Byla jedna pětičlenná rodina se superschopnostmi, která ale na první pohled žila obyčejně jako každá domácnost retrofuturistických 60. let, kdy všechny superhrdiny po řadě soudních sporů uzamkli do všedního veřejného života. Úžasňákovi (The Incredibles) od Pixaru vděčí za svou osobnost i revoluční animovanou formu hlavnímu tvůrci Bradu Birdovi, jenž koncept počátkem 90. let obšlehl z bolístek a stereotypů vlastní existence. A přestože nikdy moc nečetl komiksy a neholduje myšlenkám velkých filosofů, jeho oscarové dílo svedlo na poli maintreamové rodinné animace husarské kousky, když k intelektuálním analýzám přimělo mnoho a mnoho dospělých diváků.
Články 50
V kinech po celém světě právě kraluje V hlavě 2 (Inside Out 2). Nejnovější snímek od Pixaru láme rekordy v návštěvnosti i tržbách a vrací studio zpět na vrchol. Toto slavné animační studio vzniklo v roce 1979 a od té doby má na kontě dvacet osm celovečerních snímků, ohromné množství krátkých filmů a nyní už i několik seriálů.
Když se někdo zmíní o sci-fi filmech, většina fanoušků má po ruce alespoň obecný kanonický přehled. Nejdůležitější je pravděpodobně Vesmírná odysea (2001: A Space Odyssey), nejslavnější Star Wars, nejfilosofičtější na západě Blade Runner a na východě Stalker. Ke sci-fi se minimálně jednou přikloní snad každá velká režisérská osobnost, neboť v nesnadné charakterizaci a ohraničení tohoto žánru spatřují možnosti pro nekonečně kreativní vyjadřování, ať už vizuální nebo příběhové. Ve většině případů sci-fi filmy vychází z jiných kulturních zdrojů včetně literatury a komiksu, v dnešní době často rozvíjí či remakují klasická díla a série. V tomto článku se ovšem zaměříme na osm finančně nejúspěšnějších sci-fi historie, jejichž námět pramení přímo z myslí filmařů a neopírá se o žádné přidružené médium nebo značku.
Studio Pixar s nadějí hledí ke kasám v kinech, kde právě startuje premiéra jejich animovaného snímku Proměna, který si bere na paškál dívčí dospívání a s ním spojenou bouři hormonů. Americkému publiku je ale snímek již k dispozici i na Disney+.
Rozbitý robot Ron, koprodukční snímek USA, Kanady a Velké Británie, řeší ten nejpalčivější problém současného dětského světa – závislost na mobilních zařízeních a virtuálním přátelství, které to skutečné nahradit nedokáže.
Je tu nový rok 2020 a s ním i nové filmové rekordy. O jeden z prvních se díky své podzimní premiéře postaralo Ledové království s pořadovým číslem dvě. To se právě nyní stalo nejvýdělečnějším animovaným filmem všech dob.
S koncem desetiletí nastal ten pravý čas si naposledy zrekapitulovat, kterým snímkům přistál na kontě největší peněžní balík.
V Americe je možné všechno. Když už jsou lidé schopni zažalovat výrobce mikrovlné trouby za to, že na ní nebylo varování, že neslouží k sušení koček, což způsobilo, že jistý domácí mazlíček zemřel asi dost ošklivou smrtí, je lepší se pojistit. Proto se studio Disney rozhodlo vydat pro Star Wars vlastní příbalový leták.
Očekávané Ledové království II konečně dorazilo do kin a i když nejsou ohlasy zdaleka tak nadšené, jak by se slušelo, přirozeně to Elsa s Annou ve velké vyhráli.
Distributoři Orion a United Artists jednoznačně zvolili chytrou strategii, když se rozhodli nasadit novou Dětskou hru do kin v době premiéry Toy Story 4. V prvé řadě si tak mohli hrát v kampani, kde například na plakátech Chucky zabil Woodyho a Buzze a současně mohli vyzobat diváky, kteří neměli o víkendu chuť na animák.