Spisovatel Stephen King není pouze člověk s objemnou armádou fanoušků, on sám je věrným fandou a obdivovatelem filmových i televizních produkcí. Také v nich ostatně platí za legendu, jejíž dílo každoročně inspiruje nový projekt – momentálně nás čekají třeba filmové adaptace povídky Opice nebo mistrova prvního románu Dlouhý pochod. Mezi psaním si šestasedmdesátiletý autor rád odpočine u televize, přičemž o tom nejpovedenějším seriálu 21. století má jasno. Preferuje Perníkového tátu (Breaking Bad), jehož genialitu prohlédl už od úvodní scény a díky extravagantnímu úboru protagonisty v podání Bryana Cranstona.
Články 30
David Fincher loni natočil Zabijáka (The Killer) pro Netflix a v téhle zhruba dekádu trvající spolupráci, díky niž přišel na svět i Mank, Mindhunter či Dům z karet (House of Cards), hodlá pokračovat i nadále. Jednak se hlasitě hovoří o Fincherově podílu na americkém remaku Hry na oliheň (Squid Game), ještě předtím bychom se však mohli dočkat i oprášení mnohem větší klasiky.
Ve chvíli, kdy Spojené státy na sklonku občanské války směřovaly k liberálnější budoucnosti ve znamení úspěšného abolicionismu, divadelní herec John Wilkes Booth prostřelil lebku tehdejšího prezidenta Abrahama Lincolna přímo v lóži nad jevištěm Fordova divadla a zemi rázem uvalil do nářků, konspirací a hospodářských priorit nastupující hlavy státu. Sedmidílná minisérie Apple TV+ s názvem Po atentátu (Manhunt) navazuje přibližně tam, kde Spielbergův celovečerní a vynikající Lincoln před dvanácti lety skončil. V prvních dvou zveřejněných epizodách ukazuje okolnosti bezprostředně obklopující atentát, Boothův šťastný úprk a snažení ministra války Edwina Stantona (Tobias Menzies) o jeho dopadení. Očekávaná událost s hvězdnými tvůrci přitom nezapře smělé ambice i poněkud strnulou divadelnost.
David Fincher si v devadesátkách udělal jméno především kultovními generačními thrillery Sedm (Seven) a Klub rváčů (Fight Club). Na jejich úkor neprávem zapadla tajuplná Hra (The Game), v níž Michael Douglas jako znuděný milionář dostává od mladšího bratra (Sean Penn) narozeninový dárek, na jaký nikdy nezapomene. Rafinovaně vystavěný snímek se dočká televizního remaku od Kevina Williamsona, jednoho z otců série Vřískot (Scream) a tvůrce seriálu Stoupenci zla (The Following)
Metoda Markovič: Hojer je šestidílný a téměř šestihodinový seriál Voya, jehož první díl uvidíte na této streamovací platformě už zítra. My měli příležitost zhlédnout celou sérii na motivy vražd z 80. let a s radostí můžeme poznamenat, že režisér Pavel Soukup a scenárista Jaroslav Hruška odvedli hodně slušnou práci. Občas se trochu zapomenou ve svých ambicích, jinak ale jejich převyprávění příběhu skutečného československého sériového vraha Ladislava Hojera a hlavně vyšetřovatele Jiřího Markoviče rozhodně má co nabídnout.
Režisér David Fincher (Sedm, Zodiac) v září uvede svůj netrpělivě očekávaný thriller The Killer na benátském festivalu. Snímek od scenáristy Sedm Andrewa Kevina Walkera sleduje nájemného vraha v podání Michaela Fassbendera, v němž se ozývá svědomí. Produkci Netflixu, kde film vyjde v listopadu, už obklopují zvěsti o zásadním a skvělém Fincherově díle, což nově přiživil také programový ředitel benátského festivalu Emanuele Rauco.
Před deseti lety se do kin dostal suverénně nejdražší a nejambicióznější zombie snímek historie, jehož tvůrci si stanovili ojedinělé cíle. Herec a producent Brad Pitt hodlal namísto akčního blockbusteru vytvořit odvážný geopolitický komentář, čímž by se Světová válka Z přiblížila své vrstevnaté a nelineární knižní předloze. Výrobu provázela řada problémů především se scénářem, který se v průběhu přepisoval a jehož revize si vyžádala přetočení čtyřiceti minut hotového materiálu.
Dávno předtím, než Jigsaw začal trestat hříšníky vynalézavými pastmi v sérii Saw, tu byla detektivka Sedm. V ní byl vrah zodpovědný za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojovalo sedm smrtelných hříchů. Přestože šlo teprve o druhý Fincherův film, dosáhl s ním ohromného úspěchu.
Desetidílná série Netflixu s názvem Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera jde po stopách proslulého sériového vraha a kanibala, jenž v rozmezí třinácti let připravil o život sedmnáct mladých chlapců či mužů. Některé sekvence ze soudního řízení, které probíhalo roku 1992, jsou v seriálu kompletně okopírované z reálných archivních záběrů, což pamětníkům z řad pozůstalých obnovuje již zacelené rány na duši. Netflix prý jejich utrpení jen sprostě využívá pro vlastní prospěch.
Premiéra celovečerního dramatu Blonde, jež bude pojednávat o životě (a nejspíš i smrti) Marilyn Monroe, se chystá 23. srpna na Netflixu. Kromě zveřejnění první ukázky se režisér Andrew Dominik nechal slyšet, že bude mít doporučený rating pro sledování NC-17, čili „mládeži zcela nepřístupno“.