Pomalý ale napínavý thriller o obyčejném člověku, který pátrá po své unesené ženě v zemi, kde nikomu nerozumí. Škoda, že filmu chybí rychlejší tempo a nějaké zvraty.
No jo, no, Francie je nebezpečné místo od nepaměti. To, že se tam unáší americké ženy, platí do dnešních dnů. Své by o tom mohl povyprávět třeba Bryan Mills ze série ´96 hodin´. Tento příběh z konce osmdesátých let od režiséra Romana Polanskiho se nese ve stejném duchu, jen ne v tak razantním akčním. Roman vsadil na větší realismus v souběhu všech možností, jak by se takový člověk v dané situaci mohl zachovat. Máme tu amerického kardiochirurga Richarda Walkera, kterému zmizí z hotelového pokoje žena. A tak vlivem této okolnosti máme možnost sledovat jeho počínání ve snaze ji najít. Osamocení a zoufalost ho však zavede i ke skutkům poněkud nečekaným. A diváci spolu s ním poznávají činnosti úřadů, policistů, velvyslanectví a dalších odvětví, když jsou konfrontováni s tímto skutkem. Má takový turista vůbec nějakou šanci? Scénář je napsán precizně se zájmem na dramatičnost v souladu s realitou, avšak se zachováním jednoduchosti. Kamera výborně zaznamenala pařížské kulisy doplňující děj ve všech aspektech. Na dnešní rychlou dobu asi už snímek značně pomalý, ale šanci si jistojistě stále zaslouží.
Poklidný krimithriller ve kterém sedí role Harrisonovi Fordovi jako prdel na hrnec. Příběh obyčejného chlapa, kterému v cizině unesou manželku, úřady to berou na lehkou váhu a on se jí snaží zachránit a je čím dál tím víc drsnější. Pohodovka, která nikoho neurazí. Nic extra přehnaného, nic přehraného. Dobré.
Ford je cizinec v cizí zemi, francouzsky neumí ani slovo (jako já) a navíc mu unesou ženu. Ta holka na konci neměla umřít. Polanski natočil lepší filmy než tohle.
Snímek v nejlepší tradici Alfreda Hitchcocka 48 hodin v Paříži (Frantic), se natáčel celý v Paříži s proslulým režisérem Romanem Polanskim, který nesmí pochopitelně vstoupit na americkou půdu. Americký kardiolog Richard Walker (Harrison Ford) přijede s ženou Sondrou (Betty Buckley) do Paříže na lékařský kongres. Než se stačí v hotelové koupelně oholit, jeho manželka beze stopy zmizí.
Typický hitchcockovský nesprávný muž v cizím městě stojí mezi dvěma skupinami usilujícími získat spínač k atomové bombě. Po boku bude mít půvabnou nekonformní dívku Michele (Emanuele Seigner). Ta propašovala spínač ze Spojených států v letadle, kde však došlo k záměně jejího a Sondřina zavazadla. Tak se do celého případu, kolem něhož francouzská policie jen bezmocně a lhostejně krouží, zapletla nevinná manželská dvojice.
Pro Polanského spíš formalistické cvičení je solidní akademická podívaná, která představuje velmi slušnou zábavu na večer a s lety zraje jako dobré víno!
slusne thrillerove remeslo v hitchcokovskom style (nic netusiaci muz a mcguffin ktory chcu vsetci), clovek presne vie ako sa obycajny clovek (a ziadny superhrdina) harrison ford cit,i teda strateny a osamely v meste kde mu nikdo nerozumie... skoda ze sa polanskemu vynikajuce tempo a atmosfera nedari udrzat po cely film lebo v polke sa pomaly zacina nastavovat kasa a miestami je frantic plny wtf momentov (tanec na diskoteke, skratkove a nezmyselne chovanie niektorych postav...). emmanuelle seigner je zlata so svojim francuzskym prizvukom a harrison hra svojho univerzalneho every-mana...
Harrison Ford je zde skvělý, scénář ale moc dobrý není. Ennio Morricone zas odvedl výbornou práci co se hudby týče. Trošku je to ale jako na houpačce: chvílemi napínavější, chvílemi zas nuda. Nevyvážené. Mohla být kratší stopáž. 120 minut je až dost. Nicméně jak Harrison Ford prchá přes střechu a ztratí botu, to bylo skutečně na kopřivku! A oceňuji práci kamery, která perfektně zachytila atmosféru Paříže.
Standardní thriller, který má k tíživé atmosféře daleko. Seigner je krásná, Ford svůj part odehraje taky dobře, ale osudovost chybí. Když už Harrison Ford jako dr. Richard.... tak volím jednoznačně Richarda Kimblea :)