Hermína Vojtová: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Hermína Vojtová: Filmy a seriály

  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1968)
    SeriálRole: 12 - role neurčena
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:Krimi
    1
  • Utrpení mladého Boháčka
    Utrpení mladého Boháčka (1969)
    FilmRole: brigádnice
    • VOYO
    • DaFilms
    Všemu je na vině paní Boháčková, kterou velmi trápí, že její dospělý syn Tonda se nechce ženit, protože je přesvědčen, že "ženský nejsou pro něj a on není na ženský". Vyzkoušela to i s inzeráty a jeden z nich dokonce vypadal slibně. Návštěva u Janičky Pazderkové v Ouvalech, ke které byl Tonda dohnán matčinými slzami, však dopadla pro oba trapně. Celou situaci ještě zkomplikuje stopařka Květa, kterou Tonda přemluví, aby před jeho maminkou hrála nevěstu Janičku. Všechno vychází k plné spokojenosti Tondy, společně trávené okamžiky dokonce dvojici sblíží, ale pak se na jednou ve dveřích objeví skutečná Janička, která si všechno promyslela a přijela, aby se s Tondou udobřila.
    Žánry:Komedie
    79%
    Všemu je na vině paní Boháčková, kterou velmi trápí, že její dospělý syn Tonda se nechce ženit, protože je přesvědčen, že "ženský nejsou pro něj a on není na ženský". Vyzkoušela to i s inzeráty a jeden z nich dokonce vypadal slibně. Návštěva u Janičky Pazderkové v Ouvalech, ke které byl Tonda dohnán matčinými slzami, však dopadla pro oba trapně. Celou situaci ještě zkomplikuje stopařka Květa, kterou Tonda přemluví, aby před jeho maminkou hrála nevěstu Janičku. Všechno vychází k plné spokojenosti Tondy, společně trávené okamžiky dokonce dvojici sblíží, ale pak se na jednou ve dveřích objeví skutečná Janička, která si všechno promyslela a přijela, aby se s Tondou udobřila.
    Žánry:Komedie
    2
  • Daleká cesta
    Daleká cesta (1948)
    FilmRole: stará židovská žena
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život... Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární ?realitou?, čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí \"Dalekou cestu\" mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    76%
    Centrem vyprávění je židovská rodina Kaufmannových, která je postupně transportována do terezínského ghetta a odtud dále směrem na východ. Konce války a osvobození se jako jediná dočká dcera Hana spolu se svým mužem, kterým začíná nový život... Radok originálním způsobem kombinuje fikci s dokumentární ?realitou?, čímž povyšuje konkrétní rodinné trauma na obecně platnou výpověď. Ve svém filmu, který byl vzápětí po uvedení z ideologických důvodů stažen z distribuce, zajímavě a systematicky pracuje s některými symboly či se zvukovou složkou. V kompozici scén jsou patrné expresionistické vzory. Celková formální stránka díla řadí \"Dalekou cestu\" mezi nejoriginálnější díla české kinematografie (nejen) čtyřicátých let.
    3
  • Škola otců
    Škola otců (1957)
    FilmRole: rozčilená matka
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    75%
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu, uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    4
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1958)
    FilmRole: 1. Glorie - svačinářka
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    74%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    5
  • Přítelkyně pana ministra
    Přítelkyně pana ministra (1940)
    FilmRole: paní domácí
    • VOYO
    • iVysílání
    Hlavní postavou úsměvného příběhu je obyčejná písařka Julinka Svobodová, která pracuje pro zavedenou obchodní firmu Hrubý a syn a bydlí v podnájmu u švadleny paní Pokorné. Je sice chudá a občas se jí podaří opozdit, ale zato je stále veselá a příjemná. Ovšem stačí nepatrná náhoda a vše se změní. To když se jednou sveze výtahem s ministrem obchodu, Dr. Horákem, který shodou náhod bydlí ve stejném domě. Paní Pokorná totiž v dobré víře zvídavé paní domácí naznačí, že Julinka je přítelkyní pana ministra. Od upovídané ženy se nevinná pomluva šíří jako stepní požár a kupodivu dívce ve všech ohledech pomůže... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    72%
    Hlavní postavou úsměvného příběhu je obyčejná písařka Julinka Svobodová, která pracuje pro zavedenou obchodní firmu Hrubý a syn a bydlí v podnájmu u švadleny paní Pokorné. Je sice chudá a občas se jí podaří opozdit, ale zato je stále veselá a příjemná. Ovšem stačí nepatrná náhoda a vše se změní. To když se jednou sveze výtahem s ministrem obchodu, Dr. Horákem, který shodou náhod bydlí ve stejném domě. Paní Pokorná totiž v dobré víře zvídavé paní domácí naznačí, že Julinka je přítelkyní pana ministra. Od upovídané ženy se nevinná pomluva šíří jako stepní požár a kupodivu dívce ve všech ohledech pomůže... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    6
  • Přijdu hned
    Přijdu hned (1942)
    FilmRole: dědička
    Vycpavač zvířat Václav Barvínek strávil pro malicherný spor čtyřiadvacet hodin ve vězení. A právě toho dne byla čtena závěť jeho strýce, v níž stálo, že nebožtík kdesi ukryl šek na milion korun. Pokud nebude do určené doby inkasován, celá částka připadne na dobročinné účely. Ostatní příbuzní vydrancovali veškerý movitý majetek, ve strýcově vile zůstal pouze opuštěný bernardýn, jehož se dobrosrdečný pan Barvínek ujal. Ošizený dědic dál vede prostý život a netuší, že bohatství leží na dosah ruky. Má docela jiné starosti - srdce onoho postaršího tlouštíka zahořelo láskou k dívce, jejíž přívětivost si mylně vyložil... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    72%
    Vycpavač zvířat Václav Barvínek strávil pro malicherný spor čtyřiadvacet hodin ve vězení. A právě toho dne byla čtena závěť jeho strýce, v níž stálo, že nebožtík kdesi ukryl šek na milion korun. Pokud nebude do určené doby inkasován, celá částka připadne na dobročinné účely. Ostatní příbuzní vydrancovali veškerý movitý majetek, ve strýcově vile zůstal pouze opuštěný bernardýn, jehož se dobrosrdečný pan Barvínek ujal. Ošizený dědic dál vede prostý život a netuší, že bohatství leží na dosah ruky. Má docela jiné starosti - srdce onoho postaršího tlouštíka zahořelo láskou k dívce, jejíž přívětivost si mylně vyložil... (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    7
  • U nás v Kocourkově
    U nás v Kocourkově (1934)
    FilmRole: Adamova žena
    Do malého městečka Kocourkova se má po patnácti letech vrátit místní rodák Jalovec, který se v jakési domorodé válce stal hrdinou mezinárodního věhlasu. Celé městečko se chystá na oslavu. Jeho otec - starý pytlák, právě propuštěný z vězení - však v poslední chvíli dostane telegram, že syn nepřijede. Vítací ovace už ale nelze zastavit, a proto vyrazí celé město na nádraží, kde mají hrdinu uvítat. Z vlaku náhodou vystoupí vykutálený trestanec na útěku Ferdinand Kaplan, který se během cesty stihl převléct do smokingu. Všichni ho pokládají za očekávaného hrdinu. Později je dokonce zvolen starostou Kocourkova. Vnese do městečka plno rozruchu a novostí. Avšak i ta nejrafinovanější lež má krátké nohy...
    Žánry:Komedie
    71%
    Do malého městečka Kocourkova se má po patnácti letech vrátit místní rodák Jalovec, který se v jakési domorodé válce stal hrdinou mezinárodního věhlasu. Celé městečko se chystá na oslavu. Jeho otec - starý pytlák, právě propuštěný z vězení - však v poslední chvíli dostane telegram, že syn nepřijede. Vítací ovace už ale nelze zastavit, a proto vyrazí celé město na nádraží, kde mají hrdinu uvítat. Z vlaku náhodou vystoupí vykutálený trestanec na útěku Ferdinand Kaplan, který se během cesty stihl převléct do smokingu. Všichni ho pokládají za očekávaného hrdinu. Později je dokonce zvolen starostou Kocourkova. Vnese do městečka plno rozruchu a novostí. Avšak i ta nejrafinovanější lež má krátké nohy...
    Žánry:Komedie
    8
  • Morálka paní Dulské
    Morálka paní Dulské (1958)
    FilmRole: domovnice u Juljaševičové
    Paní Dulská, ctihodná manželka vyššího úředníka a majitelka velkého činžáku, vládne despoticky celé rodině – od manžela až po služku. Jedině syn Zbyšek uniká její tyranii do pochybných nočních podniků. Aby jej připoutala více k domovu, najde si paní Dulská hezkou služebnou Hanku. S tajným uspokojením pak sleduje, jak pan syn chodí v noci místo na flámy za Hankou do kuchyně. Jenže Zbyškův a Hančin poměr nezůstane bez následků. Přísná paní matka chce proto dát Hance výpověď za nemravný život. Zbyškovi se celá tato pokrytecká komedie znechutí a navzdory matce se rozhodne oženit se s Hankou. Jeho pokus je však předem odsouzen k nezdaru... (Česká televize)
    71%
    Paní Dulská, ctihodná manželka vyššího úředníka a majitelka velkého činžáku, vládne despoticky celé rodině – od manžela až po služku. Jedině syn Zbyšek uniká její tyranii do pochybných nočních podniků. Aby jej připoutala více k domovu, najde si paní Dulská hezkou služebnou Hanku. S tajným uspokojením pak sleduje, jak pan syn chodí v noci místo na flámy za Hankou do kuchyně. Jenže Zbyškův a Hančin poměr nezůstane bez následků. Přísná paní matka chce proto dát Hance výpověď za nemravný život. Zbyškovi se celá tato pokrytecká komedie znechutí a navzdory matce se rozhodne oženit se s Hankou. Jeho pokus je však předem odsouzen k nezdaru... (Česká televize)
    9
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: vdova Hošinská
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Prstýnek
    Prstýnek (1944)
    FilmRole: Sochorova tchyně
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    69%
    Vyhlášený pytlák Jan Sochor se tvrdě staví proti tomu, aby si mladý kníže namlouval jeho dceru Barušku. Příliš dobře si pamatuje na dobu vlastního mládí a na své zásluhy o zachování knížecího rodu... Kostýmní komedii Prstýnek natočil režisér Martin Frič podle povídky Ivana Olbrachta Táta, otištěnou v jeho sbírce Devět veselých povídek z Rakouska i republiky. Scenáristé Josef Neuberg a Josef Hlaváč spolu s režisérem drobnou povídku podstatně rozvedli a domysleli. V jejich pojetí se předloha přetavila v romantický obrázek ze starých časů, vylehčený jemným ironickým nadhledem a spontánním humorem. I režijní pojetí bylo lehké, vtipné a svěží, se silným poetickým nábojem, dotvořeným exteriérovou kamerou Václava Hanuše a Julia Vegrichta. Hereckým výkonům dominoval oblíbený Otomar Korbelář ve vděčné dvojroli Jana Sochora mladšího i staršího, debutoval zde Zdeněk Dítě jako knížecí synek Robert, jeho nevlastní sestřičku ztělesnila půvabná Jana Dítětová. Vedle Otomara Korbeláře v tomto filmu největší prostor dostala Vlasta Fabianová, od jejíhož narození v těchto dnech uplyne 110 let, v roli kněžny Andresové. Po úspěšném debutu ve filmu Pohádka máje a výrazných rolích ve filmech Rukavička a Tanečnice i zde prokázala svůj nesporný talent a zaujala svým nevšedním zjevem a temperamentním projevem. Prstýnek byl posledním českým filmem, který byl před koncem války ještě uveden do kin. Premiéra se konala v polovině února 1945 ve třech největších pražských kinech a byla nadšeně přijata vděčným obecenstvem. Dodnes se snímek setkává u diváků s vlídným přijetím. (Česká televize)
    11
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: žena u obchodu
    69%
    12
  • Otec Kondelík a ženich Vejvara
    Otec Kondelík a ženich Vejvara (1937)
    FilmRole: host na svatbě
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    69%
    Rodina pražského měšťana a mistra malíře pokojů Václava Kondelíka žije ve svém domě v Ječné ulici spokojeně. Klid naruší pozvání na "zástěrkový večírek", kde se dcera Pepička seznámí s mladým magistrátním úředníkem Františkem Vejvarou. Oba mladí lidé se do sebe zamilují. Jejich vztah podporuje i paní Kondelíková, neboť Vejvara by se mohl stát pro dceru vítaným ženichem. Pepiččina známost však naruší ustálený pořádek Kondelíkova života.
    Žánry:Komedie
    13
  • Týden v tichém domě
    Týden v tichém domě (1947)
    FilmRole: pozůstalá

    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém dílu dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.

    69%

    Předlohy Jana Nerudy patřívaly kdysi k oblíbeným filmovým i televizním tématům. Tímto snímkem na sebe před rovnými šedesáti lety upozornil začínající Jiří Krejčík. I ve výrazně ateliérovém dílu dokázal evokovat mentalitu a předsudky předminulého století. Jednou v úsměvném, jindy ve zvážnělejším nahlížení postihl ruch v jednom malostranském domě, představil pestrou plejádu nejrůznějších nájemníků, kteří tam bydlí, i často malicherné rozbroje, které mezi nimi propukají.

    14
  • Kluci na řece
    Kluci na řece (1944)
    Film
    69%
    15
  • Řeka
    Řeka (1933)
    FilmRole: matka Pavla
    Starostův syn Pavel, kterého chce otec poslat studovat do města kamarádí s chudou dívkou Pepičkou. Pavel se rozhodne ulovit v řece velkou štiku, na kterou je vypsaná finanční odměna. Voraři najdou jeho oblečení a ve vsi propukne zmatek, že chlapec utonul. Pavel mezitím za získané peníze koupí Pepičce nové boty a svetr a šťastně se shledává se svými rodiči, kteří uvěřili, že se utopil. Jednoduchý příběh dětského milostného vzplanutí je převýšen originální stylovou koncepcí filmu, v němž malebná prezentace přírody vystupuje coby významotvorný prvek a jenž se v době svého vzniku těšil velkému mezinárodnímu zájmu. Rovenského "Řeka" stojí spolu s některými díly Karla Antona z němého období u samého počátku proslulých fenoménů českého filmového lyrismu (později reprezentovaného snímky typu "Touha", "Romance pro křídlovku" či "Vojtěch řečený sirotek") a tzv. "české kameramanské školy".
    68%
    Starostův syn Pavel, kterého chce otec poslat studovat do města kamarádí s chudou dívkou Pepičkou. Pavel se rozhodne ulovit v řece velkou štiku, na kterou je vypsaná finanční odměna. Voraři najdou jeho oblečení a ve vsi propukne zmatek, že chlapec utonul. Pavel mezitím za získané peníze koupí Pepičce nové boty a svetr a šťastně se shledává se svými rodiči, kteří uvěřili, že se utopil. Jednoduchý příběh dětského milostného vzplanutí je převýšen originální stylovou koncepcí filmu, v němž malebná prezentace přírody vystupuje coby významotvorný prvek a jenž se v době svého vzniku těšil velkému mezinárodnímu zájmu. Rovenského "Řeka" stojí spolu s některými díly Karla Antona z němého období u samého počátku proslulých fenoménů českého filmového lyrismu (později reprezentovaného snímky typu "Touha", "Romance pro křídlovku" či "Vojtěch řečený sirotek") a tzv. "české kameramanské školy".
    16
  • Nejlepší člověk
    Nejlepší člověk (1954)
    FilmRole: trafikantka Strnadová
    Pětice jsou klidné ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    68%
    Pětice jsou klidné ospalé hnízdo, žije se tam počestně a spořádaně bez přílišného vzruchu. To ovšem platí jen do chvíle, kdy na místní poštu dorazí balíček ze Švýcarska. Je označen jako cenná zásilka nemalé hodnoty a určen nejlepšímu člověku z Pětic. Poštmistr Plíšek ho nehodlá vydat jen tak ledaskomu - dokud se neprokáže, kdo je oním vyvoleným, balíček zůstane v úschově na jeho úřadě. Jak ale vyhledat oprávněného adresáta, když je zde náhle přímo zástup kandidátů? Městská rada hlasuje jako jeden muž - ale každý radní pro sebe. Mezi těmi důstojnými pány se dokonce strhne rvačka! Městečko je rázem vzhůru nohama...
    Žánry:Komedie
    17
  • To byl český muzikant
    To byl český muzikant (1940)
    FilmRole: bytná Dolejšová
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    68%
    Snímek sleduje Kmochovy osudy od chvíle, kdy musel pro svou muzikantskou vášeň opustit učitelské povolání, přestože mu byl pan řídící nakloněn. Přišli se s ním rozloučit všichni jeho žáci a žačky, a mezi nimi i jistá Andulka Šafářová. Poté co Kmoch opustil svou venkovskou jednotřídku, začal si hledat jiný způsob obživy. Nepřišel však jen o učitelské místo, přišel také o přízeň Cilinky, dcery pana řídícího, která dala přednost lesnímu adjunktovi. Naopak Kmochovi rodiče svého syna neupustili. Stáli při něm i v těch nejtěžších chvílích a pomáhali mu jak jen mohli. V Kolíně, na tanečních zábavách a na plese padl Kmoch do oka sestrám Kalašovým, Márince a Pepičce. Když Márinka zemřela, stala se Kmochovou manželkou Pepička. Kmoch, jehož srdce patřilo české lidové hudbě, zanesl její slávu do celého světa. Při brněnském hostování v Besedním domě došel uznání i u samotného Leoše Janáčka. Vděčný lid mu ještě zaživa postavil pomník ve svých srdcích.
    Žánry:Biografický
    18
  • Naši furianti
    Naši furianti (1937)
    FilmRole: Marijánka

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    68%

    Slavná hra Ladislava Stroupežnického se dotýká v ironické nadsázce vesnického fanfarónství v 19. století, vychloubačností jednoho před druhým - a zjišťuje, že tato vlastnost protínala celou společnost od nejbohatších až po nejchudší. I když prvotním sporem se stává obsazení místa ponocného, vzájemně se předhánějí hlavně starosta a první radní, oba stejně namyšlení. Jejich nesmiřitelná rivalita ovlivňuje dění v celé vsi. Filmový přepis se opírá o svižně napsané dialogy i sugestivní herecké ztvárnění, s rozdílným štěstím se pokouší dosáhnout vypravěčské dynamiky.

    Žánry:Komedie
    19
  • Svět, kde se žebrá
    Svět, kde se žebrá (1938)
    FilmRole: žebračka Šavrdová
    68%
    20
  • Návrat domů
    Návrat domů (1948)
    FilmRole: Martina teta Boža
    68%
    21
  • Dům na předměstí
    Dům na předměstí (1933)
    FilmRole: Šupitová

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    68%

    Podle knihy Karla Poláčka vznikl úsměvný průhled na obyvatele jednoho činžovního domu, do jejichž soukromí ustavičně zasahuje všetečná paní domácí, energická vdova po vojenském šikovateli. Režisér Miroslav Cikán vytvořil stále přitažlivý kolektivní portrét různorodých svérázných lidiček, dobře napsaných i zahraných. Mnohdy vyznívají žertovně, ale nikdy nejsou zesměšňováni. V hlavních rolích zaujmou jak Antonie Nedošínská, jež svou hrdinku obdařila výřečností i určitými sympatiemi, tak začínající Hugo Haas jako ostýchavý odhadce v zastavárně.

    Žánry:Komedie
    22
  • Bílá vrána
    Bílá vrána (1938)
    FilmRole: matka Dušková
    68%
    23
  • Za tichých nocí
    Za tichých nocí (1942)
    FilmRole: kartářka
    Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě. Přestože film vznikl již za protektorátu v roce(1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval.
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Stačí málo, aby chudý hudební skladatel uvěřil, že dívka, do níž se zahleděl, miluje jiného. Odjede proto zapomenout do zámoří, kde se však prosadí, proslaví a také zbohatne. Když se poté vrátí do vlasti, jeho dávná láska je již vdaná - a zdá se, že na jakékoli vysvětlování osudného nedorozumění je pozdě. Přestože film vznikl již za protektorátu v roce(1940, mohlo se ještě volně cestovat do Ameriky i z ní. Básnivě tklivé melodrama si ovšem udržuje patřičnou "ušlechtilou" úroveň, ostatně scénář napsal Vítězslav Nezval.
    Žánry:DramaRomantický
    24
  • Legenda o lásce
    Legenda o lásce (1956)
    FilmRole: žena v davu
    66%
    25
  • Mezi námi zloději
    Mezi námi zloději (1963)
    FilmRole: babka
    66%
    26
  • Páté kolo u vozu
    Páté kolo u vozu (1957)
    FilmRole: babička v redakci
    Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala jakékoliv mzdy ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, která napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejich nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala jakékoliv mzdy ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, která napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejich nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné.
    Žánry:DramaKomedie
    27
  • Čtrnáctý u stolu
    Čtrnáctý u stolu (1943)
    FilmRole: host u Bartošů

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    66%

    Společnost u starosty Bartoše oslavuje narozeniny jeho dcery Emy, když jedna z přítomných dam s hrůzou zjistí, že přítomných je třináct a ona jako poslední příchozí je podle pověry ohrožena na životě. Nečekaně přichází čtrnáctý - je to nový knihovník jménem Pavel Čtrnáctý. Sympatický mladík se však rázem stane obětí pomluv, neboť ještě na večírku podlehne kouzlu mladičké Emy.
    Pavlova přítomnost je opředena jakýmsi tajemnem - proč neustále pátrá po hesle, proč mizí a znovu se objevuje všude, kde je přítomná i Ema, proč je zapleten do zločinů na zámku?
    Jediná režie O. Nového, který byl v době vzniku filmu v nemilosti, kvůli své položidovské manželce. Komedie má vynikající obsazení, Karlem Högerem a Dagmar Frýbortovou počínaje a Ellou Nollovou v roli Eminy babičky konče. Správně namíchaný koktejl legrace a napětí je skvělou zábavou i dnes.

    Žánry:Komedie
    28
  • Minulost Jany Kosinové
    Minulost Jany Kosinové (1940)
    FilmRole: sousedka

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. JIří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    66%

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. JIří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    29
  • Pět z milionu
    Pět z milionu (1959)
    FilmRole: Čehodová
    66%
    30
  • Červená ještěrka
    Červená ještěrka (1948)
    FilmRole: Marečková
    66%
    31
  • Pantáta Bezoušek
    Pantáta Bezoušek (1941)
    FilmRole: Zuranova sestra Bubačka

    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.

    Žánry:Komedie
    66%

    V době nacistické okupace měly velký význam filmy, kterými prostupovalo vlastenectví, které se vyznávaly z lásky k prostým lidem i české krajině. Podle předlohy Karla Václava Raise vznikl idylický snímek z časů secese - líčí pražský pobyt vesnického výměnkáře, jenž obdivuje krásy hlavního města, ale současně vynáší i přísné mravní soudy. V době svého vzniku byl snímek vnímán jinotajně, a proto dosáhl mimořádného úspěchu. Svou laskavostí a humanitou se řadí k nejzdařilejším protektorátním titulům.

    Žánry:Komedie
    32
  • Honzíkova cesta
    Honzíkova cesta (1956)
    FilmRole: družstevnice v jídelně
    65%
    33
  • Mladá léta
    Mladá léta (1952)
    FilmRole: poselkyně Šimková
    65%
    34
  • Pohádka máje
    Pohádka máje (1940)
    FilmRole: matka Cilky
    Hlavní postavou je líbezná a plachá Helenka, dcera revírníka z Komory nedaleko Ostrovačic, která žije svým otcem v myslivně uprostřed nádherné moravské přírody. Jednoho večera ji na ostrovačickém plese vyzve k tanci synovec místního faráře Ríša, který studuje v Praze na právnické fakultě. Zalíbila se mu na první pohled, a tak se o její přízeň začal ucházet jen co se znovu objevil v Ostrovačicích. Zprvu nepřístupná Helenka časem podlehne okouzlení z první lásky, ale když jí Ríša vypráví historky ze svého světáckého života v Praze, začne se mu vyhýbat. Láska je však mocná čarodějka a ona mu časem přece jen odpustí. A Ríša, který dříve jen lehkomyslně utrácel tatínkovy peníze a obletoval holky, se vrátí do Prahy s odhodláním dostudovat a pak se vrátit pro svou milovanou Helenku.
    Žánry:Romantický
    65%
    Hlavní postavou je líbezná a plachá Helenka, dcera revírníka z Komory nedaleko Ostrovačic, která žije svým otcem v myslivně uprostřed nádherné moravské přírody. Jednoho večera ji na ostrovačickém plese vyzve k tanci synovec místního faráře Ríša, který studuje v Praze na právnické fakultě. Zalíbila se mu na první pohled, a tak se o její přízeň začal ucházet jen co se znovu objevil v Ostrovačicích. Zprvu nepřístupná Helenka časem podlehne okouzlení z první lásky, ale když jí Ríša vypráví historky ze svého světáckého života v Praze, začne se mu vyhýbat. Láska je však mocná čarodějka a ona mu časem přece jen odpustí. A Ríša, který dříve jen lehkomyslně utrácel tatínkovy peníze a obletoval holky, se vrátí do Prahy s odhodláním dostudovat a pak se vrátit pro svou milovanou Helenku.
    Žánry:Romantický
    35
  • Zapadlí vlastenci
    Zapadlí vlastenci (1932)
    FilmRole: Adamova žena
    V únoru 1842 přichází do malé krkonošské vsi Pozdětína podučitel Karel Čermák. Vychovávali ho prarodiče. Dědeček učitel zemřel a Karel musel zanechat studií, aby uživil babičku. Matku nepoznal, umřela, když byl malý. Kdysi byla ve službě a muž, který ji svedl, se s ní neoženil. Pozdětínský učitel Čížek a jeho žena i rázovitý farář Stehlík Karla přátelsky přijmou. Karlův strach z nového prostředí se brzy rozplyne...
    Žánry:Drama
    64%
    V únoru 1842 přichází do malé krkonošské vsi Pozdětína podučitel Karel Čermák. Vychovávali ho prarodiče. Dědeček učitel zemřel a Karel musel zanechat studií, aby uživil babičku. Matku nepoznal, umřela, když byl malý. Kdysi byla ve službě a muž, který ji svedl, se s ní neoženil. Pozdětínský učitel Čížek a jeho žena i rázovitý farář Stehlík Karla přátelsky přijmou. Karlův strach z nového prostředí se brzy rozplyne...
    Žánry:Drama
    36
  • Kvočna
    Kvočna (1937)
    FilmRole: ředitelka dívčího penzionátu

    Kvočnou je tu míněna starostlivá babička, která ochraňuje a udobřuje členy své rozsáhlé rodiny. Má pochopení pro jejich slabosti a chyby, ale přesto se je nenápadně snaží ovlivňovat. Vyprávění, které odkrývá fungování velkých rodinných sešlostí, které se dotýká přetvářky i všelijakých malicherných osočování, je zasazeno do mezidobí mezi dvěma narozeninovými oslavami. Režisér Hugo Haas se tu pokusil překročit obvyklá melodramatická schémata, ale dnes již stěží pochopíme, čím kdysi mohl provokovat.

    Žánry:Komedie
    Režie:Hugo Haas
    64%

    Kvočnou je tu míněna starostlivá babička, která ochraňuje a udobřuje členy své rozsáhlé rodiny. Má pochopení pro jejich slabosti a chyby, ale přesto se je nenápadně snaží ovlivňovat. Vyprávění, které odkrývá fungování velkých rodinných sešlostí, které se dotýká přetvářky i všelijakých malicherných osočování, je zasazeno do mezidobí mezi dvěma narozeninovými oslavami. Režisér Hugo Haas se tu pokusil překročit obvyklá melodramatická schémata, ale dnes již stěží pochopíme, čím kdysi mohl provokovat.

    Žánry:Komedie
    Režie:Hugo Haas
    37
  • Pokušení paní Antonie
    Pokušení paní Antonie (1934)
    FilmRole: ředitelka hospodářského spolku "Representatia"
    Hlavní hrdinka - chudá vdova po železničáři, sice získá místo hospodyně, avšak musí zapřít svou studující dceru. Obskurní podmínkou zaměstnavatele bylo, že nesmí mít žádné děti, ani příbuzné. Jenže jednoho dne se právě tato studentka ocitne v témže domě jako asistentka. Šaramantní muž se do ní dokonce zamiluje, ale vše naruší, když se prozradí příbuzenské pouto mezi oběma ženami.

    oficiální text distributora
    Žánry:Komedie
    64%
    Hlavní hrdinka - chudá vdova po železničáři, sice získá místo hospodyně, avšak musí zapřít svou studující dceru. Obskurní podmínkou zaměstnavatele bylo, že nesmí mít žádné děti, ani příbuzné. Jenže jednoho dne se právě tato studentka ocitne v témže domě jako asistentka. Šaramantní muž se do ní dokonce zamiluje, ale vše naruší, když se prozradí příbuzenské pouto mezi oběma ženami.

    oficiální text distributora
    Žánry:Komedie
    38
  • Taková láska
    Taková láska (1959)
    FilmRole: žena na nádraží
    63%
    39
  • Jan Cimbura
    Jan Cimbura (1941)
    FilmRole: sousedka
    Z dlouholeté vojenské služby se vracejí dva dobří přátelé: Jan Cimbura ze Semic a Josef Piksa z Putimi. Piksa hospodaří na vlastním, Cimbura přijme službu u hradišťského sedláka a starosty Kovandy. Čeledín Cimbura je pro hospodářství hotový poklad. Je silný a pracovitý, nepije a nekouří. Děvečka Marjánka na něm může oči nechat a také ona se Cimburovi líbí. Cimbura se však nechce a nemůže ženit. Nejprve se chce osamostatnit a to může trvat léta....
    Žánry:Drama
    63%
    Z dlouholeté vojenské služby se vracejí dva dobří přátelé: Jan Cimbura ze Semic a Josef Piksa z Putimi. Piksa hospodaří na vlastním, Cimbura přijme službu u hradišťského sedláka a starosty Kovandy. Čeledín Cimbura je pro hospodářství hotový poklad. Je silný a pracovitý, nepije a nekouří. Děvečka Marjánka na něm může oči nechat a také ona se Cimburovi líbí. Cimbura se však nechce a nemůže ženit. Nejprve se chce osamostatnit a to může trvat léta....
    Žánry:Drama
    40
  • Preludium
    Preludium (1941)
    FilmRole: klepna
    63%
    41
  • Jan Roháč z Dubé
    Jan Roháč z Dubé (1947)
    FilmRole: táboritka
    62%
    42
  • Humoreska
    Humoreska (1939)
    FilmRole: teta Hupková
    62%
    43
  • Ideál septimy
    Ideál septimy (1938)
    FilmRole: profesorka dějepisu
    • iVysílání
    62%
    44
  • Jarní píseň
    Jarní píseň (1944)
    FilmRole: Trnková
    62%
    45
  • Maryša
    Maryša (1935)
    FilmRole: Lízalka
    • iVysílání
    Rurální drama na motivy klasické divadelní předlohy bratrů Mrštíků, kterou pro filmové plátno přizpůsobil Otakar Vávra, načež jej režíroval Josef Rovenský. V titulní úloze se představila Jiřina Štěpničková, která obdobným rolím vesnických dívek vévodila a sloužila jako protipól Adiny Mandlové či Lídy Baarové, které ztvárňovaly elegantní salónní dámy. Děj se soustředí na tragické manželství Maryši se starším mužem, které vyústí v nevyhnutelnou tragédii. Na požadavek brněnského studia však bylo oproti dobře známé divadelní hře provedeno několik změn. Příběh je situován do jiného prostředí, v ději musel být zveličený vliv katolické církve a protagonisté se dočkali smířlivějšího závěru. Zároveň byl snímek obohacený několika barevnými záběry, aby vynikla malebnost krojových kostýmů, nicméně kvůli nekvalitnímu filmovému materiálu a následnému vyvolání se sekvence nakonec nevyužila. I přes vláčné podání se jedná o jedno z markantních děl prvorepublikové kinematografie, na které je s odstupem fascinující hledět. V době uvedení se snímek dostal na Mezinárodní filmový festival v Benátkách.
    Žánry:Drama
    62%
    Rurální drama na motivy klasické divadelní předlohy bratrů Mrštíků, kterou pro filmové plátno přizpůsobil Otakar Vávra, načež jej režíroval Josef Rovenský. V titulní úloze se představila Jiřina Štěpničková, která obdobným rolím vesnických dívek vévodila a sloužila jako protipól Adiny Mandlové či Lídy Baarové, které ztvárňovaly elegantní salónní dámy. Děj se soustředí na tragické manželství Maryši se starším mužem, které vyústí v nevyhnutelnou tragédii. Na požadavek brněnského studia však bylo oproti dobře známé divadelní hře provedeno několik změn. Příběh je situován do jiného prostředí, v ději musel být zveličený vliv katolické církve a protagonisté se dočkali smířlivějšího závěru. Zároveň byl snímek obohacený několika barevnými záběry, aby vynikla malebnost krojových kostýmů, nicméně kvůli nekvalitnímu filmovému materiálu a následnému vyvolání se sekvence nakonec nevyužila. I přes vláčné podání se jedná o jedno z markantních děl prvorepublikové kinematografie, na které je s odstupem fascinující hledět. V době uvedení se snímek dostal na Mezinárodní filmový festival v Benátkách.
    Žánry:Drama
    46
  • Tulák Macoun
    Tulák Macoun (1939)
    FilmRole: představená sirotčince
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    62%
    Souběh nepříznivých událostí svedl hlavního hrdinu na scestí: ani uzmutí cizích peněz nezachránilo jeho ženě život, zemřela při porodu. Po propuštění z vězení nenašel v sobě sílu, aby se ke dceři umístěné v sirotčinci přihlásil, po rvačce v hospodě z obav, aby nebyl znovu stíhán, dokonce prchnul do zahraničí. Ale zestárlý a nemocný přece jen zatouží znovu se vrátit do vlasti. Příběh je vyprávěn jako rozměrná retrospektiva, vybavující se protagonistovi, stiženému prudkou horečkou.
    Žánry:Drama
    47
  • Vyděrač
    Vyděrač (1937)
    FilmRole: bytná

    Alfred Merhaut je generálním ředitelem textilních továren kde vládně skutečně tvrdou rukou. Přišel na systém jak převádět výtěžky z exportu na svá soukromá zahraniční konta. Prostě každého úředníka pracujícího v bilančním oddělení propustí dříve, než by podvody mihl odhalit. A na toto obávané místo je přeložen účetní Bašek, jež nezná nic jiného než dřinu a nedostatek. Když je v bilančním oddělení svědkem propuštění staršího kolegy má už všeho dost a své znechucení dá najevo. A tak je propuštěn i on, ale na odchodu zaslechne jak se ředitel bojí nečekané kontroly. A Bašek kompromitující doklad ukradne, až doma zjistí, že doklad ztratil a zaměnil za neškodný.Toto ale Merhaut neví a Boškovi nabídne jak peníze, tak vysoké místo v továrně. Bašek si může užívat života, ale pouze do doby než Merhault zjistí, že doklad nemá. Přesto je ale zatčen a bošek se vrací na místo účetního.

    Žánry:Drama
    61%

    Alfred Merhaut je generálním ředitelem textilních továren kde vládně skutečně tvrdou rukou. Přišel na systém jak převádět výtěžky z exportu na svá soukromá zahraniční konta. Prostě každého úředníka pracujícího v bilančním oddělení propustí dříve, než by podvody mihl odhalit. A na toto obávané místo je přeložen účetní Bašek, jež nezná nic jiného než dřinu a nedostatek. Když je v bilančním oddělení svědkem propuštění staršího kolegy má už všeho dost a své znechucení dá najevo. A tak je propuštěn i on, ale na odchodu zaslechne jak se ředitel bojí nečekané kontroly. A Bašek kompromitující doklad ukradne, až doma zjistí, že doklad ztratil a zaměnil za neškodný.Toto ale Merhaut neví a Boškovi nabídne jak peníze, tak vysoké místo v továrně. Bašek si může užívat života, ale pouze do doby než Merhault zjistí, že doklad nemá. Přesto je ale zatčen a bošek se vrací na místo účetního.

    Žánry:Drama
    48
  • Poslední Podskalák
    Poslední Podskalák (1940)
    FilmRole: klepna Krátká
    61%
    49
  • Madla zpívá Evropě
    Madla zpívá Evropě (1940)
    FilmRole: Smolova žena
    Do vesničky Lesov přijíždí jednou Český rozhlas a nahrává lidové písně. Písneň Madly Satranové se do rukou dostanou profesorovi Klánovi, vedoucímu úspěšného dětského sboru. Ihned se za Madlou rozjede, aby ji přivedl do Prahy. Madla se záhy stává členkou jeho dětského sboru. Všichni ji mají rádi. Sbor se dostane ještě víc na výsluní a jezdí i do ciziny. Jednou Klán onemocní a nemůže do ciziny jet. Madla se ochotně všeho ujímá a o děti se sama stará. Ve Španělsku náhodou potká svého strýce, který ji adoptuje (matka, otec i děda jí už nežili). Zůstává tedy s nemocným strýcen ve Španělsku. Když se to dozví Klán, je velmi smutný a konečně si přiznává, že je do Madly zamilován. Nakonec za ní přijede. Příběh tedy končí happy endem.
    Režie:Václav Binovec
    60%
    Do vesničky Lesov přijíždí jednou Český rozhlas a nahrává lidové písně. Písneň Madly Satranové se do rukou dostanou profesorovi Klánovi, vedoucímu úspěšného dětského sboru. Ihned se za Madlou rozjede, aby ji přivedl do Prahy. Madla se záhy stává členkou jeho dětského sboru. Všichni ji mají rádi. Sbor se dostane ještě víc na výsluní a jezdí i do ciziny. Jednou Klán onemocní a nemůže do ciziny jet. Madla se ochotně všeho ujímá a o děti se sama stará. Ve Španělsku náhodou potká svého strýce, který ji adoptuje (matka, otec i děda jí už nežili). Zůstává tedy s nemocným strýcen ve Španělsku. Když se to dozví Klán, je velmi smutný a konečně si přiznává, že je do Madly zamilován. Nakonec za ní přijede. Příběh tedy končí happy endem.
    Režie:Václav Binovec
    50
  • Černá sobota
    Černá sobota (1960)
    FilmRole: bytná
    V tomto kriminálním příběhu nejsou kupodivu pronásledováni ani všeho schopní zločinci, ani špióni či diverzanti,jak kdysi bývalo běžné. Zápletka je téměř všední: kdosi nenechavý odčerpal z cisterny alkohol, aniž tušil, že se jedná o smrtelně jedovatý metylalkohol, určený pro průmyslové účely. Zjišťování, kam všude byl jed dopraven a které lidi ohrožuje, vyžaduje mravenčí práci.
    Žánry:DramaKrimi
    60%
    V tomto kriminálním příběhu nejsou kupodivu pronásledováni ani všeho schopní zločinci, ani špióni či diverzanti,jak kdysi bývalo běžné. Zápletka je téměř všední: kdosi nenechavý odčerpal z cisterny alkohol, aniž tušil, že se jedná o smrtelně jedovatý metylalkohol, určený pro průmyslové účely. Zjišťování, kam všude byl jed dopraven a které lidi ohrožuje, vyžaduje mravenčí práci.
    Žánry:DramaKrimi
    51
  • Pět hříšníků
    Pět hříšníků (1964)
    FilmRole: cukrířka
    60%
    52
  • Bez svatozáře
    Bez svatozáře (1963)
    FilmRole: Strnadová

    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokáží představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.

    Žánry:Drama
    60%

    I když výrobní tematika byla filmy z 50. let zdiskreditována, přitahovala i později. Tvůrci se již ovšem nevěnovali překonávání rekordů a soutěžení, nýbrž chtěli načrtnout nepřikrášlený pohled na dělnické prostředí, navíc se zřetelnými nostalgickými rysy. Zastaralá výrobna šamotu má být uzavřena, ale její dlouholetí zaměstnanci si nedokáží představit, že by přestali dělat to, co je celý život živilo a co nejlépe umí.

    Žánry:Drama
    53
  • Muzikantská Liduška
    Muzikantská Liduška (1940)
    FilmRole: Krejzová
    Vše začalo, když se rodina bohatého sedláka Staňka přistěhovala do malé vesnice a dcera Liduška se tu zamilovala do chudého houslisty Toníka. Rodiče však její lásce nepřáli a rozhodli se ji provdat za syna statkářky Krejzové, přestože dívka nesympatického muže odmítla. Když rodiče neustoupili, byla Liduška rozhodnuta s Toníkem utéci, ale když se dozvěděla, že byl její milý povolán na vojnu, v zoufalství ustoupila nátlaku rodičů a ke svatbě svolila...
    Žánry:DramaRomantický
    59%
    Vše začalo, když se rodina bohatého sedláka Staňka přistěhovala do malé vesnice a dcera Liduška se tu zamilovala do chudého houslisty Toníka. Rodiče však její lásce nepřáli a rozhodli se ji provdat za syna statkářky Krejzové, přestože dívka nesympatického muže odmítla. Když rodiče neustoupili, byla Liduška rozhodnuta s Toníkem utéci, ale když se dozvěděla, že byl její milý povolán na vojnu, v zoufalství ustoupila nátlaku rodičů a ke svatbě svolila...
    Žánry:DramaRomantický
    54
  • Paní Morálka kráčí městem
    Paní Morálka kráčí městem (1939)
    FilmRole: představená sirotčince
    58%
    55
  • Vstup zakázán
    Vstup zakázán (1959)
    FilmRole: 2. Bloudění - Endlová
    58%
    56
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    FilmRole: uklízečka v baru
    58%
    57
  • Bomba
    Bomba (1957)
    FilmRole: Prokopova matka
    57%
    58
  • O ševci Matoušovi
    O ševci Matoušovi (1948)
    FilmRole: Skrbkova žena

    Revoluční rok 1848 vnesl velké naděje mezi dosud mlčící vrstvy, probudil naděje sociální i národnostní. Odezva pronikla i na zapadlý venkov, dokonce až do Podkrkonoší. Tamější mladý švec se začal zajímat o společenské a politické dění, prožíval i zklamání z pozdějšího vývoje. Předlohou se pro tento film, který mezi prvními ve znárodněné kinematografii hledal \"nadčasové\" souvislosti mezi minulostí a přítomností, stal stejnojmenný román Antala Staška. Velkou příležitost tu dostal Ladislav Pešek v titulní roli.

    Žánry:DramaHistorický
    57%

    Revoluční rok 1848 vnesl velké naděje mezi dosud mlčící vrstvy, probudil naděje sociální i národnostní. Odezva pronikla i na zapadlý venkov, dokonce až do Podkrkonoší. Tamější mladý švec se začal zajímat o společenské a politické dění, prožíval i zklamání z pozdějšího vývoje. Předlohou se pro tento film, který mezi prvními ve znárodněné kinematografii hledal \"nadčasové\" souvislosti mezi minulostí a přítomností, stal stejnojmenný román Antala Staška. Velkou příležitost tu dostal Ladislav Pešek v titulní roli.

    Žánry:DramaHistorický
    59
  • Včera neděle byla
    Včera neděle byla (1938)
    FilmRole: bytná
    57%
    60
  • Muž z neznáma
    Muž z neznáma (1939)
    FilmRole: sousedka
    57%
    61
  • Kde řeky mají slunce
    Kde řeky mají slunce (1961)
    FilmRole: Hladíková
    57%
    62
  • Host do domu
    Host do domu (1942)
    FilmRole: zaměstnankyně statku

    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlídnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde si by nudící se boháči léčili ze stresů, se totiž opožďuje.

    Žánry:Komedie
    56%

    V rozpačitém pokusu o bláznivou komedii, plnou nadsázky a ztřeštěných událostí, vévodí několik výstředních postav: pan domácí si libuje v bizarních vynálezech, kdežto jeho dvě roztomilé dcerunky mají naopak zájem o flirtování. Jenže vyhlídnutí mládenci mají coby podnikatelé smůlu. Stavba penzionu, kde si by nudící se boháči léčili ze stresů, se totiž opožďuje.

    Žánry:Komedie
    63
  • Nikola Šuhaj
    Nikola Šuhaj (1947)
    FilmRole: Pedrova žena
    56%
    64
  • Až se vrátíš
    Až se vrátíš (1947)
    FilmRole: Valentová
    56%
    65
  • Lízin let do nebe
    Lízin let do nebe (1937)
    FilmRole: Outratová
    Osiřelá Eliška Irovská je poslána do Ptačic, odkud pocházeli její rodiče. Jako sirotek je ubytována v místním chudobinci a musí chodit žebrotou. Její poručník Petr Tumlíř však dohlíží na to, aby mohla chodit do školy. Třídní učitelkou je sympatická Karla Sýkorová, která byla za trest přeřazena do Ptačic z Prahy. Karla se zamiluje do Petra Tumlíře a jejich svatbou neposvěcený vztah je trnem v oku místním obyvatelům. Petr se rozhodne oženit se s Karlou ihned po ukončení studia práv. Karla nastuduje s dětmi divadelní představení hry Popelka a Líza Irovská si v hlavní roli získá srdce všech diváků z Ptačic. Petr končí studia a Karla mu obstará místo v Praze, ve firmě svého otce. Vyjde najevo, že Karla pochází z velmi bohaté rodiny. V té době se rozhoduje o výběru nejlepší žákyně školy, která má dostat stipendium do dívčího penzionátu. K nelibosti většiny radních je nakonec vybrána Líza. A tak Petr s Karlou i Líza odjíždějí z Ptačic vstříc lepší budoucnosti. (oficiální text distributora)
    Režie:Václav Binovec
    55%
    Osiřelá Eliška Irovská je poslána do Ptačic, odkud pocházeli její rodiče. Jako sirotek je ubytována v místním chudobinci a musí chodit žebrotou. Její poručník Petr Tumlíř však dohlíží na to, aby mohla chodit do školy. Třídní učitelkou je sympatická Karla Sýkorová, která byla za trest přeřazena do Ptačic z Prahy. Karla se zamiluje do Petra Tumlíře a jejich svatbou neposvěcený vztah je trnem v oku místním obyvatelům. Petr se rozhodne oženit se s Karlou ihned po ukončení studia práv. Karla nastuduje s dětmi divadelní představení hry Popelka a Líza Irovská si v hlavní roli získá srdce všech diváků z Ptačic. Petr končí studia a Karla mu obstará místo v Praze, ve firmě svého otce. Vyjde najevo, že Karla pochází z velmi bohaté rodiny. V té době se rozhoduje o výběru nejlepší žákyně školy, která má dostat stipendium do dívčího penzionátu. K nelibosti většiny radních je nakonec vybrána Líza. A tak Petr s Karlou i Líza odjíždějí z Ptačic vstříc lepší budoucnosti. (oficiální text distributora)
    Režie:Václav Binovec
    66
  • Pro kamaráda
    Pro kamaráda (1940)
    FilmRole: Černá, žena havíře
    55%
    67
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1961)
    FilmRole: Horáčková
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministranství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s osttaními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    68
  • Frona
    Frona (1954)
    FilmRole: družstevnice
    54%
    69
  • Lízino štěstí
    Lízino štěstí (1939)
    FilmRole: Mater Regina, dříve Gisela Lepařová
    54%
    70
  • Prosím, pane profesore
    Prosím, pane profesore (1940)
    FilmRole: žena Skalského
    Do oktávy pražského gymnázia nastoupí nový student Šmolka. Nadaného upřímného chlapce si oblíbí spolužáci i profesoři. Jen přísný profesor Hladík na něj pro malý konflikt zanevře. Šmolka se také zastane spolužačky Zemancové, když se jí třídní šplhoun Vobořil snaží zesměšnit před celou třídou. Uražený Vobořil se Šmolkovi pomstí: vloží mu do náprsní kapsy svou peněženku a ohlásí profesoru Hladíkovi ztrátu. Ten peněženku najde a navrhne Šmolku na vyloučení...
    Žánry:DramaRodinný
    54%
    Do oktávy pražského gymnázia nastoupí nový student Šmolka. Nadaného upřímného chlapce si oblíbí spolužáci i profesoři. Jen přísný profesor Hladík na něj pro malý konflikt zanevře. Šmolka se také zastane spolužačky Zemancové, když se jí třídní šplhoun Vobořil snaží zesměšnit před celou třídou. Uražený Vobořil se Šmolkovi pomstí: vloží mu do náprsní kapsy svou peněženku a ohlásí profesoru Hladíkovi ztrátu. Ten peněženku najde a navrhne Šmolku na vyloučení...
    Žánry:DramaRodinný
    71
  • Kariéra matky Lízalky
    Kariéra matky Lízalky (1937)
    FilmRole: domovnice

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    54%

    Komedie o nesplněných snech, marných nadějích a prohrách.

    Hlavní postavou je manželka bednářského mistra Lízala. Kdysi chtěla být operní divou, ale protože se jí nesplnil sen, ráda by pomohla alespoň své dceři Mařence, která sice pracuje v hotelové kuchyni, ale stejně jako máma sní o kariéře herečky. Šance se naskytne v okamžiku, kdy dostane příležitost zaskočit za modelku na kadeřnické soutěži a filmový režisér si ji vyhlédne do svého filmu.

    Žánry:Komedie
    72
  • Artur a Leontýna
    Artur a Leontýna (1940)
    FilmRole: teta Fanynka
    53%
    73
  • Vina Vladimíra Olmera
    Vina Vladimíra Olmera (1956)
    FilmRole: Zikmundová
    Vladimír Olmer je posluchačem lékařské fakulty. Jeho otec, věhlasný pražský chirurg, je na něho patřičně pyšný. Jednoho dne se Vladimír náhodně setká s bývalým spolužákem Emilem Prokešem. Ten ho zavede mezi své lehkomyslné přátele, kteří se starají jen o to, jak si bezpracně opatřit peníze k zahálčivému životu. Důvěřivý Vladimír si nové kamarády oblíbí, zvláště když o něho projeví zájem krásná Helena. Brzy jsou pro Vladimíra večírky s alkoholem důležitější než studium. Marně ho varuje Mirek, jediný skutečný přítel. Lehkovážný život skončí osudným večírkem, na němž je postřelen Emil. Případ se nepodaří ututlat, vloží se do něho bezpečnostní orgány a Vladimír je na rok vyloučen z fakulty.
    Žánry:Drama
    53%
    Vladimír Olmer je posluchačem lékařské fakulty. Jeho otec, věhlasný pražský chirurg, je na něho patřičně pyšný. Jednoho dne se Vladimír náhodně setká s bývalým spolužákem Emilem Prokešem. Ten ho zavede mezi své lehkomyslné přátele, kteří se starají jen o to, jak si bezpracně opatřit peníze k zahálčivému životu. Důvěřivý Vladimír si nové kamarády oblíbí, zvláště když o něho projeví zájem krásná Helena. Brzy jsou pro Vladimíra večírky s alkoholem důležitější než studium. Marně ho varuje Mirek, jediný skutečný přítel. Lehkovážný život skončí osudným večírkem, na němž je postřelen Emil. Případ se nepodaří ututlat, vloží se do něho bezpečnostní orgány a Vladimír je na rok vyloučen z fakulty.
    Žánry:Drama
    74
  • 75
  • Děti velké lásky
    Děti velké lásky (1936)
    FilmRole: sousedka

    Vesnické drama z podhorské vesnice o chudé rodině, jejíž štěstí zničí dvě pohromy - jednak lichvářská půjčka, jednak tragické úmrtí milovaného synka. Neposedný hoch totiž vběhl svému otci přímo pod kosu. Zoufalý muž prchá z domu a záhy se ukáže, že se pomátl na rozumu. Jeho žena však přesto neztratila svou víru i naději, že jednou bude lépe. Tklivý příběh se nijak nepovznesl nad běžná klišé melodramatu, z podmanivých slovenských hor zůstala pouhá kulisa.

    Žánry:Drama
    50%

    Vesnické drama z podhorské vesnice o chudé rodině, jejíž štěstí zničí dvě pohromy - jednak lichvářská půjčka, jednak tragické úmrtí milovaného synka. Neposedný hoch totiž vběhl svému otci přímo pod kosu. Zoufalý muž prchá z domu a záhy se ukáže, že se pomátl na rozumu. Jeho žena však přesto neztratila svou víru i naději, že jednou bude lépe. Tklivý příběh se nijak nepovznesl nad běžná klišé melodramatu, z podmanivých slovenských hor zůstala pouhá kulisa.

    Žánry:Drama
    76
  • Pozdní láska
    Pozdní láska (1935)
    FilmRole: zákaznice Hromasová
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    49%
    Julinka žije u svého strýce, majitele útulné vinárny a obchodu, pana Kubašty. Kubašta dbá o přísnou Julinčinu výchovu a tak musí dívka svoji lásku k Láďovi Kosteckému tajit. Doktor Kosejk, častý host ve vinárně, se snaží Julince pomoci a Kubašta po jeho domluvě nakonec souhlasí s Julinčinou svatbou. Julinka se po svatbě odstěhuje a Kubašta zůstává sám. Doktor Kosejk mu doporučí jako hospodyni paní Věru Náhlovskou. Věra si zpočátku vede dobře. Stárnoucí Kubašta podlehne jejímu kouzlu natolik, že ochladne i jeho pěstounská láska k Julince...
    Žánry:DramaRomantický
    77
  • Směry života
    Směry života (1940)
    FilmRole: kartářka
    Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F.X.Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala.
    Žánry:Drama
    48%
    Chudobný student, jemuž rodiče umožnili studovat i za tu cenu, že přišli o všechen majetek, je zprvu vzorem ohleduplné morálky i cílevědomosti. Snaží se co nejrychleji dokončit studia, nezištně pomůže kamarádu v nouzi, aby se dostal zpět na správnou cestu. Jenže zklamání z nešťastné lásky, kterou zahořel k povrchní a lehkomyslné tanečnici, se právě jemu málem stane osudné. Film vznikl podle již zvetšené divadelní předlohy F.X.Svobody, která sice byla přenesena do současnosti, avšak více věrohodnosti tím nezískala.
    Žánry:Drama
    78
  • Slovo dělá ženu
    Slovo dělá ženu (1952)
    FilmRole: Kalousova žena
    47%
    79
  • Osení
    Osení (1960)
    FilmRole: Lojzova teta
    44%
    80
  • Zvony z rákosu
    Zvony z rákosu (1950)
    FilmRole: Blechová
    44%
    81
  • Slepice a kostelník
    Slepice a kostelník (1950)
    Film
    Asi nejostudnější film Vlasty Buriana vznikl jako poválečná propustka k jeho další filmové práci. V této obskurní, neumětelské taškařici ztělesnil prostoduchého moravského vesničana, kostelníka, jenž se nechá vesnickým kulakem přesvědčit, aby se podílel na záškodnické činnosti. Vinou svého zmatkářství je však odhalen, takže pracovití družstevníci mohou v klidu oslavit dožínky. S jihomoravským nářečím, v němž je celý film mluven, Burian těžce zápasí, nevzbuzuje ani tak smích jako soucit, vlastně se za něho stydíme.
    Žánry:Komedie
    43%
    Asi nejostudnější film Vlasty Buriana vznikl jako poválečná propustka k jeho další filmové práci. V této obskurní, neumětelské taškařici ztělesnil prostoduchého moravského vesničana, kostelníka, jenž se nechá vesnickým kulakem přesvědčit, aby se podílel na záškodnické činnosti. Vinou svého zmatkářství je však odhalen, takže pracovití družstevníci mohou v klidu oslavit dožínky. S jihomoravským nářečím, v němž je celý film mluven, Burian těžce zápasí, nevzbuzuje ani tak smích jako soucit, vlastně se za něho stydíme.
    Žánry:Komedie
    82
  • Nástup
    Nástup (1952)
    FilmRole: Müllerová
    Československý film, natočený podle románu laureáta státní ceny Václava Řezáče, zachycuje první měsíce osidlování našeho pohraničí českým živlem. Nástup je oslavou tvořivé práce českého lidu, který začal budovat své pohraničí s bezpříkladnou houževnatostí i obětavostí. Pohraničí v té době bylo výhní, v níž se kalily tisícovky charakterů. Toto kalení charakterů v neustálých srážkách s odpůrnými živly německými i českými z řad reakce, je v Nástupu skvěle ukázáno v situacích, v nichž český člověk dokazoval své organisační schopnosti, sílu svého vlasteneckého vznícení, rozmach svého pracovního elánu. Film pochopitelně nevyčerpává všechny problémy, které jsou odkryty v románu, zachovává však důsledně jeho základní linii a patří k úspěšným dílům naší kinematografie.
    Žánry:Drama
    42%
    Československý film, natočený podle románu laureáta státní ceny Václava Řezáče, zachycuje první měsíce osidlování našeho pohraničí českým živlem. Nástup je oslavou tvořivé práce českého lidu, který začal budovat své pohraničí s bezpříkladnou houževnatostí i obětavostí. Pohraničí v té době bylo výhní, v níž se kalily tisícovky charakterů. Toto kalení charakterů v neustálých srážkách s odpůrnými živly německými i českými z řad reakce, je v Nástupu skvěle ukázáno v situacích, v nichž český člověk dokazoval své organisační schopnosti, sílu svého vlasteneckého vznícení, rozmach svého pracovního elánu. Film pochopitelně nevyčerpává všechny problémy, které jsou odkryty v románu, zachovává však důsledně jeho základní linii a patří k úspěšným dílům naší kinematografie.
    Žánry:Drama
    83
  • Nevinná
    Nevinná (1939)
    FilmRole: trhovkyně Vosátková
    41%
    84
  • Bílá jachta ve Splitu
    Bílá jachta ve Splitu (1939)
    FilmRole: Marfa, žena z lidu
    39%
    85
  • Žízeň
    Žízeň (1949)
    FilmRole: Hánkova žena
    Katastrofální sucho v roce 1947 způsobilo na venkově velké potíže. V malé obci Klíčov má vodu jen sedlák Hánek, starý Hromádka a statkář Bervida. Ostatní musí denně vystát frontu, aby dostali trochu vody pro sebe a dobytek. Všichni litují, že na jaře odmítli návrh předsedy Kouby na stavbu obecního vodovodu. Hánek s několika dalšími sabotuje státní dodávky a s Bervidovou pomocí prodávají mléko a máslo na černý trh...
    Žánry:DramaLGBTQ+
    38%
    Katastrofální sucho v roce 1947 způsobilo na venkově velké potíže. V malé obci Klíčov má vodu jen sedlák Hánek, starý Hromádka a statkář Bervida. Ostatní musí denně vystát frontu, aby dostali trochu vody pro sebe a dobytek. Všichni litují, že na jaře odmítli návrh předsedy Kouby na stavbu obecního vodovodu. Hánek s několika dalšími sabotuje státní dodávky a s Bervidovou pomocí prodávají mléko a máslo na černý trh...
    Žánry:DramaLGBTQ+
    86