Recenze filmu Tenkrát v Hollywoodu

80%

Komentáře a recenze 131

Dle počtu bodů
beseda
beseda
1 931 bodů
8
Pohodový letní film, odpočinkový, divácky nic náročného. Závěr filmu dokonalý. Tarantino prostě točí co ho baví a kritiky si může strčit za klobouk (hlášky ve stylu "natočil si film pro sebe" atd.). Člověk na to nevzpomíná ještě několik týdnů po projekci (jako např. u Nespoutaného Djanga, nebo Hanebných Panchartech), ale rád se na to podívá s partičkou kamarádů u pivka :-) Hodnocení: 80%. Viděno: 06.09.2019 (kino).
Volpe
Volpe
1 857 bodů
9
Exkurze do doby, která už je dávno pryč. Doby zbytečně velkých aut, mexických portýrů, pastelových barev, hippies v popelnicích, kino-uvaděčů s motýlkem... filmového průmyslu, který se co nevidět změní k nepoznání. A to vše křiklavě nasvíceno neonem. ONCE UPON TIME IN HOLLYWOOD není o chytrém vyprávění, ale o objevování, rozvíjení a vcítění se do tohoto světa. A jako bonus: pěkně se pomstít těm, co toto období uzavřeli.
Marcos22
Marcos22
1 611 bodů
6
"Příběhově slabší sebevykrádající Tarantinovka s abnormálním množstvím easter eggů a foot fetishe, kterou zachraňují mimořádné herecké výkony tria Al Pacino – Pitt – DiCaprio (v uvedeném pořadí)." 🙂 ❗SPOILER Top scény: Bruce Lee, natáčení westernu, finální battle. Worst scény: Sharon v kině, Spahnův ranč – logika postav.❗
Pepixx
Pepixx
1 595 bodů
8
Začátek byl velmi vtipný ve středu filmu mě to moc nebavilo a konec byl úžasný. Lepší konec jsem nikdy v životě neviděl.
TheSompeque
TheSompeque
1 554 bodů
10
Dle mého nejočekávanější film roku. Kdo mě zná, tak pravděpodobně ví, že mám Quentina Tarantina rád jako režiséra i jako scénáristu. Dokázal bych ho snad dosadit i na samotný vrchol žebříčku. Proto jsem se na jeho novinku, Tenkrát v Hollywoodu, těšil od doby, kdy vyšly první zmínky. Předem byl chtěl začít u samotného Tarantina. Chápu, že se jeho styl nemusí líbit všem. Najdou se nepochybně tací, kteří film odsoudí jako špatný, overrated a svým způsobem budou mít i pravdu. Tarantino už od dob Gaunerů, což je jeho první film, který vyšel v roce 1992, vede svůj charakteristický styl filmu. Dlouhé dialogy, přehršel vulgarismů, brutalita a nekonečné reference na popkulturu. Musíte si ho nakoukat. Já sám, ačkoliv jsem jeho fanoušek, nevyzvedávám všechny jeho filmy k nebesům, jak jsou bezchybné. Ne všechny se mi líbily. Co film to krok trochu jiným směrem a u Tenkrát v Hollywoodu není výjimkou. I tady narazíte na zmíněné motivy, které jsou u Tarantina klasikou - scénář, který je skvěle napsaný, že i pouhou debatu (která zabere nemálo minut) mezi hercem v letech a mladou osmiletou herečkou o knížkách udělá poutavou, ikonické záběry na nohy a masakr, který zkrátka nemohl chybět. Tarantino si tenhle film natočil pro sebe. Děj se odehrává v roce 1969, v době, kdy byl Tarantino dítě a má na ní vzpomínky, které se pokusil reflektovat ve filmu, což se mu skvěle povedlo. Dalo by se říct, že se jedná o "oslavu filmařiny," jelikož hlavním motivem Tenkrát v Hollywoodu je, nepřekvapivě, film. Děj se točí kolem dvou postav, které zcela uvěřitelně ztvárnili herci Leonardo Di Caprio a Brad Pitt. Člověk je zná jako samostatné herce, ale kdo by čekal, že na společném plátně jim to bude tak dobře fungovat. Oba mají své odlišné charaktery, životy s minulostí, která je po Tarantinovsku neznámá a navzájem se doplňují. Leonardo je v roli herce, který prožívá krizi ve které se zpochybňuje, jeho kaskadér v roli Brada Pitta ho doprovází a podporuje v daleko méně momentech než by se dalo čekat z trailerů. Ale když se oba objeví na scéně, stojí to za to. Ačkoliv se ve filmu objeví na Tarantina nezvykle velké množství postav, tak se děj stále točí kolem dvou výše zmíněných, což není na škodu. Oba se navzájem potřebují. Di Caprio jakožto upadající herec ztrácí víru v sebe samotného, na druhé straně je Di Caprio jakožto jeho kaskadér a v podstatě nejbližší přítel, který mu je vždy na blízku, mu pomáhá kde se dá. Pospolu jim to funguje, ačkoliv jsou oba dva úplně rozdílní. Dalším postavám je, bohužel, věnováno méně času. Jak jsem zmínil, film je převážně o filmování, tudíž by bylo na škodu, kdyby se film odvíjel někam jinam, než od samotného natáčení westernových filmů, ve kterých exceluje Di Caprio. Na druhou stranu je škoda, že nebyl věnován čas tolik postavě Sharon Tate, kterou ztvárnila Margot Robbie. Ta hraje herečku, která po celou dobu filmu působí nevině a roztomile. V podstatě nic víc. Dále postava, která dle mého měla dostat mnohem více prostoru, protože její screen time byl žalostný - Charles Manson. Postava se objeví na okamžik a vy, pokud nevíte kdo to je, nemáte páru, proč tam vlastně byl a co je vlastně zač. Tuhle příběhovou linku, která jak rychle začala, tak skončila, můžete vypustit. Už to začíná být dlouhé tak to zkrátím. Tenkrát v Hollywoodu není film pro každého. Pokud to je váš první film od Tarantina, tak pravděpodobně budete naříkat nad pomalým tempem a výplňovými scénami. Ale to je zkrátka Tarantino. Buď se vám nebude líbit nebo naopak. Film přímo srší atmosférou konce 60. let a prostředí Hollywoodu v jeho největší slávě je skvěle ztvárněné. Taky humoru se dočkáte, kterého Tarantino nešetřil. (což u scény s Bruce Leeem možná lehce přepísknul) Já osobně tuhle tarantinovku hodnotím jako jednu z nejatmosferičtějších, nejlépe audiovisuálně ztvárněných a nejupřímnějších vůbec.
Prox
Prox
1 542 bodů
4
Dlouhý a nudný film. Pro evropského diváka nepochopitelné odkazy na 60. léta v USA. Bez znalosti, kdo to byl Roman Polanski a co se mu stalo v roce 1969 skoro nemá cenu chodit do kina.
Azrael93
Azrael93
1 476 bodů
8
Zábavné a milé. Na poměry Tarantina možná až příliš, ale mě to nevadilo. Zkrátka skvělá oddechovka s parádním feelingem neortodoxních šedesátek, úžasnými herci a povedeným akčním finále přesně v Quentinově stylu. Čistých 80%.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Jeden z nejzvláštnějších filmů, jaké jsem kdy viděl. V mnoha ohledech mi to přišlo dokonce až jako experimentální snímek. Film prakticky nemá děj a jedná se pouze o sousled scén, podobně, jako v Pulp Fiction. Na rozdíl od Pulp Fiction, ve kterém byli jednotlivé příběhy uzavřeny, zde figuruje velké množství vedlejších postav, jejichž účinkování ve filmu zdánlivě nemá žádný smysl. Mrzí mě, že nedošlo k žádnému vyvrcholení příběhu s hippiesačkou, který mě z celého snímku bavil nejvíce. To ve mně zanechalo docela hořkou pachuť, protože její vztah s kaskadérem bych rád sledoval až do konce. Po konci snímku jsem byl velmi překvapený, protože jsem si myslel, že se film drží historických reálií. Opak je však pravdou. I přes všechna zmíněná negativa mě film bavil. Ani sám nevím proč. Nehrají tam žádní černoši, herečky jsou hezké a atmosféra je vystihnuta dokonale. Spousta bočních scén je také velmi propracovaná. Rozhovor herce s holčičkou nebo kaskadérova konverzace se stopařkou v autě jsou opravdu skvělé. Závěrečný souboj je také příjemně syrový. Postava kaskadéra je velmi dobře vykreslena a jako archetyp slouží skvěle. Závěr celého snímku je potom docela poetický a aspoň ten filmu dodává náznak děje. Na konec bych to shrnul tak, že nevím proč, ale film jsem si užil.
ScarFace_V8
ScarFace_V8
1 256 bodů
10
Tak jo, kde začít? Jako každý z Tarantionovo filmů i tenhle zaválel. I přes počáteční kontroverzi s Brucem Lee, čehož jsem byl též odpůrcem, jsem se i u této scény pobavil. Na jednu stranu chápu rozhořčení Shannon Lee, na druhou stranu já osobně jsem scénu bral hodně s rezervou jako satyru. Ale o tom přece film není! Krachující herec odsouzený snad už jen k záporným rolím, Rick Dalton a jeho stunt double a víceméně i jeho poskok Cliff Booth se zajímavou minulostí. Tyto dva předvedli opravdu parádní výkon jako duo na plátně, tak i před kamerou. Dalton/DiCaprio jako chlápek co mění nálady z minuty na minutu. Booth/Pitt zase chlápek s kombinovanou náladou pohodáře, mravnostníka a rváče. Ten Pittův typický americký přízvuk fakt žeru. Ale chválit jen tyto dva mi přijde poněkud neprofesionální. Tate/Robbie bude chválit asi každý a já samozřejmě také, ale ostatní herci, kteří se tam sice třeba jenom mihli na určitý čas byli také příjemným zpestřením. Kurt Russel, Zoë Bell, Al Pacino, Luke Perry, Damian Lewis, Bruce Dern a spousta dalších! Film i přes svojí delší stopáž pěkně příjemně utíkal, avšak když se pak dostal do určitého momentu (cca poslední půl hodinka filmu), kdy proběhl určitý časový skok mi přišlo, že se film až násilně snaží dostat ke skvělému finále. Scény byly prostříhané na přeskáčku a hlavní roli nad filmem převzal vypravěč, který popisoval, co se zrovna děje. Zatímco lidi nadávali na nataženou stopáž, já bych se nezlobil, kdyby byl film ještě tak o 20 minut delší. Celkově se QT v posledních svých filmech hodně odvrací od svého stylu natáčení i vyprávění. Kamera není statická, celkově už ani neklade důraz na své typické protáhlé scény z jednoho úhlu a vyprávění probíhá chronologicky. Ale však jde pouze o nezvyk a není to kritika, jen takové zajímavé poukázání. No tak myslím, že tímhle bych to mohl završit. Film mne dost nadchl a za mě *****.
Pajmen
1 204 bodů
6
Budu mírný ze dvou důvodů. (1) Tarantinovky mám rád a (2) každý jeho film mě na první zhlédnutí spíše nudil. Tak tedy, sledujeme zde uvadající kariéru westernového gangstera ve středním věku Ricka Daltona, který má jisté problémy se životosprávou a nemůže pořádně rozvinout svůj herecký potenciál. Jako zrcadlo je postavena Sharon Tate, jež je krásná, mladá, úspěšná a díky manželství s jistým režisérem má i slušné konexe do hollywoodské smetánky. Shodou okolností jsou navíc Rick a Sharon sousedé. Hlavní zápletkou má na první pohled být, jak se herec na hraně popere se svým osudem. Mít film kratší stopáž, určitě by měl i větší spád. Takto se zdá být film roztahaný a první dvě hodiny divák vlastně neví, co je hlavní zápletkou. Já osobně z toho celkově mám pocit, že Tarantino chtěl především zachytit skutečnou realitu konce 70. let, čemuž je věnována veškerá pozornost přes věrohodné kulisy, kostýmy a také herecké výkony. Na druhou stranu do filmu vstupují scény, které s realitou nemají nic společného. Jsou to spíš Tarantinovy idylické představy o tehdejší době. Vzhledem k tomu, že se film odehrává během dní Mansonovského masakru, na nějž tu jsou odkazy a celá atmosféra je tomu přizpůsobena, není to film podle skutečných událostí. Podobně jako u Hanebných panchartů, i zde Tarantino hýbal s historií a opět ve stylu černého humoru a brutality. Celkově mi film přišel rozkročený a bohužel to dojem dost pokazilo. Když se podívám na výčet hvězd hereckého obsazení, potenciál námětu a umu Tarantina, tak výsledek je pod svým potenciálem.