Jeff Beck: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jeff Beck: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • 3
  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    FilmRole: Self - The Yardbirds (uncredited)

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-roycu a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    73%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-roycu a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    4
  • 5
  • Lanaři
    Lanaři (1994)
    Film
    Tento film poodhaluje problematiku lanaření mladých nadějných basketbalistů za peníze či movitý dar na vysoké školy, které je v USA nelegální. Hlavním hrdinou je trenér Pete Bell, který má za sebou tři neúspěšné, ovšem čisté sezóny. Začne hledat mladé nadějné hráče, ale zjistí, že všichni by rádi za vysokou měli nějaké výhody...
    Žánry:DramaSportovní
    60%
    Tento film poodhaluje problematiku lanaření mladých nadějných basketbalistů za peníze či movitý dar na vysoké školy, které je v USA nelegální. Hlavním hrdinou je trenér Pete Bell, který má za sebou tři neúspěšné, ovšem čisté sezóny. Začne hledat mladé nadějné hráče, ale zjistí, že všichni by rádi za vysokou měli nějaké výhody...
    Žánry:DramaSportovní
    6
  • Dvojčata
    Dvojčata (1988)
    FilmRole: Lead Guitarist
    • Google Play
    • iTunes
    Ve společnosti svých přítelkyň a s najatým zabijákem v patách se dvojčata vydají na divokou honičku.Ambiciózní genetický experiment se začne ubírat nesprávným směrem ve chvíli, kdy se narodí dvojčata, která si vůbec nejsou podobná a jsou tedy od sebe okamžitě oddělena. Po letech se však tito rozdílní sourozenci náhodou setkají. Julius je velmi vzdělaný, ale plachý obr se širokým srdcem a Vincent zase malý podvodník s neukojitelnou touhou po ženách a penězích. Ve společnosti svých přítelkyň a s najatým zabijákem v patách se dvojčata vydají na divokou honičku plnou nehod, která vede napříč zemí. Chtějí nalézt svoji matku, ale nakonec se dozvídají především něco sami o sobě.
    Žánry:AkčníKomedieKrimi
    58%
    Ve společnosti svých přítelkyň a s najatým zabijákem v patách se dvojčata vydají na divokou honičku.Ambiciózní genetický experiment se začne ubírat nesprávným směrem ve chvíli, kdy se narodí dvojčata, která si vůbec nejsou podobná a jsou tedy od sebe okamžitě oddělena. Po letech se však tito rozdílní sourozenci náhodou setkají. Julius je velmi vzdělaný, ale plachý obr se širokým srdcem a Vincent zase malý podvodník s neukojitelnou touhou po ženách a penězích. Ve společnosti svých přítelkyň a s najatým zabijákem v patách se dvojčata vydají na divokou honičku plnou nehod, která vede napříč zemí. Chtějí nalézt svoji matku, ale nakonec se dozvídají především něco sami o sobě.
    Žánry:AkčníKomedieKrimi
    7
  • Pope Must Die, The
    Pope Must Die, The (1991)
    FilmRole: Postman
    Neortodoxný a málo kvalifikovaný katolícky kňaz Robbie Coltrane sa kvôli cirkevnému omylu stane pápežom. Lenže keď nastúpi na pápežský stolec, zistí, že Vatikán je v rukách skorumpovaných gangstrov, ktorí majú skôr bližšie ku "Krstnému otcovi" ako k Pánu Bohu. "Pápež Robbie" sa rozhodne, že s tým urobí poriadky a vyčistí katolícky štát od toľkej špiny. Ibaže veci nie sú také jednoduché ako sa zdajú byť - do cesty sa mu postavia nielen všadeprítomní byrokrati, či smrteľné hrozby, ale aj jeho stará láska, ktorá sa objaví v tej najnevhodnejšej chvíli.
    Žánry:Komedie
    46%
    Neortodoxný a málo kvalifikovaný katolícky kňaz Robbie Coltrane sa kvôli cirkevnému omylu stane pápežom. Lenže keď nastúpi na pápežský stolec, zistí, že Vatikán je v rukách skorumpovaných gangstrov, ktorí majú skôr bližšie ku "Krstnému otcovi" ako k Pánu Bohu. "Pápež Robbie" sa rozhodne, že s tým urobí poriadky a vyčistí katolícky štát od toľkej špiny. Ibaže veci nie sú také jednoduché ako sa zdajú byť - do cesty sa mu postavia nielen všadeprítomní byrokrati, či smrteľné hrozby, ale aj jeho stará láska, ktorá sa objaví v tej najnevhodnejšej chvíli.
    Žánry:Komedie
    8