Ve své podstatě průměrný thriller s řekněme zajímavým nápadem (stojícím na špatném pochopení základu - repeté z Interstellaru) a řadou hloupých (celá scéna s Cainem, plánování přepadení v plné tramvaji) či přešlápnutých (invertovaný vzduch pro neinvertovanou osobu) míst. Rusáci patřičně stereotypní, bohužel. Motivace postav značně nejasná a nejistá.
BTW Lynch už mnohé m z toho zde tak opěvovaného objevného stihl v Twin Peaks.
Proč se vůbec snažíte kritizovat někoho, kdo je génius a ve srovnání s ostatními režiséry je minimálně o 3 třídy výš??? Jediný s kým se dá Nolan srovnávat je sám Nolan... a už to vypovídá o jeho jedinečnosti. BYLO TO BOŽÍ..!!!!!! 13/10
Tři dny jsem přemýšlel co k tomu filmu napsat. Neměl jsem úplně utříbené myšlenky a tak jsem si nechával čas. Příběh, svět a mechaniky daného světa fungují bombasticky. Strašně jsem si je zamiloval. Co jsem si naopak zamilovat nemohl jsou postavy. Nevíme o nich v podstatě nic. Tudíž s nimi nemůžeme ani soucítit. Vysvětlování zde funguje asi tak, že na vás v určitý moment vychrlí informaci a jede se dál. Proto na první zhlédnutí není v podstatě šance všechno pochopit. Film má spoustu kulervoucí akce, skvělé herecké výkony a božský soundtrack. Jenže prostě to hlavní film nemá. Proto víc než 8/10 dát nemohu, i když bych si to přál.
Zkouknul jsem to znovu, doufaje, že se to už usadilo a dojem bude lepší. Ne. Nejen že je to nejhorší Nolanův film, jsem přesvědčen, že kdyby to natočil nějaký průměrný režisér, všichni se tomu vysmějí, že jen aura "génia" to zvedá.
Kdo si zahrává s časem ten se spálí, ale Nolanovi to na sebevědomí neubírá a moji pozornost k němu též ne. Už s tou složitostí zachází někdy opravdu daleko, u ostatních režisérů už bych to nejspíš nesnesl, ale ty Nolanovi filmy se v tomto ohledu od ostatních nějak odlišují, i když pár scénkám třeba nerozumíte, tak vás Nolan nechává unášet v takovém tom údivu z toho, co za mezidimenzionální a v normálním životě nepředstavitelnou věc zase vyškrábal v té své geniální palici.
Ch. Nolan se dostal do fáze, kdy si může dovolit téměř vše. Pokaždé to ale musí být o stupínek opulentnější a dražší. A méně srozumitelné? Agenti vracející se do minulosti mohou být karikaturou sebe sama, natolik vážně se berou (Pattinson je ten zábavnější). Z herců si pro sebe film krade Kenneth Branagh coby ruský (!!!) záporák. Je tu pár velkolepých scén (úvodní útok na operu, náraz letadla do skladiště, automobilová honička), titulní Protagonista bez zjevné motivace (alter ego Nolana, který by rád pomáhal druhým a měnil to, co se stalo?) a odkaz na Casablancu v samotném závěru. Za řemeslo body nahoru. Abych se ujistil v konzistenci filmu, musel bych ho vidět znovu, ale zatím nevím nevím...
Dojem z filmu hodně silný. Přesto si ho budu muset dát ještě jednou, nějak jsem ty časové paradoxy nestíhal, např. červení a modří...Ohodnocení si nechám ještě projít hlavou, ale určitě 4-5.
K uchopení časového konceptu a pro plné pochopení převelice komplikované časové osy filmu je přímo až vyžadováno druhé a klidně ještě další zhlédnutí, které (alespoň v mém případě) zahladilo drtivou většinu nejistot či problémů, se kterými jsem bojoval při své první návštěvě IMAXu. Celkově to celý film retexturuje. Vnímáte ho z jiného úhlu pohledu, víc dává smysl a jste schopni se lépe orientovat ve scénách (zejména na konci), ale hlavně je napínavější a zábavnější.