7.3

Beatriz Batarda: Filmy a seriály

  • 1
  • Sága rodu Forsytů
    Sága rodu Forsytů (2002)
    Seriál
    Píše se rok 1874 a londýnští Forsyti se připravují na malou rodinnou zásnubní slavnost, která je skvělou příležitostí, aby se všichni příslušníci tohoto starého váženého anglického rodu zase jednou setkali. Pravda, příležitostí poněkud pochybnou, neboť Monty Dartie, mladý a nemajetný floutek, není právě mužem, jakého by si starý James Forsyte pro svou dceru Winifred přál - jenže co dělat. Svět se mění a je třeba to respektovat. Ostatně tento ústupek starým dobrým mravům nebude zřejmě posledním. Úctyhodnou rodinou Forsytů mají v nejbližších letech otřásat události, jaké by si ještě před pár lety nikdo neuměl ani představit. Na startovním bloku první z nich je již připraven mladý Jolyon, který hodlá učinit věc dosud naprosto nevídanou: opustit svou ženu i rodinné bohatství a jít za hlasem srdce... Tak začíná nejnovější (desetidílná) britská adaptace slavného románu Johna Galsworthyho, zachycujícího v celé své šíři (tzn. tří románových trilogií) život tří generací rodiny Forsytů - od poklidného údobí vlády královny Viktorie až do dvacátých let minulého století. Hrdinové této rodové kroniky, (která podle autorových slov "balzamuje" život této střední vrstvy) v proměnlivé scenérii svého i okolního světa zvolna stárnou, dospívají, na ulicích se místo kočárů objevují automobily... svět se zkrátka mění a život jde dál. John Galsworthy (18671933) bývá někdy označován za posledního velkého vypravěče viktoriánského období, "Forsyti" (první vydání v r. 1922) jsou jeho dílem nejznámějším. V r. 1932 obdržel Nobelovu cenu za literaturu.) První šestadvacetidílný televizní přepis "Forsytů" z r. 1967 se s mimořádným úspěchem hrál i na naší obrazovce a zůstal dodnes v povědomí řady diváků.
    Žánry:DramaRomantický
    77%
    Píše se rok 1874 a londýnští Forsyti se připravují na malou rodinnou zásnubní slavnost, která je skvělou příležitostí, aby se všichni příslušníci tohoto starého váženého anglického rodu zase jednou setkali. Pravda, příležitostí poněkud pochybnou, neboť Monty Dartie, mladý a nemajetný floutek, není právě mužem, jakého by si starý James Forsyte pro svou dceru Winifred přál - jenže co dělat. Svět se mění a je třeba to respektovat. Ostatně tento ústupek starým dobrým mravům nebude zřejmě posledním. Úctyhodnou rodinou Forsytů mají v nejbližších letech otřásat události, jaké by si ještě před pár lety nikdo neuměl ani představit. Na startovním bloku první z nich je již připraven mladý Jolyon, který hodlá učinit věc dosud naprosto nevídanou: opustit svou ženu i rodinné bohatství a jít za hlasem srdce... Tak začíná nejnovější (desetidílná) britská adaptace slavného románu Johna Galsworthyho, zachycujícího v celé své šíři (tzn. tří románových trilogií) život tří generací rodiny Forsytů - od poklidného údobí vlády královny Viktorie až do dvacátých let minulého století. Hrdinové této rodové kroniky, (která podle autorových slov "balzamuje" život této střední vrstvy) v proměnlivé scenérii svého i okolního světa zvolna stárnou, dospívají, na ulicích se místo kočárů objevují automobily... svět se zkrátka mění a život jde dál. John Galsworthy (18671933) bývá někdy označován za posledního velkého vypravěče viktoriánského období, "Forsyti" (první vydání v r. 1922) jsou jeho dílem nejznámějším. V r. 1932 obdržel Nobelovu cenu za literaturu.) První šestadvacetidílný televizní přepis "Forsytů" z r. 1967 se s mimořádným úspěchem hrál i na naší obrazovce a zůstal dodnes v povědomí řady diváků.
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • It's All Gone Pete Tong
    It's All Gone Pete Tong (2004)
    FilmRole: Penelope
    Frankie Wilde (Paul Kaye) je DJský bůh, který na Ibize hraje již 11. rokem s nepřeberným množstvím fanoušků, drog, sexu, alkoholu a skandálů. Lidé ho milují, média nenávidí. Jenže organismus namůže snést takový nápor, tak se stane, že Frankie ohluchne, také kvůli vrozené vadě. Tím skončí jeho účinkování na taneční scéně. Manželka ho opustí, jediným východiskem je, brát co nejvíce drog. Jenže Frankie se nevzdává a pere se s osudem. Nakonec si najde způsob, jak vytvářet hudbu i jako úplně hluchý. Hraje své staré sety a vrhne se zase do práce. Film je pseudodokument o Frankieho životě obsahující výpovědi slavných dýdžejů, kteří ho znali. (BUD-SFIS)
    76%
    Frankie Wilde (Paul Kaye) je DJský bůh, který na Ibize hraje již 11. rokem s nepřeberným množstvím fanoušků, drog, sexu, alkoholu a skandálů. Lidé ho milují, média nenávidí. Jenže organismus namůže snést takový nápor, tak se stane, že Frankie ohluchne, také kvůli vrozené vadě. Tím skončí jeho účinkování na taneční scéně. Manželka ho opustí, jediným východiskem je, brát co nejvíce drog. Jenže Frankie se nevzdává a pere se s osudem. Nakonec si najde způsob, jak vytvářet hudbu i jako úplně hluchý. Hraje své staré sety a vrhne se zase do práce. Film je pseudodokument o Frankieho životě obsahující výpovědi slavných dýdžejů, kteří ho znali. (BUD-SFIS)
    3
  • Moje rodina
    Moje rodina (2000)
    Seriál
    Ben Harper je zubař středních let s mírně cynickým a ležérním pohledem na svět, jeho žena Susan, povoláním turistická průvodkyně, je naopak posedlá představou, že musí vše řídit a mít pod kontrolou. Společně se snaží vychovávat své tři děti: Nicka, jehož základní vlastností je lenost, módou posedlou puberťačku Janey a nejmladšího a nebezpečně chytrého Michaela. Dohromady tvoří jednu typickou středostavovskou britskou rodinu, která na obrazovkách britské televize kraluje už od roku 2000. Tehdy, v době, kdy se většina britských televizí soustředila v oblasti sitcomů na produkci co nejmodernějších – až kultovních – děl, přišel americký producent Fred Barron s nápadem vyplnit evidentní „díru trhu" klasickým jednoduchým seriálem pro každého. Seriálem, který si nebude na nic hrát, který prostě na obrazovky přivede úplně obyčejné hrdiny. Lidičky, v nichž se může poznat mnohý z nás, lidičky, řešící každodenní problémy všedního života, ocitající se v nejrůznějších složitých, komických, trapných, ale vždy uvěřitelných situacích. Na rozdíl od běžné britské praxe jednoho scenáristy zapojil do literární přípravy několik autorů, čímž ji nejen odlehčil a urychlil, ale dodal jí i větší pružnost a širší úhel pohledu. A dalším – i když možná téměř nejdůležitějším – předpokladem budoucího úspěchu bylo to, že pro spolupráci získal dvě z nejoblíbenějších britských televizních hvězd, Roberta Lindsayho a Zoë Wanamakerovou. Díky tomu všemu se z Mojí rodiny stal jeden z nejoblíbenějších britských sitcomů všech dob.
    Žánry:Komedie
    74%
    Ben Harper je zubař středních let s mírně cynickým a ležérním pohledem na svět, jeho žena Susan, povoláním turistická průvodkyně, je naopak posedlá představou, že musí vše řídit a mít pod kontrolou. Společně se snaží vychovávat své tři děti: Nicka, jehož základní vlastností je lenost, módou posedlou puberťačku Janey a nejmladšího a nebezpečně chytrého Michaela. Dohromady tvoří jednu typickou středostavovskou britskou rodinu, která na obrazovkách britské televize kraluje už od roku 2000. Tehdy, v době, kdy se většina britských televizí soustředila v oblasti sitcomů na produkci co nejmodernějších – až kultovních – děl, přišel americký producent Fred Barron s nápadem vyplnit evidentní „díru trhu" klasickým jednoduchým seriálem pro každého. Seriálem, který si nebude na nic hrát, který prostě na obrazovky přivede úplně obyčejné hrdiny. Lidičky, v nichž se může poznat mnohý z nás, lidičky, řešící každodenní problémy všedního života, ocitající se v nejrůznějších složitých, komických, trapných, ale vždy uvěřitelných situacích. Na rozdíl od běžné britské praxe jednoho scenáristy zapojil do literární přípravy několik autorů, čímž ji nejen odlehčil a urychlil, ale dodal jí i větší pružnost a širší úhel pohledu. A dalším – i když možná téměř nejdůležitějším – předpokladem budoucího úspěchu bylo to, že pro spolupráci získal dvě z nejoblíbenějších britských televizních hvězd, Roberta Lindsayho a Zoë Wanamakerovou. Díky tomu všemu se z Mojí rodiny stal jeden z nejoblíbenějších britských sitcomů všech dob.
    Žánry:Komedie
    4
  • Mrtvé probouzeti
    Mrtvé probouzeti (2000)
    Seriál

    Nevyřešené případy, případy u ledu, pomníčky... Ať už se jim říká jakkoli, skutečnost je vždy táž: případy, na kterých si policie vylámala zuby, pachatelé, kteří nebyli nikdy odhaleni, zločiny, které nebyly nikdy potrestány... Existují všude, na celém světě, v každé zemi. Nedělají policii právě čest a všude by na ně policajti nejraději zapomněli. Jenomže nová doba přináší nové, moderní vyšetřovací metody. To, s čím se pracovalo před pěti lety, patří dnes do kriminalistického pravěku. Kriminalisté mají k dispozici nové technologie, nové forenzní expertizy, daleko dokonalejší je i psychologické profilování. To všechno jim dává novou šanci. A proto je zapotřebí tyhle staré případy otevírat. Neboť vražda je vražda a nikdo by si nikdy neměl myslet, že mu projde. I proto byla při londýnské policii ustavena zvláštní skupina pod vedením superintendenta Petera Boyda, jejímž úkolem je nacházet ke starým případům nový klíč. Je to ovšem prozatím pouze roční, zkušební projekt. A bude záležet na výsledcích, jestli přežije. Boyd i celý jeho tým si tento Damoklův meč nad svou hlavou velmi dobře uvědomují. Ale nejen proto by chtěli svůj první případ vyřešit co nejlépe. Daleko silnějším motivem je fakt, že pachatel pět let staré vraždy se zřejmě rozhodl udeřit znovu. A co víc, vypadá to, že si s policií hraje jako kočka s myší... Nový šestadvacetidílný seriál televize BBC dal velkou a novou hereckou příležitost Trevoru Eveovi, který se v minulosti realizoval spíše v "hrdinech" na opačné straně zákona, nebo alespoň v postavách poněkud bezcharakterních. (Tak jsme jej viděli např. v minisérii Politikova žena, v níž hrál nevěrného manžela.)

    74%

    Nevyřešené případy, případy u ledu, pomníčky... Ať už se jim říká jakkoli, skutečnost je vždy táž: případy, na kterých si policie vylámala zuby, pachatelé, kteří nebyli nikdy odhaleni, zločiny, které nebyly nikdy potrestány... Existují všude, na celém světě, v každé zemi. Nedělají policii právě čest a všude by na ně policajti nejraději zapomněli. Jenomže nová doba přináší nové, moderní vyšetřovací metody. To, s čím se pracovalo před pěti lety, patří dnes do kriminalistického pravěku. Kriminalisté mají k dispozici nové technologie, nové forenzní expertizy, daleko dokonalejší je i psychologické profilování. To všechno jim dává novou šanci. A proto je zapotřebí tyhle staré případy otevírat. Neboť vražda je vražda a nikdo by si nikdy neměl myslet, že mu projde. I proto byla při londýnské policii ustavena zvláštní skupina pod vedením superintendenta Petera Boyda, jejímž úkolem je nacházet ke starým případům nový klíč. Je to ovšem prozatím pouze roční, zkušební projekt. A bude záležet na výsledcích, jestli přežije. Boyd i celý jeho tým si tento Damoklův meč nad svou hlavou velmi dobře uvědomují. Ale nejen proto by chtěli svůj první případ vyřešit co nejlépe. Daleko silnějším motivem je fakt, že pachatel pět let staré vraždy se zřejmě rozhodl udeřit znovu. A co víc, vypadá to, že si s policií hraje jako kočka s myší... Nový šestadvacetidílný seriál televize BBC dal velkou a novou hereckou příležitost Trevoru Eveovi, který se v minulosti realizoval spíše v "hrdinech" na opačné straně zákona, nebo alespoň v postavách poněkud bezcharakterních. (Tak jsme jej viděli např. v minisérii Politikova žena, v níž hrál nevěrného manžela.)

    5
  • 6
  • 7
  • Abrahámovo údolí
    Abrahámovo údolí (1993)
    FilmRole: Luisona (little girl) / Young Ema (voice)

    Proslulý venkovský lékař je okouzlen dospívající dcerou majitele panství Emou, zdánlivě křehkou, avšak záhadně zkázonosnou, a později se s ní ožení. Zápletka, volně vycházející z Flaubertova románu Paní Bovaryová, však není jen studií nevěry: je to příběh dospívání ženy v bigotním a konzervativním prostředí portugalské provincie, která se po provdání za nemilovaného muže ocitá v citovém prázdnu. Jedinou útěchu jí dává vnitřní souznění s hluchoněmou služkou - jejíma očima sledujeme události na starém venkovském sídle. Oliveirovy obrazy prostředí a krajiny (malebné údolí řeky Douro s vinicemi na svazích) zvýrazňují vztahy mezi charaktery a okolím. Zdánlivě archaické prostředky (mimo obraz čtené úryvky románu, povlovné záběry statické kamery s malířským rámováním obrazů či frontální záběry připomínající divadelní inscenaci) dávají jeho poetice nenapodobitelný ráz. Z překrásných dlouhých záběrů vyzařuje zvláštní hypnotická síla.

    70%

    Proslulý venkovský lékař je okouzlen dospívající dcerou majitele panství Emou, zdánlivě křehkou, avšak záhadně zkázonosnou, a později se s ní ožení. Zápletka, volně vycházející z Flaubertova románu Paní Bovaryová, však není jen studií nevěry: je to příběh dospívání ženy v bigotním a konzervativním prostředí portugalské provincie, která se po provdání za nemilovaného muže ocitá v citovém prázdnu. Jedinou útěchu jí dává vnitřní souznění s hluchoněmou služkou - jejíma očima sledujeme události na starém venkovském sídle. Oliveirovy obrazy prostředí a krajiny (malebné údolí řeky Douro s vinicemi na svazích) zvýrazňují vztahy mezi charaktery a okolím. Zdánlivě archaické prostředky (mimo obraz čtené úryvky románu, povlovné záběry statické kamery s malířským rámováním obrazů či frontální záběry připomínající divadelní inscenaci) dávají jeho poetice nenapodobitelný ráz. Z překrásných dlouhých záběrů vyzařuje zvláštní hypnotická síla.

    8
  • Alice
    Alice (2005)
    FilmRole: Luísa
    Je to už sto devadesát tři dnů, co zmizela čtyřletá Alice. Její otec Mário každý den přesně opakuje to, co dělal v den zmizení své dcery. Každý den si u bezdomovce kupuje papírové zvířátko, každý den nosí stejný oblek do čistírny, každý den pečlivě vyměňuje kazety v jedenácti digitálních kamerách, které strategicky rozmístnil na střechách budov, aby sledovaly každodenní provoz v ulicích. Když se večer po představení odlíčí a vrátí domů, začne sledovat pásky a hledat stopu. Máriova obsesivní touha získat alespoň drobný střípek naděje, že by dcera mohla být objevena, kontrastuje s odevzdaností a psychickou labilitou jeho ženy, která už naději ztratila. Alice je film o nepřítomnosti, love story otce a zmizelé dcery, strhující portrét lidské osamělosti. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    69%
    Je to už sto devadesát tři dnů, co zmizela čtyřletá Alice. Její otec Mário každý den přesně opakuje to, co dělal v den zmizení své dcery. Každý den si u bezdomovce kupuje papírové zvířátko, každý den nosí stejný oblek do čistírny, každý den pečlivě vyměňuje kazety v jedenácti digitálních kamerách, které strategicky rozmístnil na střechách budov, aby sledovaly každodenní provoz v ulicích. Když se večer po představení odlíčí a vrátí domů, začne sledovat pásky a hledat stopu. Máriova obsesivní touha získat alespoň drobný střípek naděje, že by dcera mohla být objevena, kontrastuje s odevzdaností a psychickou labilitou jeho ženy, která už naději ztratila. Alice je film o nepřítomnosti, love story otce a zmizelé dcery, strhující portrét lidské osamělosti. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    9
  • Sao Jorge
    Sao Jorge (2016)
    FilmRole: Teresa

    Bývalý boxer Jorge se topí v dluzích a bojí se, že kvůli nim přijde o syna i milovanou ženu. Najít práci v Portugalsku svíraném ekonomickou krizí je ale téměř nemožné. V zoufalé situaci přijme Jorge práci vymahače, která ho zavede na dráhu zločinu a násilí. Drama portugalského režiséra Marco Martinse (Alice, How to Draw a Perfect Circle) bylo oceněno na letošním MFF v Benátkách v sekci Horizonty. (Febiofest)

    Žánry:DramaKrimi
    68%

    Bývalý boxer Jorge se topí v dluzích a bojí se, že kvůli nim přijde o syna i milovanou ženu. Najít práci v Portugalsku svíraném ekonomickou krizí je ale téměř nemožné. V zoufalé situaci přijme Jorge práci vymahače, která ho zavede na dráhu zločinu a násilí. Drama portugalského režiséra Marco Martinse (Alice, How to Draw a Perfect Circle) bylo oceněno na letošním MFF v Benátkách v sekci Horizonty. (Febiofest)

    Žánry:DramaKrimi
    10
  • Mal Viver
    Mal Viver (2023)
    FilmRole: Judite
    67%
    11
  • 12
  • Noční vlak do Lisabonu
    Noční vlak do Lisabonu (2013)
    FilmRole: young Adriana
    Raimund je učitelem latiny a odborníkem na starověké jazyky. Jeho život obrátí vzhůru nohama mladá žena, kterou ve švýcarském Bernu zachrání před spácháním sebevraždy skokem z mostu. Raimunda celá situace zaskočí, žena však zmizí a zanechá na místě pouze kabát, ve kterém je kromě lístku na vlak i kniha portugalského lékaře. Raimund se rozhodne vydat do Lisabonu. Při hledání autora knihy znovu otevře temnou komnatu staré historie a odhalí tragický milostný trojúhelník. Je vtažen do propletené skládanky. Nakonec na své cestě překoná hranice času i prostoru a díky historii, filozofii, medicíně a lásce se dotkne i skutečného smyslu života.
    65%
    Raimund je učitelem latiny a odborníkem na starověké jazyky. Jeho život obrátí vzhůru nohama mladá žena, kterou ve švýcarském Bernu zachrání před spácháním sebevraždy skokem z mostu. Raimunda celá situace zaskočí, žena však zmizí a zanechá na místě pouze kabát, ve kterém je kromě lístku na vlak i kniha portugalského lékaře. Raimund se rozhodne vydat do Lisabonu. Při hledání autora knihy znovu otevře temnou komnatu staré historie a odhalí tragický milostný trojúhelník. Je vtažen do propletené skládanky. Nakonec na své cestě překoná hranice času i prostoru a díky historii, filozofii, medicíně a lásce se dotkne i skutečného smyslu života.
    13
  • Lásky v Lisabonu
    Lásky v Lisabonu (1997)
    FilmRole: Catarina
    63%
    14
  • Ševelící pobřeží
    Ševelící pobřeží (2004)
    FilmRole: Evita
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům.
    Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity.
    Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    62%
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům.
    Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity.
    Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    15
  • 16
  • Nadine
    Nadine (2007)
    FilmRole: Laura
    Dvaačtyřicetiletá Nadine je ctižádostivá, nezávislá a v práci úspěšná žena, která dříve často střídala milence. Nyní ale žije sama a je bezdětná. V jejím těle už několik let varovně tikají biologické hodiny, které ji vyprovokují k impulzivnímu činu: poté, co v supermarketu potká bývalého přítele, unese jeho sedmiměsíční dítě a ujede s ním z místa činu. Během útěku na jih Evropy se ve vzpomínkách vrací k mezním okamžikům svého života v posledních dvanácti letech. Štěstím opojenou i výčitkami svědomí zmítanou ženu záhy čeká nejtěžší rozhodnutí v životě... Druhý celovečerní film Erika de Bruyna se zamýšlí nad generací soběstačných žen, které dávají přednost kariéře před rodinou. Režisér pro větší univerzálnost svého psychologického dramatu obsadil do titulní role tři herečky, které hrdinku ztělesňují v různém věku i v různých fázích života. [43. MFFKV 2008]
    Žánry:Drama
    60%
    Dvaačtyřicetiletá Nadine je ctižádostivá, nezávislá a v práci úspěšná žena, která dříve často střídala milence. Nyní ale žije sama a je bezdětná. V jejím těle už několik let varovně tikají biologické hodiny, které ji vyprovokují k impulzivnímu činu: poté, co v supermarketu potká bývalého přítele, unese jeho sedmiměsíční dítě a ujede s ním z místa činu. Během útěku na jih Evropy se ve vzpomínkách vrací k mezním okamžikům svého života v posledních dvanácti letech. Štěstím opojenou i výčitkami svědomí zmítanou ženu záhy čeká nejtěžší rozhodnutí v životě... Druhý celovečerní film Erika de Bruyna se zamýšlí nad generací soběstačných žen, které dávají přednost kariéře před rodinou. Režisér pro větší univerzálnost svého psychologického dramatu obsadil do titulní role tři herečky, které hrdinku ztělesňují v různém věku i v různých fázích života. [43. MFFKV 2008]
    Žánry:Drama
    17
  • Lovci pokladů
    Lovci pokladů (1999)
    Seriál
    54%
    18
  • 19
  • 20