hrumsrt
10 801 bodů •
7
Zatímco v celovečerním The Batman, který uvedl filmovou představu Matta Reevese o netopýřím hrdinovi s novou hereckou tváří, jsme viděli návrat k původnímu provedení Batmana, které se více podobala přelomu osmdesátých a devadesátých let od Tima Burtona, tak právě navazující spin-off Tučňák už kráčí zcela osobitou cestou, jakou značka nikdy nepoznala.. Právě postava záporáka Tučňáka dostala v The Batman minimum času a jen sloužila jako prostředek většího děje, než aby se ikonickému antagonistovi dostalo více prostoru. Ovšem všem bylo jasné, že Colin Farrell pod vším tím líčením odvedl vynikající výkon, než aby to byl konec pro jeho postavu. Navíc, když pak před plánovaným pokračováním, které se má údajně soustředit na Soví tribunál (ještě bych nejásal, představa Jokera nakonec zlákala všechny předešlé tvůrce) znělo, že by Tučňák měl dostat více prostoru, jakoby chtěla série navazovat jen na nedostatečných pár minut, jakoby bylo třeba divákovi ještě odvyprávět jiný příběh, než se Oswald Cobb definitivně postaví gothamskému ochránci. A tak je tu tenhle Tučňák.. Cestu od osobního řidiče k jednomu z nejmocnějších lidí v Gothamu, tu musí projekt ujít, aby na něm mohly stavět další. Velmi realistickým a přízemním způsobem, které více či méně odkračuje od celovečerního více komiksového The Batman, sledujeme válku mezi gothamskou mafií, jejíž svědkem je právě Tučňák, kdy není dost dlouhou dobu jasné, zda jde pouze o pěšáka jedné ze stran, diváka či snad jejího strůjce.. Osobní selhání, vnitřní rodinné rozkoly a nevyřešené minulostní otázky, to žene rodinu Falconeových za nastolením nové éry v Gothamu, která vráží mezi její členy klín a staví proti sobě otce a dceru, kteří vidí budoucnost v jiných barvách. Oswald (Tučňák) si může vybrat na které straně bude stát, koho bude lepší následovat a kdo bude dost slabý na to, aby mohl jeho pozici ve správný čas převzít.. Tvůrci si dali velkou práci s tím, abychom nevnímali Oswalda Cobba jen jako ikonického záporáka Tučňáka, nýbrž po dost dlouhou dobu nasáváme jeho lidskou stránku, jeho oběti rodině a komunitě, aby nakonec každý jeho razantní krok proti oddanosti měl ještě drtivější dopad.. Tučňák navazuje na noirovou stylizaci svého celovečerního předchůdce a nutí diváka přemýšlet, zda už děj nepřekročil onu hranici, při níž by do událostí musel zasáhnout maskovaný strážce pořádku.. Výborně vystavěná psychologie známých i neznámých postav, která sklízí účel především ve svém osobním kouzlu, jakému možná není takový příběh hoden a někdy je na úkor charakteristiky motivací hrdinů uveden skoro až do hibernace -viz. flashbackový filler díl se Sofií.. Zábavný přídavek pro milovníky tohoto světa a Farrelovi Tučňákovské herecké exhibice, jaký ale postrádá to nutkání konat a současně si nejsem moc jistý, zda ono polidštění postav nezašlo až moc daleko, že bychom v příštím filmu Tučňáka mohli litovat.. Chce to další celovečerní film s Pattinsonem, tohle je víc než fajn, ale málo! 75%