Už se skoro mohlo zdát, že se nedočkáme. Plnohodnotného traileru na minisérii Sympatizant (The Sympathizer) jsme se totiž dočkali bezmála před rokem, následně ale kolem projektu bylo trochu podezřelé ticho, až v posledních týdnech se začíná novinka opět více ozývat. Nyní přichází další ukázka, a to z dobrého důvodu – sedmidílná minisérie se totiž už za pár týdnů objeví na našich obrazovkách.
Články 35
Od premiéry oceňovaného krimithrilleru Sicario: Nájemný vrah, v němž Emily Blunt, Benicio Del Toro a Josh Brolin pronikají do amorálního a sadistického světa mexických pohraničních kartelů pomocí neméně pochybných praktik, uplynulo osm let. Od té doby vzniklo přímé pokračování Sicario 2: Soldado (2018) bez účasti Blunt, které se rovněž dočkalo vřelého přijetí. Drsný svět pohraničí, kam jako by už nesahaly jakékoli etické kodexy FBI, je pro tvůrce i nadále atraktivní. Po nedávném avizování příprav scénáře potvrdili, že plánují návrat všech tří hlavních hvězd.
Příbuzenské vztahy jsou v Hollywoodu nezanedbatelné. Stejně jako ve většině obchodních sfér, v nichž vás předchází reputace vašeho rodiče nebo staršího sourozence. Za víc než století, během něhož platí především herci a režiséři za hvězdy, jejichž filmografie nabývají kanonických rozměrů, se vyrojila řada rodinných klanů s vícegeneračním rozsahem. Následující dynastie jsou v Hollywoodu nejúspěšnější z hlediska kvality i kvantity filmových děl, na nichž se podílely.
Jedná se o velké hollywoodské sci-fi, jaké opravdu nevzniká každý rok. Stvořitel od režiséra Garetha Edwardse (Godzilla, Rogue One: Star Wars Story) vypráví o blízké budoucnosti, kdy lidstvo pomocí odpalovací a špionážní satelitní technologie Nomád potírá zbytky robotické umělé inteligence v jihovýchodní Asii. Nabízí scénografii jako z Avatara či Spielbergových sci-fi, a přitom stál jen 80 milionů dolarů (Avatar 2 vyšel bezmála na půl miliardy). Měl být revolucí, jenže tuzemské publikum i kritická obec ho přijaly chladně. Málokdo se totiž pozastavil nad tím, že nejde ani o revoluci, ani o otrocké přepisování, ani o dílo aspirující na filosofické ceny. Stvořitel je působivé vyvrcholení žánrové etapy, které je v každé scéně tak zábavné, velikášské či dojemné, že by ho AI nikdy stvořit nedokázala.
Jean-Claude Van Damme nikdy nebyl zárukou dobrého filmu, jenže třicet let starý Živý terč měl jednu nepopiratelnou výhodu. Za kormidlo se postavil ikonický čínský režisér John Woo, jehož rané asijské filmy vyšlapaly cestu Smrtonosné pasti i Johnu Wickovi, a víc pozornosti než belgickému mistrovi roznožek připadlo dvojici chladnokrevných záporáků v podání Lance Henriksena a Arnolda Voslooa.
Oscarová válečná Četa, již si dnes večer můžete pustit v České televizi, proslula mimo jiné tím, že režisér a veterán války ve Vietnamu Oliver Stone se přiblížil autenticitě maximální možnou měrou. Parta převážně začínajících mladých herců odjela na filipínské natáčení s dvoutýdenním předstihem a v zemi, kde právě zuřila občanská válka, absolvovala vyčerpávající vojenský výcvik přímo v nevyzpytatelném terénu. Vše se otisklo do filmu, který spolu s podobně nekompromisní Apokalypsou a Olověnou vestou zůstává nejpůsobivějším svědectvím o morálních nástrahách válečného konfliktu.
Tropická bouře slaví 15 let. To není příliš dlouhá doba. V případě ostré satiry hollywoodských poměrů přesto dost dlouhá na to, aby se mnoho lidí ptalo, jestli by „tohle vůbec dneska prošlo“. Trochu to souvisí s tím, že se za tu dobu z nemála hlav vypařila přesná podoba snímku.
Brendan Fraser vyhrál za svůj comeback v dramatu Velryba Oscara a zároveň si zvládl získat srdce milionů lidí, kteří mu vítězství přáli a drželi palce. Někdejší hvězda Mumie si prošla velmi složitým obdobím. Sympatického Američana už všichni odepsali, nyní se však zdá, že to nejlepší má možná ještě před sebou. Pro webové stránky Akademie, jež udílí Oscary, Fraser vyjmenoval deset svých nejsilnějších filmových zážitků. Podívejme se, co si ho získalo.
„Zhlédněte toto mistrovské dílo tak, jak bylo doopravdy zamýšleno.“ Tento slogan najdeme na přebalech mnoha nosičů s úspěšnými filmy, jejichž tvůrci cítili nutnost vrátit se po premiéře do střižny a tu něco přidat, ubrat, přehodit. Podívejme se na deset nejvýraznějších režisérských sestřihů filmové historie.
V roce 1932 byl natočen snímek Nejnebezpečnější hra vycházející z povídky The Most Dangerous Game od Richarda Connella. V té se podivínský ruský aristokrat Zaroff baví tím, že loví na odlehlém ostrově lidi a jejich hlavy si schovává jako trofeje.