer's Game (2024)
    6
    The Killers Game je akční thriller o nájemném zabijákovi Joe Floodovi, který se stane cílem vlastních kolegů. Film nabízí rychlé tempo a dobře zvládnuté, patřičně krvavé akční scény, které jsou mimochodem velmi dobře choreografované. Mnohem horší je to s příběhem, který je předvídatelný a postrádá třeba i hlubší charakterový vývoj. Zde se vše soustředí hlavně na akci, což je znát na celkovém výsledku. Potěší fanoušky akčního žánru, ale nenabízí nic navíc.
  17. Beetlejuice Beetlejuice
    Beetlejuice Beetlejuice (2024)
    6
    Beetlejuice 2 se snaží navázat na kouzlo jedničky, ale spíše působí jako nostalgická vzpomínka než plnohodnotné pokračování. Zatímco vizuál a typický Burtonův styl stále fungují, příběh už postrádá svěží šmrnc. Humor místy působí nuceně a i když se vrací známé tváře, ne všechno působí tak přirozeně jako dříve. Fanoušci prvního dílu si v něm najdou své a pořád se jedná o fajn jednorázovou zábavu. Nadšený jsem přesto nebyl, ale to ani z prvního dílu.
  18. Tělo na tělo
    Tělo na tělo (2002)
    2
    Ballistic: Ecks vs. Sever je naprosto příšerný film. Snaží se být akčním thrillerem, ale selhává na všech frontách. Antonio Banderas a Lucy Liu jsou v rolích elitních agentů ztraceni ve zmateném, nesoudržném příběhu. Akční scény jsou spíše nepochopitelným sledem výbuchů a přestřelek bez jakéhokoli smyslu. Dialogy jsou ploché, chemie mezi postavami nulová a vývoj děje vůbec nedává smysl. Celkově je to naprostá ztráta času. Těch 20 % dávám za snahu o nonstop akci, která ale stejně za moc nestojí.
  19. Obyčejní lidé
    Obyčejní lidé (1980)
    6
    Film mě nechal s rozporuplnými dojmy. Na jednu stranu je tu citlivé zpracování běžných lidských dramat a vztahových problémů, které mohou působit autenticky. Na druhou stranu děj často sklouzává k monotónnosti a nemá dostatečně silné momenty, které by mě dokázaly vyloženě držet zaujatého. Některé pasáže filmu byly příliš natahované a nedokázaly mě vtáhnout do děje, což samozřejmě vedlo k tomu, že jsem se místy nudil. Film má ale dobrý základ v poctivě zobrazeném lidském životě. Celkově je Obyčejní lidé solidní pokus o realistické drama, ale postrádá výraznější jiskru.
  20. Teče tudy řeka
    Teče tudy řeka (1992)
    8
    Tudy teče řeka je vizuálně nádherný a emocionálně silný film, který zdůrazňuje sílu rodinných vztahů a lásku k přírodě. Režie Roberta Redforda je vynikající, zejména ve způsobu, jakým zachycuje krásu montanské krajiny a atmosféru tichých, ale intenzivních okamžiků mezi postavami. I když je tempo pomalejší, film nabízí hluboké zamyšlení nad rodinou a životními volbami. Za skvělou režii a vizuální krásu dávám velký palec nahoru. 75%
  21. Nepřivolávej nic zlého
    Nepřivolávej nic zlého (2024)
    6
    Nejvíc mi na Speak No Evil vadilo strašně nelogické chování postav a spousta nezodpovězených otázek. Co bych naopak ocenil, je to, že postavy jsou dobře napsané a velmi dobře zahrané. Jednotlivé scény samy o sobě fungují, avšak děj se občas vleče a ztrácí tempo. Jako večerní jednohubka to ale stačí.
  22. Swordfish: Operace Hacker
    Swordfish: Operace Hacker (2001)
    5
    Akční thriller, který se snaží o stylový dojem, má sice skvělé úvodní a závěrečné scény, ale prostřední část filmu trpí velmi slabým scénářem a působí jako nesourodý guláš. Hugh Jackman v roli hackera Stanleyho Jobsona podává dobrý výkon, zatímco John Travolta jako záporák je přesvědčivě šílený. Postava Halle Berry je bohužel využita pouze pro to, aby ukázala své kozy. Film se snaží působit jako cool podívaná, ale vůbec se mu to nedaří. A to hackování vypadalo fakt směšně.
  23. Kalifornie
    Kalifornie (1993)
    6
    Kalifornie je temný road trip s Brad Pittem a Juliette Lewis v hlavních rolích. Pitt je skvělý jako násilný Early, což je prakticky to nejlepší na celém filmu. Příběh je drsný, atmosféra dobrá, ale nikdy to vyloženě nestrhne a postupem času tomu i dost začne padat tempo. Celkem vzato, solidní thriller, který stojí za to vidět, ale nic převratného. Možná právě díky Pittovi alespoň zapamatovatelný, a to není málo.
    • Brad Pitt
    • Tempo
  24. Únos
    Únos (1997)
    9
    Klobouk dolů před Jonathanem Mostowem, který ukázal, že umí pracovat i s naprosto jednoduchým námětem a přetvořit ho na něco, co má výborné napětí, atmosféru a skvělou akční sekvenci na závěr. Nutno podotknout, že tomu nemalou měrou přispívají skvělé výkony Kurta Russella a možná ještě lepšího Walshe. Suma sumarum, výborný thriller, který mě bavil od začátku do konce.
  25. 2010: Druhá vesmírná odysea
    2010: Druhá vesmírná odysea (1984)
    6
    2010: Druhá vesmírná odysea je působivým pokračováním legendárního filmu od Stanleyho Kubricka. Zcela průměrný režisér Peter Hyams, který převzal režii, se pokusil zachytit stejný mystický a hluboký tón, avšak s přímějším dějovým vyprávěním. Atmosféra studené války přidává příběhu patřičné napětí, ale zároveň omezuje jeho kosmickou odvážnost. Plusem filmu je návrat HAL 9000, ikonického umělého vědomí, které balancuje na hranici mezi spolehlivým pomocníkem a hrozivým nepřítelem. Roy Scheider, který se mi do role upřímně moc nehodil, je ve finále velmi fajn. I přesto, že film zdaleka nedosahuje vizuální a filosofické geniality prvního dílu, nabízí zajímavé myšlenky a uspokojivé rozuzlení některých otázek nastolených v prvním filmu. Scény na Europě, jednom z Jupiterových měsíců, jsou vizuálně slušné, avšak zestárnutí je už značné. Celkově 2010 není revolučním dílem jako 2001, který je pro mě stále masterpiece, ale přináší solidní sci-fi zážitek, který je sice o několik levelů jinde, ale fanoušky původního filmu asi neurazí.
  26. Ďáblova kořist
    Ďáblova kořist (2022)
    4
    Zcela ničím nezajímavý, rutinní horor, jakých jsou každý rok minimálně desítky. Tento zapadne, protože opravdu mě nenapadá nic, co by stálo za zapamatování nebo co bych snad vyzdvihl. Ale jo, snad jen šikovná hlavní postava jeptišky.
  27. Nebezpečný útěk
    Nebezpečný útěk (1990)
    6
    Nebezpečný útěk se prakticky celý odehrává ve vlaku. Nutno přiznat, že Hyams dobře zachytil atmosféru uzavřenosti. Avšak jeho rutinní a nenápaditá režie činí z Nebezpečného útěku velmi průměrný film. Závěrečné skákání po vlaku v podání Hackmana vypadá spíš komicky a samozřejmě dost neuvěřitelně. Vyloženě špatné to nebylo, ale vlastně všichni, kteří se na tomto filmu podíleli, natočili lepší filmy.
  28. Díra 2
    Díra 2 (2024)
    3
    Díra 2 ztratila to, co dělalo první film zajímavým. Návrat do vertikální věznice by mohl přinést nová napětí, ale místo toho jsme svědky nudného a nepřehledného děje. I přes občasné působivé vizuální prvky film postrádá jakoukoliv inovaci nebo překvapení. Atmosféra je také výrazně odlišná. Zatímco první díl byl plný napětí a nečekaných zvratů, druhý díl působí mnohem sterilněji a uměleji. Chybí mu ta syrovost a beznaděj, která dělala první díl tak působivým. Pokud jste fanouškem prvního dílu, raději si ho zopakujte. Druhý díl bohužel nepřináší nic nového a zbytečně dělá ostudu tomu prvnímu.
  29. Vražedné napětí
    Vražedné napětí (2024)
    4
    Nejlepší na této detektivce byly lokace jako z Bonda a skvělé herecké obsazení. Jinak to bylo celé strašně hloupé a průhledné a se svým scénářem to působí jako detektivní film z devadesátých let. Upřímně, jak to celé skončí, mi bylo jasné už v první třetině filmu. Taky už jsem dlouho neviděl film, kde by se postavy chovaly tak šíleně hloupě. Killer Heat je film, který nestojí za váš čas. Raději se podívejte na něco jiného.
    • lokace
    • herci
    • scénář
  30. Přístav naděje
    Přístav naděje (1998)
    4
    Přístav naděje je taková ta klasická americká romantika, kterou znáte nazpaměť. Sandra Bullock se snaží být sympatická, ale film se prostě táhne. Příběh je předvídatelný a emoce moc nefungují. Možná potěší milovníky kýče, ale mě osobně moc nebavil. Forest Whitaker není dobrým režisérem.
  31. Prokletí Salemu
    Prokletí Salemu (2024)
    4
    Nová adaptace Kingova hororu Prokletí Salemu mě ani trošku neoslovila. Film se snaží navodit určitou atmosféru strachu a napětí, ale výsledkem je velice podprůměrná podívaná, která atmosféru a strach viděla tak akorát z rychlíku. Příběh se táhne, postavy jsou ploché a absolutně nezajímavé. Televizní vizuál ještě více podtrhuje celkový dojem. Zkrátka, další zbytečný remake, který se nepovedl.
  32. Moře stromů
    Moře stromů (2015)
    4
    Moře stromů mělo být hlubokou meditací o životě a smrti, ale skončilo jako povrchní melodrama. Matthew McConaughey jako ztracený muž hledající klid v japonském lese u hory Fuji podává slušný výkon. Avšak ani Ken Watanabe, ztvárňující tajemného společníka, nedokáže vyzdvihnout film z podprůměru.
  33. Bratři
    Bratři (2009)
    8
    Bratři je emocionální tour de force. Sledujeme silný příběh dvou bratrů, Sama a Tommyho, kteří se potýkají s důsledky války a ztráty. Samův návrat z armády a jeho boj s vnitřními démony je místy děsivě autentický, což je díky Maguireho dobrému výkonu. Gyllenhaal zase velmi dobře ztvárňuje roli bratra, který se snaží najít sám sebe ve stínu Samovy tragédie. Jim Sheridan skvěle vede diváky skrz emocionální zvraty a napětí, které nikdy neustoupí. Za mě velmi povedené. Dánský originál jsem neviděl.
  34. Arnold & Sly: Rivalové, přátelé, ikony
    Arnold & Sly: Rivalové, přátelé, ikony (2024)
    8
    Poslouchat dva největší akční hrdiny všech dob, jak si povídají o své kariéře, rivalitě a přátelství, je něco, co si žádný fanoušek nemůže nechat ujít. Těch 45 minut, kdy jsem je poslouchal, jak se jejich vztah vyvíjel od soupeření o filmové role až po hluboké přátelství, mě neskutečně bavilo. I když se tady vyloženě nic nového nedozvíte, pokud jste už nějaký dokument o nich viděli.
  35. Dobrodružství Poseidonu
    Dobrodružství Poseidonu (1972)
    7
    Převrácená loď, zoufalý boj o přežití, hvězdné obsazení – to je Dobrodružství Poseidonu. I po letech tahle katastrofická klasika stále funguje. Atmosféra je hutná, napětí graduje a některé scény jsou stále perfektní. Jasně, efekty už dnes trochu zestárly, ale pořád je to klasika, kterou stojí za to vidět.
  36. On se bojí
    On se bojí (2023)
    6
    Film On se bojí je neuvěřitelný vizionářský film od režiséra Ari Astera, který spojuje prvky drama, hororu a černé komedie. Film je plný humoru, děsu a dobrodružství, a přinášel mi mimořádně pohlcující zážitek. Asterova schopnost propojovat realitu s halucinacemi a snovými sekvencemi vytváří jedinečný a někdy i ztrácivý zážitek. Phoenixovo herecké umění je neuvěřitelné, a jeho schopnost ztělesnit Beauovo vnímaní světa je opravdu působivé. Je to film, který vás přiměje k myšlení a zároveň vás občas pobaví. Kdyby byla druhá polovina stejně dobrá jako ta první, šel bych s hodnocením ještě výše.
  37. Ozbrojení a nebezpeční
    Ozbrojení a nebezpeční (2009)
    4
    Film “Ozbrojení a nebezpeční” měl být napínavým akčním thrillerem, ale bohužel jím není. Příběh o krádeži 42 milionů dolarů z pancéřových vozů je předvídatelný a rozhodně postrádá napětí. I když má film herce jako Matta Dillona a Laurence Fishburnea, tak to stejně ničemu nepomůže. Akční scény jsou vzhledem k nízkému rozpočtu poměrně obstojné, ale je jich málo. Celkově film působí jako průměrná podívaná, která rychle zapadne do zapomnění.
  38. Agent na útěku
    Agent na útěku (2012)
    4
    Agent na útěku je akční thriller, který sice nabízí pár relativně napínavých momentů, ale celkově zůstává v šedi průměru. Aaron Eckhart se sice snaží, ale naprosto slabý scénář to celé sráží neskutečně dolů. Pokud hledáte něco na večer, tak Agent na útěku dobrá volba není.
  39. Agent z Panamy
    Agent z Panamy (2001)
    4
    Agent z Panamy je film, který se snaží kombinovat špionážní thriller s komediálními prvky, ale výsledkem je poněkud nevyvážený mix. Příběh o britském krejčím Harrym Pendelovi, který se zaplete do špionážních her, má své světlé momenty, zejména díky exotickému prostředí Panamy a solidnímu hereckému obsazení. Nicméně, film to určitě není dobrý a pokud očekáváte napínavý špionážní thriller, tento to zcela jistě není.