Zuzana Fišárková: Nejlepší filmy
a seriály

6.1

Zuzana Fišárková: Filmy a seriály

  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. V městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města Pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanizmů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři serie, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvýjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatel usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V meších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marian Labuda. Dále jen v první serii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. V městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města Pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanizmů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři serie, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvýjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatel usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V meších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marian Labuda. Dále jen v první serii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    1
  • Morgiana
    Morgiana (1972)
    FilmRole: Mercedes
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídnul mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie proto pojmul coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhnul ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    77%
    Na počátku normalizace oslovil Juraje Herze dramaturg Vladimír Bor, vedoucí jedné z barrandovských tvůrčích skupin. Nabídnul mu k adaptaci povídku ruského novoromantika Alexandra Štěpanoviče Grina Jessie a Morgiana. Režiséra látka zprvu neoslovila, ale uvědomoval si, že díky Borově záštitě bude mít při realizaci poměrně velkou volnost. Goticko-hororový příběh dvou sester, jejichž vztah rozežere chamtivost, chtíč a černá magie proto pojmul coby stylistické cvičení. Obě hlavní role, éterickou Kláru i žárlivou Viktorii, hraje Iva Janžurová. Povahu každé ze sester vystihují vedle mizanscény protkané symboly také kostýmy Ireny Greifové. Primárně je ale jejich odlišnost patrná z odstíněného hereckého projevu Janžurové. Ke svíravé atmosféře temně pohádkového filmu přispívá sugestivní orchestrální hudba Luboše Fišera a expresionistická kamera Jaroslava Kučery, který založil vizuální dynamiku obrazu na kontrastu černé a bílé, čímž podtrhnul ústřední motiv duality. Na svou dobu příliš odvážný film byl na Barrandově řazen k uměleckým nezdarům. Postupně se ale Morgiana stala kultovním dílem, k němuž odkazují i zahraniční tvůrci jako Peter Strickland. (NFA)
    Režie:Juraj Herz
    2
  • Jak básníci přicházejí o iluze
    Jak básníci přicházejí o iluze (1985)
    FilmRole: Jaklová
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    Ve druhé části "básnické" série režiséra Dušana Kleina a scenáristy Ladislava Pecháčka se opět sejdeme se Štěpánem Šafránkem, tentokrát již jako studentem medicíny, a jeho přítelem Kendym, studujícím na FAMU. Seznámíme se s novými Štěpánovými spolužáky - Honzou Antošem z Kolína, Moravákem Venošem a černochem Numirou Cassou Thombem alias Mirečkem. Štěpán usilovně, leč ne vždy úspěšně, bojuje jak s náročným studiem, tak s odmítavou kráskou Jeskyňkou. Zatímco studijní výsledky se po úmorné dřině dostaví, s láskou je to horší. Štěpán ztrácí iluze, ale už ví, že "na každém konci je pěkné to, že něco jiného začíná..." (Česká televize)
    75%
    Ve druhé části "básnické" série režiséra Dušana Kleina a scenáristy Ladislava Pecháčka se opět sejdeme se Štěpánem Šafránkem, tentokrát již jako studentem medicíny, a jeho přítelem Kendym, studujícím na FAMU. Seznámíme se s novými Štěpánovými spolužáky - Honzou Antošem z Kolína, Moravákem Venošem a černochem Numirou Cassou Thombem alias Mirečkem. Štěpán usilovně, leč ne vždy úspěšně, bojuje jak s náročným studiem, tak s odmítavou kráskou Jeskyňkou. Zatímco studijní výsledky se po úmorné dřině dostaví, s láskou je to horší. Štěpán ztrácí iluze, ale už ví, že "na každém konci je pěkné to, že něco jiného začíná..." (Česká televize)
    3
  • Romeo, Julie a tma
    Romeo, Julie a tma (1959)
    FilmRole: Melicharová
    Vynikající, hluboký film je zasazený doprostřed války, která se sice protektorátu dotýká jen okrajově, ale pro židovské obyvatelstvo se i přesto jedná o životní nebezpečí. Baladický příběh o zrodu velké lásky vypráví o tom, jak mladý student ukrývá na půdě židovskou dívku, která nenastoupila k transportu do koncentračního tábora. Ve snímku se ukazuje jak normální život v protektorátní zemi, tak zoufalou surovost a nesmyslnost ve vyvražďování židů, nebo běsnění okupantů po zavraždění říšského protektora. Nejsilnějším motivem však je nečinnost a ustrašenost českého obyvatelstva, které není schono se postavit za svobodu jiných. Stigma pasivity je podtrženo kolaborací i odvahou k oběti sebe sama pro lásku k lidem. Tato oboustranná oběť mladíka který přes obrovské riziko ukryje i dívky, která se nakonec obětuje pro život milovaného člověka završuje celé drama. Původní námět je ve snímku skvěle adaptován a dramatičnosti dodávají krásné herecké výkony (Daniela Smutná) a režijní vedení (konec na začátku).
    71%
    Vynikající, hluboký film je zasazený doprostřed války, která se sice protektorátu dotýká jen okrajově, ale pro židovské obyvatelstvo se i přesto jedná o životní nebezpečí. Baladický příběh o zrodu velké lásky vypráví o tom, jak mladý student ukrývá na půdě židovskou dívku, která nenastoupila k transportu do koncentračního tábora. Ve snímku se ukazuje jak normální život v protektorátní zemi, tak zoufalou surovost a nesmyslnost ve vyvražďování židů, nebo běsnění okupantů po zavraždění říšského protektora. Nejsilnějším motivem však je nečinnost a ustrašenost českého obyvatelstva, které není schono se postavit za svobodu jiných. Stigma pasivity je podtrženo kolaborací i odvahou k oběti sebe sama pro lásku k lidem. Tato oboustranná oběť mladíka který přes obrovské riziko ukryje i dívky, která se nakonec obětuje pro život milovaného člověka završuje celé drama. Původní námět je ve snímku skvěle adaptován a dramatičnosti dodávají krásné herecké výkony (Daniela Smutná) a režijní vedení (konec na začátku).
    4
  • 105% alibi
    105% alibi (1959)
    FilmRole: Jana, Karlova sestra, Jirkova dívka
    • VOYO
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:DramaKrimi
    70%
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Dobrodružství pod postelí
    Dobrodružství pod postelí (1997)
    Film
    69%
    6
  • Vánice
    Vánice (1962)
    FilmRole: Eva
    67%
    7
  • Zámek "Nekonečno"
    Zámek "Nekonečno" (1983)
    FilmRole: Radčina matka

    Několik českých filmů se odehrává v nápravném zařízení pro mládež, tento se řadí k těm zdařilejším, i když si vypomáhá osvětovými, nabádavými berličkami. Hlásá, že také chybující mládež dostává příležitost, aby prohlédla a uvědomila si své chyby, aby se polepšila. Protagonistou vlastně ani není typický delikvent: nadaný student průmyslovky se v pasťáku ocitl proto, že se vzbouřil proti autoritativnímu otci a jeho autem záměrně naboural. Sebevědomý, snadno vznětlivý mladík se dlouho nedokáže přizpůsobit tvrdým podmínkám, které v tomto zařízení vládnou, prochází těžkou životní zkušeností.

    Žánry:Drama
    64%

    Několik českých filmů se odehrává v nápravném zařízení pro mládež, tento se řadí k těm zdařilejším, i když si vypomáhá osvětovými, nabádavými berličkami. Hlásá, že také chybující mládež dostává příležitost, aby prohlédla a uvědomila si své chyby, aby se polepšila. Protagonistou vlastně ani není typický delikvent: nadaný student průmyslovky se v pasťáku ocitl proto, že se vzbouřil proti autoritativnímu otci a jeho autem záměrně naboural. Sebevědomý, snadno vznětlivý mladík se dlouho nedokáže přizpůsobit tvrdým podmínkám, které v tomto zařízení vládnou, prochází těžkou životní zkušeností.

    Žánry:Drama
    8
  • Taková láska
    Taková láska (1959)
    FilmRole: studentka
    63%
    9
  • Schůzka se stíny
    Schůzka se stíny (1982)
    FilmRole: šéfová
    Dva lidé poznamenaní válečnou minulostí se po letech znovu setkají při archeologických výzkumech. Zejména zamlklý, nepřístupný muž se však zdráhá komukoli přiznat své trýznivé zážitky z nacistického koncentračního tábora, kde se stal objektem hrůzných lékařských pokusů. Režisér Jiří Svoboda se ve svých filmech vždy snažil o expresivní vypravěčství, ale tentokrát upadl až do osidel manýrismu, snahy za každou cenu překvapovat nezvyklými výrazovými prostředky. Bohužel jejich samoúčelnost notně oslabuje zamýšlené vyznění.
    Žánry:Drama
    63%
    Dva lidé poznamenaní válečnou minulostí se po letech znovu setkají při archeologických výzkumech. Zejména zamlklý, nepřístupný muž se však zdráhá komukoli přiznat své trýznivé zážitky z nacistického koncentračního tábora, kde se stal objektem hrůzných lékařských pokusů. Režisér Jiří Svoboda se ve svých filmech vždy snažil o expresivní vypravěčství, ale tentokrát upadl až do osidel manýrismu, snahy za každou cenu překvapovat nezvyklými výrazovými prostředky. Bohužel jejich samoúčelnost notně oslabuje zamýšlené vyznění.
    Žánry:Drama
    10
  • Malý velký hokejista
    Malý velký hokejista (1982)
    FilmRole: Gazdošová
    Hokej vyžaduje už od útlého věku velké nasazení, ba dokonce oběti, Třináctiletí hráči žákovského hokjejového mužstva, které vede zkušený a vnímavý trenér, se potýkají s nejrůznějšími problémy svého věku, prvními láskami i sníženou sebedůvěrou, kázeňskými potížemi, ale nakonec všechny pohltí vědomí odpovšdnosti. Film se dotýká odvrácené strany náročného sportu, avšak počíná si často dětinsky a zjednodušuje složité motivace dospívajících kluků.
    62%
    Hokej vyžaduje už od útlého věku velké nasazení, ba dokonce oběti, Třináctiletí hráči žákovského hokjejového mužstva, které vede zkušený a vnímavý trenér, se potýkají s nejrůznějšími problémy svého věku, prvními láskami i sníženou sebedůvěrou, kázeňskými potížemi, ale nakonec všechny pohltí vědomí odpovšdnosti. Film se dotýká odvrácené strany náročného sportu, avšak počíná si často dětinsky a zjednodušuje složité motivace dospívajících kluků.
    11
  • Strážce duší
    Strážce duší (2005)
    Seriál
    • iVysílání
    61%
    12
  • Přátelé Zeleného údolí
    Přátelé Zeleného údolí (1981)
    Seriál
    60%
    13
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    Seriál
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    59%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislava Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    14
  • Kde řeky mají slunce
    Kde řeky mají slunce (1961)
    FilmRole: Lenka
    57%
    15
  • Pochodně
    Pochodně (1960)
    FilmRole: dělnice
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    53%
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živý matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    16
  • Podfuk
    Podfuk (1985)
    FilmRole: Hálková
    52%
    17
  • Císařovy nové šaty
    Císařovy nové šaty (1994)
    FilmRole: hraběnka
    51%
    18
  • Passage
    Passage (1996)
    FilmRole: stará tanečnice
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    19
  • Sedmý kontinent
    Sedmý kontinent (1960)
    FilmRole: Míša
    48%
    20
  • Osení
    Osení (1960)
    FilmRole: Eva
    44%
    21
  • Město mé naděje
    Město mé naděje (1978)
    Film

    Jan Kačer proslul především jako herec, ale několikrát se ujal - nepříliš úspěšně - i filmové režie. Podle cizího scénáře natočil angažovaně se tvářící budovatelský příběh: vypráví i zkušeném inženýru, jenž byl pověřen, aby sestavil tým specialistů pro strojírenské zajištění mírového využití atomové energie. Vylíčení lidských dilemat je však příliš ploché a proklamativní stejně jako obraz ostravského průmyslového prostředí, hrdinové uvažují o jediném: o řádném splnění zadaného úkolu. Film byl již v době svého vzniku opomíjen a záhy jej přikrylo zapomnění. Nynější televizní uvedení vlastně upozorňuje na jeho existenci.

    Režie:Jan Kačer
    30%

    Jan Kačer proslul především jako herec, ale několikrát se ujal - nepříliš úspěšně - i filmové režie. Podle cizího scénáře natočil angažovaně se tvářící budovatelský příběh: vypráví i zkušeném inženýru, jenž byl pověřen, aby sestavil tým specialistů pro strojírenské zajištění mírového využití atomové energie. Vylíčení lidských dilemat je však příliš ploché a proklamativní stejně jako obraz ostravského průmyslového prostředí, hrdinové uvažují o jediném: o řádném splnění zadaného úkolu. Film byl již v době svého vzniku opomíjen a záhy jej přikrylo zapomnění. Nynější televizní uvedení vlastně upozorňuje na jeho existenci.

    Režie:Jan Kačer
    22