Streamovací platforma Apple TV+ se nebojí utrácet a vábit do svých sítí ty největší filmové i režijní hvězdy, i když tyto spolupráce ne vždy dopadnou ideálně. Své ambiciózní velkofilmy zde natočili Martin Scorsese i Ridley Scott, nedávno nás pak svými Vlky chtěli zabavit Brad Pitt a George Clooney. Nyní se jablíčková služba chlubí dalším lahůdkovým úlovkem. Nový seriál Dokonalý cizinec (Disclaimer) zde natočil oceňovaný a velebený režisér Alfonso Cuarón, jenž si do skvěle vypadajícího projektu sehnal hvězdné obsazení.
Články 100
Třiašedesátiletá hollywoodská legenda George Clooney už stojí v pozici, kdy pár měsíců promrhaných v toxickém pracovním prostředí není životní alternativou. Tak jako v případě pětadvacet let starého hitu Tři králové (Three Kings), v němž herce i zbytek štábu vytáčel diktátorský režisér David O. Russell. Clooney, jenž právě s Bradem Pittem promuje nadcházející akční komedii Osamělí vlci (Wolfs), mu stále nemůže přijít na jméno a nové projekty si vybírá stylem, aby už k podobným konfrontacím nedocházelo. Quentinu Tarantinovi se tudíž může zdát, že už není hereckou hvězdou dřívějšího kalibru, přičemž Clooney jeho kritiku nenechal bez odezvy.
Ve své době šlo o film s nejvíce trikovými záběry vůbec, technologicky ještě složitější než Avatar a tak ambiciózní, že ve střehu vedle kritiků byly také kapacity z NASA a vesmírní geeci všeho druhu. A co víc, režiséři James Cameron a David Fincher nevěřili, že by jejich mexický kolega Alfonso Cuarón mohl za daných podmínek a s rozpočtem menším než 400 milionů dolarů uspět. Gravitace (Gravity) však ve většině zkoušek obstála. V záležitostech fyziky by odborníci sepsali štosy chyb, ale z filmařského pohledu vznikl unikátní, naprosto pohlcující film ve vesmíru, který vydělal přes 700 milionů dolarů a za každou stovku přidal jednoho Oscara.
Netflix má za jediný den víc prokliků než oni za celý měsíc, Apple TV+ přesto není radno podceňovat. Služba náležící pod společnost s nejvyšší tržní hodnotou světa, která nám dodává nové třídy iPhonů rychlostí blesku, má ve své omezené knihovně řadu působivých originálních titulů. Už 11. října k nim přibyde sedmidílná minisérie Dokonalý cizinec (Disclaimer) podle knižní předlohy Renée Knight, za níž jako režisér i scenárista stojí už legendární držitel dvou Oscarů Alfonso Cuarón (Potomci lidí, Gravitace). První náznakový teaser už existuje a nabízí aspoň trochu napětí, což nám musí bohatě stačit.
Jedna z nejpopulárnějších hereček (nejen) své generace slaví významné jubileum. Sandra Bullock se za poslední tři dekády stala osobností, o jejíž velikosti nejde pochybovat. A to nejen kvůli jejímu statusu celebrity a pohledné hvězdy, ale také coby herečky, co zanechala stopu v několika žánrech.
Největším filmovým lákadlem Netflixu těchto měsíců měl být dvojfilm Zacka Snydera Rebel Moon (Rebel Moon - Part One: A Child of Fire), jehož druhá část s podtitulem Jizvonoška (Rebel Moon: Part Two - The Scargiver) doputuje na streamovací platformu v dubnu. Už kvůli „kvalitám“ prvního dílu, kdy se zpomalené vykrádačce Star Wars a milionu dalších filmů smáli skoro všichni, tady ovšem už asi málokdo čeká tučný sci-fi blockbuster. Ten bychom ale na Netflixu mohli paradoxně dostat jen o měsíc později. A v novince Atlas nám ho možná doručí samotná Jennifer Lopez.
Do kin vtrhla druhá Duna (Dune: Part Two) a jestli nějaký její klad musejí uznat i zapřisáhlí odpůrci poetiky Denise Villeneuva, je jím strhující vizuální stránka. Ne nadarmo se hovoří o tom, že tento zážitek je třeba si dopřát v kině, a to ideálně na co největším plátně a s co nejlepším zvukem – více srovnatelných příležitostí letos zřejmě nebude.
Jen málokdo čekal, že se z Barbie vyklube hit takto gargantuovských rozměrů. Feministická satira Grety Gerwig překonala hranici jedné a čtvrt miliardy ze světových kin a „pouze“ necelých sto milionů na tržbách ji dělí od titulu kasovně nejúspěšnějšího snímku letošního roku (jímž je dosud animák Super Mario Bros. ve filmu).
Spousta nových blockbusterů se promítá nejen v klasické verzi, ale i ve 3D. A navzdory odporu staromilců trojrozměrná představení stále dokážou přitáhnout mnoho diváků a divaček toužících po unikátním zážitku. Jenže opravdu je 3D taková výhra?
Před pětadvaceti lety vznikly hned dva hollywoodské filmy, v nichž se lidská posádka snažila vychýlit asteroid z jeho kolizního kurzu. Země jen o chlup přežila v populárních a také u nás často reprízovaných hitech Armageddon a Drtivý dopad, které zpracovávají poněkud odlišné scénáře totožné hypotetické události. Magazín Yahoo Entertainment se u příležitosti výročí zeptal odborníků, jak moc se filmaři a filmařky drželi reality a vědeckých podkladů. A jak možná očekáváte, není to žádná sláva.