Lepší než jsem čekal. Filmová rekonstrukce/ hraný (polo)dokument honu na UBL, jenž je nestranným vyobrazením klíčových událostí (skutečně někdo čekal něco jiného?!?). Zároveň je ZDT dokonalá ukázka skutečné špiónské práce (žádní superagenti, ale pečlivé shromažďování informací, výslechy...), jenž vyústí v sice očekávané, přesto natolik precizně natočené (troufnu si říct realistické) vojenské řešení, pří nemž jsem napětím skoro nedýchal. Nenudil jsem se ani minutu. 80%.
Příjemně krvavé a s brilantními herci. Člověk musí ocenit Fullerův plán - Hannibalovu mistrovskou manipulaci - , který na pozadí jednotlivých epizod naplňuje, přičemž kompletní obraz má divák možnost uzřít, až na samém konci seriálu, kdy do sebe vše zapadne. Za to palec nahoru. Jen by nemusely kulisy tvořit mnohdy zvláštní případy a jejich možná příliš uvalená a zkratkovitá vyústění (Totem, vrah s "andělskými křídly" a jeho nemožná sebevražda ...) 1.Sezóna - 70%.____________Druhá sérka výrazně lepší. Vynutí hlavního děje jednoznačně zajímavější (šílené vraždy ustoupily do pozadí a konečně se naplno rozjíždí fantastická manipulativní hra). Každý díl stočí události nečekaným směrem, aby to nakonec dotáhl do šokujícího, krvavého a zcela nečekaného finále, které v základu vycházi z hlavních knižních pilířů, ale protáhne se k nim vlastní cestou. Mnohé čtenáře tohle utnutí asi rozhodí, ale Fuller hraje s Hannibalem svojí hru a ukončit to takhle, to chce pořádný koule. A to se cenní. 2. sezóna - 80%.
Drzejší (to co Black provede s Mandarínem je nebývale troufalé, ale též neuvěřitelně zábavné), vážnější / dospělejší a emocionálně hlubší, než všichni předchozí Iron Mani dohromady. Ale taky mnohem hravější a zábavnější! Není to žádné oscarové veledílo, ale na komiksový blockbuster to má super scénář (Shane Black se nezapře, nejen kvůli Vánocům :), skvostné herce ( Downey hraje do roztrhání těla a Kingsley je... famózní!) a fajn zpracování (líbila se mi práce s kamerou, koncept dálkového ovládání a hlavně zapojení Tonyho do akce bez obleku). Lepší zakončení trilogie si "Železňák" nemohl přát. Tečka.
WOW, tak tomuhle říkám mindfuck! Boyle neustále zatápí pod kotlem, neustále si hraje s divákem, efektní vizuály efektně prolíná s efektní hudbou a krouží / pohazuje kamerou, přičemž dává dohromady příběhové puzzle. Jenže je neskládá běžným způsobem od krajů / začátku či od středu, ale zdánlivě na přeskáčku. A když pak v závěru před divákem odhalí finální obraz, dostaví se katarze lepší než ten nejlepší fet na světě. Prostě tripový koncert s vynikajícími herci (McAvoy šplhá stále výš, Cassel nezklame nikdy a "Rozárka" je femme fatale jak má být ). Jste můj hrdina, pane Boyle.
Dvě a půl hodiny jsem seděl, užívaje si tu skvostnou atmosféru, napnutý jak struna do poslední sekundy a tetelil jsem se blahem. Tohle je prostě ta správná - na scénář, herce (všichni do jednoho famózní, ale Jackman s Gyllenhaalem těžce vládnou) a na promyšlenou režii (ten film je skvěle poskládanej, s ničím se nezdržuje a skvěle udržuje napětí / pozornost) sázející - pecka, vedle které většina (nejen) letošní produkce bledne závistí. Jo, a taky to má skvělou kameru.