Recenze filmu Informátorka

72%

Komentáře a recenze 9

Dle počtu bodů
Chrustyn
Chrustyn
44 045 bodů
6
Rachel Weisz je skvělá, téma působivé ale zpracování bohužel průměrné. V rukách zkušenějších tvůrců se mohlo jednat o silné, temné drama.
Pete69
Pete69
32 902 bodů
6
Zvláštně natočený "špionážní" krimi thriller... tak nějak po Německy. Vlastně na filmu není nic špatného, děj je nadprůměrný, zpracování průměrné, nechybí troška napětí, ale ve výsledku je film velmi snadno zapomenutelný. Více než za 60% to u mě není.
hanys_
hanys_
18 781 bodů
6
Téma, které dokáže roznítit emoce vždycky, tentokráte v hlavní roli s mezinárodní partou OSN. To ale ještě automaticky neznamená, že se ze snímku stane kvalitní film. Přesně to je i případ Whistleblowera, který srdnatě poukazuje na zvěrstva v Bosně, ale kdejaký dokument by to zváldl podobně a možná i lépe. 5/10
Sheldon
Sheldon
16 079 bodů
7
Depresivní film, který popisuje politickou a policejní korupci a je velmi žhavým a mimořádně kontroverzním zbožímFilm The Whistleblower je mimochodem natočený podle skutečných událostí, což je docela děsivé, Rachel Weisz je úžasná!
filmfanouch6
filmfanouch6
12 654 bodů
8
Je obtížné zpracovat do filmové podoby taková palčivá témata jako je obchod s bílým masem. Režisérka ukrajinského původu Larysa Kondracki se o to v roce 2010 pokusila skrze film Whistleblower AKA Informátorka. Pro Kondracki šlo o režijní debut, přičemž vývoj snímku trval skoro deset let a impulzem pro vznik filmu bylo pro Kondracki setkání se skutečnou Kathryn Bolkavacovou. Ta námět o jejím zážitku s odhalením organizátorů obchodů s bílým masem prodala za 100 dolarů a následně v rámci několika let vznikali diskuze mezi Kondracki a spoluscenáristkou Eilis Kirwan nad tím, jak moc toho do výsledného filmu zahrnout. Ze scénáře tak třeba vznikli Síla Informátorky tkví v tom, že jde o film dle skutečných událostí. Filmy o takových tématech musí vznikat, aby se případné ona témata dočkala širšího povědomí a díky čerpání ze skutečných zážitků představí obchod s bílým masem v té nejhorší možné podobě. Autentické zpracování vyvolá ten správný pocit nepříjemnosti a především je to celé velmi brutální. A to dost možná až příliš. Ovšem samí tvůrci prohlásili, že ono násilí pro účely filmu zmírnili. Což jen dokazuje, jak vážné toto téma je. Informátorka může fungovat i jako dokument díky rozhodnutí, že film bude natočen skrze ruční kameru. Ruční kamera přitom může fungovat velmi dobře (Let číslo 93), u Informátorky jsou ale poznat limity tohoto tvůrčího rozhodnutí. Kameraman Kieran McGuigan se sice snaží a některé záběry se mu skutečně daří, sázka na jeden specifický styl se ale časem okouká a celé to působí, že za kamerou chyběl větší počet kreativních nápadů. Plán za tímto rozhodnutím byl poté nejspíš jasný. Vyvolat co největší intenzitu té strašné podívané, které je divák svědkem. Jenomže to tak úplně nefunguje. Přesto se ovšem na Informátorku dá dívat a v některých případech McGuigan dokázal s osvícením dost dobře pracovat. Jindy mu to naopak šlo méně. Kvůli kameře si prostě Informátorku člověk pamatovat nebude. Ale dost možná si jí bude pamatovat díky Rachel Weisz. Rachel Weisz na poprvé roli Bolkovacové odmítla, protože si v době těhotenství nedovedla představit, že by byla součástí tak náročného filmu. Dalších pár let se ale film nehnul z místa a v době, kdy byl jeho osud na vlásku Weisz roli definitivně přijala. A je to dobře. Herecký výkon Weisz je totiž bravurní. Scénář navíc představuje v jaké životní fázi v době události filmu Bolkavac je a tu postavu to díky tomu dělá komplexnější. Na druhou stranu se dá ale vlastně spekulovat nad tím, zda by se film bez tohoto obkreslení obešel. Informátorka není biografií, spíše jen pojednává o událostech z pohledu Bolkavac. Problém Informátorky tkví v tom, že v jednom ohledu působí strašně naivním způsobem, kdy se na některé věci koukala příliš jednoduchým způsobem a nevěnuje se jim tak trochu více. Dá se to snadno odůvodnit tím, že ten film je především o obchodu s bílým masem, tohle tak trochu zjednodušené téma je ovšem s pátráním po obchodních s bílým masem spjaté a i proto zamrzí, že se na ně v rámci scénáře tak trochu kašle. Z pohledu filmu může OSN snadno působit jako zbabělá organizace, jenomže by se na tohle téma rozhodně nemělo dívat tak černobílé. Ale to už by se od stěžejního tématu možná film přece jen dostal až příliš daleko. Režie Kondracki má taky v rámci Informátorky své limity. Sázka na zobrazování scén, kde se znásilňuje a zabíjí totiž z hlediska hodnocení filmového řemesla neospravedlní to, že je to celé natočené tak trochu nezajímavým způsobem. A zcela očividně se to bez kompromisu neobešlo. Neshazuje to fakt, že je Informátorka nepříjemná podívaná a že si divák stejně už při zaznění slov ´´ obchod s bílým masem´´ dost sám nepředstaví, jaká zvěrstva ty mladé ženy prožívají. Jde tak o přijatelný kompromis, který výpovědní hodnotu Informátorky rozhodně neshazuje. Více výpovědní hodnotu by ovšem možná mělo to, kdyby se Kondracki místo hraného filmu rozhodla natočit dokument a dotkla se i témat, které film vynechal. Informátorka je obdivuhodná záležitost, protože se jí skutečné události do velké míry daří zdatně prodat, Weisz je solidní a celkově je důležité, aby lidé o těchto strašných (nadále aktuálních) činech věděli. Filmařské limity to bezpochyby má, odvahu Kondracki a spol. tohle téma zpracovat to ovšem neshazuje......
avenis
avenis
11 494 bodů
10
Válka rozbíjí morálku a mužská potřeba dobývání graduje ve formě násilí na ženách. Bože (jsi-li), chraň nás před islámskou neúctou k ženám (můžeš-li). Tento film je hodně drsný a přesvědčivý. Krutá realita, kterou by měla vidět každá dívka od 18 let výše. (26.2.2018)
celticek
celticek
5 916 bodů
6
Divné to bylo, podle mě se to moc nepovedlo. Námět je víc než zajímavý, potenciál ale film nevyužil, prostě nic extra. Aspoň si člověk uvědomí, co za špinavosti se děje i uvnitř takové organizace jako je OSN. Mohlo to být víc syrové, jsem zklamán.
petra-satkova
4 740 bodů
8
Povedené drama zobrazující mrazivou a krutou realitu. Musím říct, že na mě to působilo ještě "jemně". Tím rozhodně nenaznačuji, že bych byla typ diváka, který by potřeboval syrové zobrazení všeho, co se dělo dívkám, navíc celý příběh byl zobrazen z pohledu policistky Kathryn a ne z pohledu dívek. Ale cítila jsem lehkou odtažitost režisérky, jakoby se bála trochu přitlačit, možná jen chtěla poukázat na velký a stále aktuální problém a to tak, aby si ho skutečně všiml kdokoliv a syrovější zobrazení by nemuselo být všem příjemné. Některé emoční pasáže nezvládnuté (Raya a její matka), tady byl příběh zcela nevyužit a chtělo to doopravdy více zaútočit na emoce. Ale asi je to tím, jak jsem již psala, hlavní postava je Kathryn a na tu jedinou se zaměřuje celý film, ostatní postavy divák nestihne pořádně poznat, přestože třeba pro mě byly daleko zajímavější. Místy mi trochu vadila nestabilní a roztřepaná kamera. Nejlepší na filmu je rozhodně výkon Rachel Weisz. 3,5* tedy zaokrouhluji na slabší 4*.
markuc
markuc
3 665 bodů
4
Tento film mel na daleko lepsi vyzneni. Dobra herecka v hlavni roli proste k uspechu nestaci. Dost veci se zde nepovedlo, od mizerneho scenare (avsak vzniknuvsi jiste na dobrem napadu), spatny strih, blba kamera (doslova, spatna je slabe slovo), o rezii radeji nemluve (je videt, ze to tocila zena, zamerila se na naprosto nepodstatne veci). Proste celkem nepovedeny snimek, ktery mel na vice.