Takovou domácí služebnou by chtěl doma každý chlap… A nebo radši ne? Megan Fox byla díky Transformers nejžádanější mladou herečkou planety a šíleli z ní skoro všichni muži. Přehršel hereckého talentu vlastně nepotřebovala a v posledních letech, kdy jsou blockbusterové časy Želv Ninja dávno v tahu, stačí osmatřicetileté hvězdě pravidelná bulvarizace a role v akčních béčkách nebo ve čtvrtých Expendables (což je vlastně totéž). Nadcházející temná sci-fi Subservience, která v prvním traileru nebetyčně vykrádá teenagerský horor M3GAN, by ale do její herecké kariéry mohla vnést vítaný twist. I když s povědomými exploatačními příměsemi.
Články 14
Přivítejte nový filmový, konkrétně hororový vesmír. Futuristická robotická panenka M3GAN byla v lednu 2023 dalším lacině pořízeným hitem studia Blumhouse, které se specializuje na zasazování tradičních žánrových vrtochů do moderního kabátu. Příběh o tragédií zasažené rodině a krásné panence, která bere své ochranářské poslání příliš doslova, dostane nepřímého nástupce v podobě hororu SOULM8TE. Spřízněnou duší osamělému protagonistovi tentokrát bude android řízený umělou inteligencí, který majiteli nejprve pomáhá překonat smrt své manželky. Projekt, který rozšíří daný svět spolu s přímým pokračováním M3GAN 2.0, půjde do kin 2. ledna 2026.
Jestli existuje žánr, jenž v poslední dekádě prakticky zmizel ze scény, jsou to klasické parodie. Éra Žhavých výstřelů (Hot Shots!) a Bláznivých střel (The Naked Gun: From the Files of Police Squad!) se zdá být definitivně pryč a kdysi nápaditý a zábavný žánr přišel vinou katastrof jako Disaster Movie či Superhrdina (Superhero Movie) o svůj lesk. Příští rok ale možná parodie čeká malé zmrtvýchvstání. Do kin se totiž chystá nejen nové dobrodružství Franka Drebina juniora, ale také návrat v tomto tisíciletí populárního Scary Movie.
Proslulý mytologický kříženec člověka s vlkem útočí ze zamlžených vřesovišť kinematografie od třicátých let, kdy studio Universal zhmotňovalo svůj katalog monster také Vlkodlakem v Londýně (Werewolf of London). Posledním velkým pokusem o mainstreamové probuzení zvířete, které nad člověkem přebírá kontrolu pod vlivem úplňku, byl roku 2010 Vlkodlak (The Wolfman) s Beniciem Del Torem a Anthonym Hopkinsem. Předražený a v průběhu přetáčený film však zaznamenal finanční průšvih a hororové studio Blumhouse se nyní pokusí vrátit lykantropy mezi populární filmové postavy s protřelým režisérem méně nákladných hitů Leighem Whannellem (Upgrade, Neviditelný).
Plyšový medvídek se převtěluje do obávané bytosti v novém hororovém filmu Neviditelné zlo (Imaginary) od společnosti Blumhouse, která na podzim přinesla oblíbený hit Pět nocí u Freddyho (Five Nights at Freddy's). Snímek od Jeffa Wadlowa (Vadí nevadí) se sice zaměřuje na mladou protagonistku a její znepokojivou hračku, ale diváci mladší třinácti let ho od 14. března budou smět v kinech zhlédnout pouze v doprovodu rodičů. Trailer láká na další snadný teenagerský hit, který kina na jaře ocení.
V posledních letech jsme si zvykli, že nám studio Blumhouse do nového roku pravidelně servíruje virální horory s inovativně řešenými koncepty. Na hity jako Neviditelný (The Invisible Man) nebo M3GAN čerstvě navazuje kinopremiéra Noční koupání (Night Swim), v němž rodina rehabilitující se baseballové hvězdy koupí nemovitost s krásným bazénem napájeným podzemními a zřejmě léčebnými prameny. Koupání v blahodárné vodě si ovšem žádá své oběti a čtyřčlenná rodina rázem bojuje o život se silami, jež danou půdu opanovaly od pradávných let. Řemeslně slušný horor s výborným obsazením ovšem potenciál novodobého kultu postrádá.
To, o čem se již delší dobu mluvilo, stvrdili vynalézaví hororoví producenti Jason Blum a James Wan svými podpisy. Jason Blum, zakladatel společnosti Blumhouse, v níž vznikla například série Paranormal Activity, o tom informoval na sociální síti X.
Lidé ze uplynulý rok v amerických kinech nechali lehce přes devět miliard dolarů, což je jasně nejlepší výsledek od roku 2019. Tehdy se tržby vyšplhaly na 11,4 miliardy, načež pozitivní prognózy spláchl koronavirus. Rok 2023 je příslibem lepších zítřků především díky trojici filmových hitů – Barbie od Warner Bros. si celosvětově přišla na 1,4 miliardy (636 v USA) a produkce Universal Pictures Super Mario Bros. ve filmu a Oppenheimer vydělaly 1,3 miliardy, respektive 950 milionů (v USA 575 milionů a 326 milionů). Právě Universal se stal nejúspěšnějším studiem roku, když s tržbami 4,907 miliardy poprvé od roku 2015 porazil bezkonkurenční společnost Disney.
Filmové adaptace videoher zažívají díky The Last of Us a Super Mario Bros. ve filmu nebývalý rozkvět, který v Hollywoodu nehodlají ukončit. Druhého listopadu do tuzemských kin vstoupí horor Pět nocí u Freddyho (Five Nights at Freddy's) na motivy stejnojmenné hry, který vznikal od roku 2015 a nyní se představuje v první plnokrevné upoutávce.
Avatar: The Way of Water dál dominuje žebříčku tržeb a návštěvnosti českých kin, který pravidelně zveřejňuje Unie filmových distributorů. Druhý Avatar nemá v rámci novinek konkurenci a dál stoupá na historickém žebříčku nejnavštěvovanějších porevolučních titulů tuzemských kin.