7.2

Branko Samarovski: Filmy a seriály

  • Nordwand
    Nordwand (2008)
    FilmRole: Albert von Allmen
    78%
    1
  • 2
  • 3
  • Mlha v srpnu
    Mlha v srpnu (2016)
    FilmRole: Max Witt
    • VOYO
    • DaFilms

    Jižní Německo, rok 1940. Třináctiletý sirotek Ernst Loss (Ivo Pietzcker) je vzpurný a těžko přizpůsobivý chlapec a všechny náhradní rodiny a nápravná zařízení, kterými doposud prošel, jej označily jako nenapravitelného. Kvůli tomu se ocitá v psychiatrickém sanatoriu. Ernst si brzy uvědomí, že v tomto sanatoriu nejsou děti léčeny, ale pod vedením Dr. Veithausena (Sebastian Koch) postupně a potají zabíjeny pod nacistickým programem s krycím názvem T4. Ernst se rozhodne bojovat s osudem a začne pomáhat ostatním pacientům a zároveň plánovat svůj vlastní útěk, čímž se ocitá ve smrtelném nebezpečí, protože rozhodnutí „kdo bude další" je jen na vedení sanatoria...(Bohemia MP)

    Žánry:DramaRetro
    Režie:Kai Wessel
    72%

    Jižní Německo, rok 1940. Třináctiletý sirotek Ernst Loss (Ivo Pietzcker) je vzpurný a těžko přizpůsobivý chlapec a všechny náhradní rodiny a nápravná zařízení, kterými doposud prošel, jej označily jako nenapravitelného. Kvůli tomu se ocitá v psychiatrickém sanatoriu. Ernst si brzy uvědomí, že v tomto sanatoriu nejsou děti léčeny, ale pod vedením Dr. Veithausena (Sebastian Koch) postupně a potají zabíjeny pod nacistickým programem s krycím názvem T4. Ernst se rozhodne bojovat s osudem a začne pomáhat ostatním pacientům a zároveň plánovat svůj vlastní útěk, čímž se ocitá ve smrtelném nebezpečí, protože rozhodnutí „kdo bude další" je jen na vedení sanatoria...(Bohemia MP)

    Žánry:DramaRetro
    Režie:Kai Wessel
    4
  • Bílá stuha
    Bílá stuha (2009)
    FilmRole: The Farmer

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    72%

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    5
  • 6
  • Gebürtig
    Gebürtig (2002)
    FilmRole: Willi Klang
    Rodiče Hermanna Gebirtiga zahynuli v koncentračním táboře. Otec Dannyho Demanta také. Otec Susanne Ressellové vstoupil na protest proti nacismu do komunistické strany. Byl internován, přežil a umírá ve chvíli, kdy po čtyřiceti letech poznal někdejšího esesáka Pointera, který byl postrachem tábora v Ebensee. Otec Konrada Sachse byl přesvědčený nacista a jako lékař obžalovaný ze zločinů proti lidskosti skončil před tribunálem v Norimberku. Osudy posledních svědků nacistických zvěrstev a potomků těch, jimž válka zničila život nebo charakter, se protínají. Susanne se vydává do New Yorku, aby přesvědčila známého židovského skladatele Hermanna Gebirtiga, který přežil holocaust, aby se vrátil do rodné Vídně a vydal své svědectví...
    66%
    Rodiče Hermanna Gebirtiga zahynuli v koncentračním táboře. Otec Dannyho Demanta také. Otec Susanne Ressellové vstoupil na protest proti nacismu do komunistické strany. Byl internován, přežil a umírá ve chvíli, kdy po čtyřiceti letech poznal někdejšího esesáka Pointera, který byl postrachem tábora v Ebensee. Otec Konrada Sachse byl přesvědčený nacista a jako lékař obžalovaný ze zločinů proti lidskosti skončil před tribunálem v Norimberku. Osudy posledních svědků nacistických zvěrstev a potomků těch, jimž válka zničila život nebo charakter, se protínají. Susanne se vydává do New Yorku, aby přesvědčila známého židovského skladatele Hermanna Gebirtiga, který přežil holocaust, aby se vrátil do rodné Vídně a vydal své svědectví...
    7
  • 8
  • 9
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    10
  • Temps du loup, Le
    Temps du loup, Le (2003)
    FilmRole: Policier
    • KVIFF TV
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    63%
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    11
  • 12
  • Kůň na balkoně
    Kůň na balkoně (2012)
    FilmRole: Branko

    Rakouský režisér Hüseyin Tabak začínal ve filmovém průmyslu v Hamburku a postupně se během práce na dvaceti celovečerních filmech vypracoval na asistenta režie. Od roku 2006 do roku 2012 studoval režii a scenáristiku na Vídeňské filmové akademii u Petra Patzaka a Michaela Hanekeho.

    Jeho druhý celovečerní film vypráví neobyčejný příběh 10letého Mika s Aspergerovým syndromem - mírnou formou autismu. Mika miluje matematiku, neumí lhát, nechápe dětské vtipy a každý den musí mít oběd přesně ve 14:17. Jeho svobodná matka Lara tvrdě pracuje, ale naštěstí se může vždy spolehnout na Hedi, milou starou paní žijící v sousedství, která je pro Miku jako vlastní babička. Mika je přísně kontrolován, ale jeho život se obrátí vzhůru nohama, když jedné zimní noci zaslechne na balkoně koňské řehtání. Co dělá kůň na sousedním balkóně? Vyřešit tuto záhadu mu pomáhá temperamentní dívka Danou, která ráda předstírá, že je indická princezna. Tajné vloupání do bytu s balkónem je jen začátek jejich velkého dobrodružství. Později zjistí, že jejich nový soused Sascha, bývalý matematik a nešťastný gambler, získal koně v loterii a touží ho prodat, což by mu pomohlo splatit dluhy. Kůň byl kdysi slavným dostihovým běžcem Bucephalusom. Přestože již není schopen závodit, je pro Mika perfektním společníkem a přítelem. Bohužel, ani Mikova máma si koně nemůže dovolit a Sascha je nucen svůj jediný majetek zpeněžit.

    Hüseyin Tabak o svém filmu tvrdí: "Je zábavné vytvořit film, který povzbuzuje děti, aby se ptaly, a přiměje dospělé, aby si pečlivě promysleli odpovědi na jejich otázky. Cílem mého filmu je podnítit děti, aby projevily zájem o věci, které pro ně nejsou běžné, normální, čímž si rozšiřují své dětské obzory." (Film Europe)

    Žánry:Rodinný
    57%

    Rakouský režisér Hüseyin Tabak začínal ve filmovém průmyslu v Hamburku a postupně se během práce na dvaceti celovečerních filmech vypracoval na asistenta režie. Od roku 2006 do roku 2012 studoval režii a scenáristiku na Vídeňské filmové akademii u Petra Patzaka a Michaela Hanekeho.

    Jeho druhý celovečerní film vypráví neobyčejný příběh 10letého Mika s Aspergerovým syndromem - mírnou formou autismu. Mika miluje matematiku, neumí lhát, nechápe dětské vtipy a každý den musí mít oběd přesně ve 14:17. Jeho svobodná matka Lara tvrdě pracuje, ale naštěstí se může vždy spolehnout na Hedi, milou starou paní žijící v sousedství, která je pro Miku jako vlastní babička. Mika je přísně kontrolován, ale jeho život se obrátí vzhůru nohama, když jedné zimní noci zaslechne na balkoně koňské řehtání. Co dělá kůň na sousedním balkóně? Vyřešit tuto záhadu mu pomáhá temperamentní dívka Danou, která ráda předstírá, že je indická princezna. Tajné vloupání do bytu s balkónem je jen začátek jejich velkého dobrodružství. Později zjistí, že jejich nový soused Sascha, bývalý matematik a nešťastný gambler, získal koně v loterii a touží ho prodat, což by mu pomohlo splatit dluhy. Kůň byl kdysi slavným dostihovým běžcem Bucephalusom. Přestože již není schopen závodit, je pro Mika perfektním společníkem a přítelem. Bohužel, ani Mikova máma si koně nemůže dovolit a Sascha je nucen svůj jediný majetek zpeněžit.

    Hüseyin Tabak o svém filmu tvrdí: "Je zábavné vytvořit film, který povzbuzuje děti, aby se ptaly, a přiměje dospělé, aby si pečlivě promysleli odpovědi na jejich otázky. Cílem mého filmu je podnítit děti, aby projevily zájem o věci, které pro ně nejsou běžné, normální, čímž si rozšiřují své dětské obzory." (Film Europe)

    Žánry:Rodinný
    13
  • 14
  • 15