?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jane Hamilton: Filmy a seriály

  • Árie
    Árie (1987)
    Film

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    59%

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameau, Gustava Charpertiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segementov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    1
  • Barry McKenzie drží hladinu
    Barry McKenzie drží hladinu (1974)
    Film
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    54%
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    2