Drsná akční kriminálka s bezva suchým humorem, kde spousta hlášek v originále zemře s českým překladem. Skvěle funguje kulturní tření, Sovětský svaz si takového fajn hrdinu vůbec nezasloužil.
Překvapivě slušná akční zábava s výživnou akcí, hodně mě překvapily efekty. Bez návratu Lindy a Arnolda by to měly zbylé ústřední postavy velmi těžké, obě slečny postrádaly charizma.
Velké překvapení, super příběh, vymazlený vizuál i zvuková stránka a skvělé obsazení (úplně netypický Václav Neužil). U režiséra Tauše se mi líbí, jak promyšleně obrazem vytváří napětí, atmosféra se dala v posledním díle už skoro krájet a očekávání bylo skoro nesnesitelné :-). S přehledem zatím nejlepší seriál roku. Jestli ČT vykouzlí aspoň jeden takový seriál ročně, tak se snad začnu po letech zase cíleně dívat na TV.
Výborné pochmurné sci-fi s nádhernou výtvarnou stránkou, které pokazí přepnutí do žánru "slasher" v poslední čtvrtině. Obsazení je pestré, ale kromě charizmatického Cilliana Murphyho vám asi nikdo v paměti neuvízne. Spolupráce pesimistického scénáristy Garlanda s Boylem bývají vážně vydařené.
Další nepříjemný, duševně skoro odporný zážitek z režijních otěží Aronofského, kterému obvyklou technickou vymazlenost a působivost kazí naprosto bizarní idea - pojmout příběh jako metaforu chování lidstva k planetě. To by samo o sobě nebylo tak zlé (asi se najde málokdo, komu by nebylo z lidstva na blití i bez scén v tomhle filmu), ale zabíjí to naprosto debilní idea zaplést do toho Boha. Ano, když v 21. století někdo zřejmě zcela vážně uvažuje o vztahu literární postavy - Boha k lidem a chce to zaplést do nějakého alarmujícího poselství, musí nutně sklidit od racionálních diváků pohrdání.
Vynikající režie, práce s obrazem a zvukem, skvělí herci. První polovina filmu je tak intenzivní psychologická deprese z rozkládající se rodiny, že připomínka žánru někdy v polovině filmu vás skoro zamrzí. Toni Collette a Alex Wolff předvádí opravdu něco velmi neobvyklého. Film je opravdu nekompromisní horor, ale kdyby to bylo čistě drama o zkáze jedné rodiny, určitě by mělo jisté minimálně nominace.
Skvěle úchylný film se zajímavým příběhem, nutné shlédnout už jen kvůli tomu, jak si obě hvězdy užívají hrání gay páru, obzvláště Ewan McGregor je super teplej.
Krutý omyl. Kdyby vám někdo řekl, že Jim Carrey bude hrát v polském filmu polského vyšetřovatele (co přežil ve službě z časů komunismu) a bude řešit případ, který ho zavede do mravně pohoršující lokace sex klubu, kde to lidé dělají nehezky, znělo by to jako příslib bizarní ujeté komedie nebo strašný průser. A protože to není komedie, je vám jasné, jak to skončilo. V tomhle filmu fakt nenajdete nic dobrýho a není pochopitelné, proč v tom proboha Carrey vůbec hrál - taky ještě najali Charlotte Gainsbourg, aby tradičně dobře odehrála roli zkažené souložnice, která nemá naději, jen tady hraje úplně zbytečně. Tohle je zvadlá seschlá kopie konstruktu Základního instinktu, protažená mozky polských konzervativních katolíků, kteří nenávidí sex a dobré detektivky a chtějí zničit kariéru Carreymu. :)
Asi by bylo lepší chytit na dvě hodiny rakovinu než vidět tenhle film. Sice někdo vyhodil hromadu peněz za efekty, ale vůbec neřešil scénář. Dva ústřední představitelé úplně bez charisma a talentu a stojí za to si pamatovat, jak příběh můžete skvěle popravit tím, že hlavní pár je od začátku spolu, jsou to kolegové a jeden si chce druhého vzít. Spousta nudných umučujících dialogů, obzvláště od hlavního páru nebo armád. Když už tam nacpou nějakou vedlejší postavu s šancí na minipříběh a pravidelné osvěžování děje, odstraní jí do pěti minut. Už dlouho jsem tak netrpěl.
Smutné selhání původně asi ne tak blbého nápadu. Udělat komiksově brutální úlet o tom, jak ze zabijáka udělá šílená doktorka ženskou a ten se za ztrátu svých genitálií hodlá krutě pomstít, není tak špatný nápad pro béčko. Michelle Rodriguezová je vhodně obsazená a její drsňáctví funguje dobře jako zlozvyk badass transgendera, který si odmítá přisvojit ženské chování. Sigourney Weaver je zábavné sledovat asi v čemkoliv a ujetá záporácká doktorka by jí měla jít levou zadní. Ale... ten film se krutě nepovedl. Jako kdyby autoři vůbec nevěděli, na co se vlastně chtějí vrhnout. Tempo už od začátku brzdí vložené výslechy doktorky (a velice nudné) a skoro to působí, jako kdyby se po dokončení filmu režisér lekl, že je film blbý a rychle docpal víc scén odhalující postavu Weaverové - trochu zbytečně, protože žádný souboj ženy oblékající se jako chlap (Weaverová) versus transka Rodriguezová se nakonec nekoná a konfrontace je směšná. Pomstychtivé akční scény Rodriguezové vůbec nefungují a je strašlivě prostříhaná do stylu vyprávění, takže pokud nejde o akční masakr transky, o co teda jde? A do toho začnou v druhé půlce cpát videozáznamy hlavní hrdinky a celý film je to vůbec úplně zprzněn monologem, který vlastně ani neví, co je pointa. To je fakt strašně, strašně špatný a měli by to pouštět na filmových školách, aby studenti pochopili, jak se nemá stavět film. Nejhorší je, že tohle nedělal žádný absolvent, ale Walter Hill, což býval za své zlaté éry mistr kvalitních nejen béček a teď vyplodil něco, co by nechtěl nabízet ani Netflix z nouze.
Příšerné zklamání. Film je nenápaditým vizuálem vhodný spíš do TV a hloupý scénář se opravdu nepovedl (vzpomínám na mnohem lepší české rozloučení s klasiky seniory v Babím létě). Je dobré vidět dva oblíbené herce spolu, ale zasloužili by si něco víc dojemnějšího než jen to, že stojí po tolika letech vedle sebe na obrazovce. Postavy nejsou moc sympatické, Brzobohatý nemá moc co hrát a Bohdalka jede spíš na automat, většinu filmu nosí bůhvíproč hnusnou paruku, třebaže bez ní vypadá mnohem víc lidsky. Jediná dobrá scéna filmu je konkurz, kde se stará bezradná herečka střetne s mladým arogantním režisérem a vykopnou jí, kde na chvíli uvidíme starou hereckou Bohdalovou a pocítíme nějakou depresi ze situace její postavy a bezradnosti stáří v novém světě, kdyby takhle (vědomě) film působil celou dobu a poskytnul nám podobně hořký happy end, jako napatlali dohromadi autoři, byl by výsledek mnohem lepší.
Tento film je přímo komický svou špatností. Caprio se do své role vůbec nehodí a byl by v terénu asi tak nenápadný jako pěst na oko. Crowe hraje jakési ztělesnění zlé Ameriky a důvěryhodnosti filmu to jen ubírá. Opravdová pecka je ale obsazení nearabských herců do rolí Arabů, chudák Oscar Isaac a Mark Strong namazaní krémem na boty rozesmějí asi každého (musím uznat, že se i přes tu absurditu snaží hrát dobře). Čekejte strašlivou předvídatelnou nudu v dlouhé stopáži a fakt, že Scott si zase hlídal jen tu vizuální stránku místo toho, jestli netočí blbost. Ztráta času a zasloužený propadák.
Jediný důvod, proč se dívat na umírněný pomalý seriál se slušňáky, je ten, že nevíte o skvělé nadupané komiksové předloze, která si rozhodně nebere servítky. Po zklamání z první série už považuju za zbytečné to dál sledovat a radši vyhlížím další díly komiksu.
Při sledování filmu se mě postupně zmocnilo zoufalství, jak mohl proboha někdo vážně myslet takový příběh. Zbabělý taxikář nedobrovolně doprovází nájemného vraha během jeho štace - nebo dobrovolně, jak se to zrovna hodí do krámu. Pasáž s pokecem o historii Milese Davise mě skoro rozesmála. Jistě, film se odehrává v kouzelném prostředí nočního LA a Cruise je herecky výborný (skoro jako kdyby podával svoje zásadní výkony jen v rolích záporných/temných postav), v tomhle filmu mu to navíc s šedým melírem a strništěm sekne a fandil jsem mu. Ano, zásadní problém je, že by mě vlastně bavilo dívat se na film, kde Cruise proplouvá městem a nápaditě zabíjí své cíle, aniž by se musel otravovat se slabošským taxikářem, který je tady stejně jen jako morální vykřičník a slouží k mučení diváků.
Překvapivě i po letech zábavně existenciální nihilistický film o upírech, kteří si užívají masakry. Lidé jsou tu zcela bokem jako nebohé ovce sloužící pro obživu a rozptýlení upírů, něco takového v tak výpravné podobě už dnes asi nikdo nenatočí.
Herecky tady exceluje Cruise a užívá si svého pansexuálního Lestata každou větou tak, že rychle zapomenete i na tu blonďatou paruku. Kdykoliv je na plátně vedle Pitta, je k pláči, jak je Pitt herecký neschopný dement, který ve většině scén jen stojí a tváří se jak znuděný zhulený playboy; k tomu "hraje" příšernou postavu humanistického upíra, který velkou část filmu odmítá pít lidskou krev a účastnit se na zvrácenostech, takže prostě totální kazišuk. I malá Dunstová s legrační dospěláckou replikou "How avantgard" a romantický gay upír Banderas ho suverénně přehrají.
Strašná škoda, že se nenatočil nějaký další díl, kde by Cruisovi dělal parťáka někdo víc odvázaný a pořádně úchylný místo toho hňupa Pitta. Ano, upírské filmy se daly točit i temně, dospělácky, bisexuálně a zvráceně, než přišel kulturní mozkomor zvaný Twilight.