Zajímavosti o The Congressman

63%

Zajímavosti 15

  • První a poslední film Jareda Martina, který zemřel necelý rok po skončení natáčení.
  • Poslední role Fritze Weavera, který ztvárnil Harlana Laniera. Weaver zemřel jen několik měsíců po skončení natáčení.
  • Původní přívěs pro mobilní kancelář kongresmana Winshipa na poslední chvíli padl a ředitelé jezdili po ulicích Rocklandu ve státě Maine, dokud nenašli zchátralý přívěs na něčí zahradě. Dohoda byla uzavřena a přívěs byl odtažen, vystrojen a připraven na další ranní natáčení.
  • Zákonodárný sbor státu Maine poprvé povolil natáčení komerčního celovečerního filmu v hlavním městě Augusta Maine. Nejstarší část budovy Kapitolu navrhl stejný architekt, který vytvořil velkou část Kapitolu USA, a vypadá překvapivě podobně.
  • V noci, kdy se natáčel Ryan Merriman ve vaně, byla taková zima, že herci a štáb odmítli jíst pizzu dodanou jako večerní jídlo a raději se shlukli kolem koláčů rozložených na stole jako zdroj tepla.
  • Bydlení na ostrově Monhegan představovalo problém - příliš mnoho lidí na příliš málo lůžek. Jeden z režisérů otevřel svůj dům kamerovému štábu a debužíroval v malé kůlně na dvorku. Dostatečně pohodlné až do chvíle, kdy se na ostrově strhla bouřka, do střechy zateklo a režisér strávil bezesnou noc schoulený pod děravou plachtou.
  • Příliv byl tak silný, že ztěžoval natáčení vodních scén, zejména nočních záběrů. Lodě nebylo možné ukotvit ani připevnit k pevnině, protože příliv byl tak silný, že lodě okamžitě mizely ze záběru. Dál na moři byly podmínky lepší. Manévrování s loděmi trvalo více než hodinu, než se podařilo získat 15 nebo 20 sekund použitelného záběru.
  • Produkce usilovně hledala kameramana, který by se vyrovnal svému úkolu, někoho dostatečně odolného, aby mohl lézt po útesech a chodit s těžkou technikou po skalních výběžcích, schopného improvizovat při natáčení a okamžitě převádět proměnlivé přírodní světlo lesů a mořského pobřeží. Joe Arcidiacono si vedl skvěle. Udával štábu tempo. Většinu rán začínal běháním kolem ostrova.
  • Treat Williams a Ryan Merriman hráli otce a syna ve filmu Ztraceni v moři (1999).
  • Rok po skončení natáčení se v polovině října na ostrov vrátil kostrový štáb ve složení Arcidiacano, Martin, střihačka Johanna Geibelhausová a představitel hlavní role Treat Williams, aby natočili sekvenci Charlieho putování po vesnici včetně záběru, v němž rozjímá nad přístavem na noční obloze plné hvězd.
  • Většina kamerových záznamů se po natáčení ztratila a střihačka Johanna Giebelhausová musela před zahájením střihu zkontrolovat každý záběr. To si vyžádalo více času, ale přispělo to k hlubšímu pochopení možností každé scény.
  • "Pohádkový dům", který Rae s Charliem objevili v lese, postavil na zakázku rekvizitář Chris Rollins, který vyrostl na ostrově Monhegan a měl dlouholetou praxi z dětství. Obvykle je tam takových obydlí schovaných pod stromy mnoho, ale natáčení probíhalo pozdě v sezóně a přehnala se velká bouře, takže bylo třeba na místě postavit nový.
  • Malá část obyvatel nesouhlasila s natáčením filmu na ostrově, což vedlo k bouřlivým diskusím, někdy i během natáčení scén. Roztržka ochladla v následujícím roce, kdy Robert J. Mrazek přeměnil ostrovní kostel na dočasné divadlo a s velkým souhlasem promítl první sestřih filmu The Congressman.
  • Veškeré vybavení na lodích s humry je skutečné - herci se dva dny učili, jak zacházet s návnadami a spouštěním a následným zvedáním pastí na humry - což je nebezpečný proces, při kterém může dojít ke ztrátě vybavení nebo dokonce ruky, pokud se neprovede správně.
  • Úspora prostředků na výrobu se změnila ve styl. Nebyly tu žádné vozíky ani jeřáby, žádná světla z banky; část natáčení se odehrávala na konci stezek na okraji útesů daleko od elektrické energie - generátory bylo těžké tahat po nerovných stezkách, takže se produkce spoléhala na běžce s bateriemi. Natáčelo se za každého počasí, které ten den panovalo. Neexistoval žádný časový polštář. Jeden den se natáčelo pět různých lokací zahrnujících přesuny. Natáčení probíhalo na hranici únosnosti. Nikdy ne více než pět záběrů. Žádné ECU ve prospěch dvou záběrů, které byly dlouhé a využívaly herce k tomu, co umí nejlépe: vymýšlet a vyprávět. Co se týče zvuku, rackové měli co říct k tomu, kdo byl slyšet, stejně tak vlny a motory lodí a vítr.