Cirk La Putyka v čele s principálem Rosťou Novákem je delší dobu tuzemským fenoménem v rámci takzvaného nového cirkusu. Představení, při nichž se tají dech, se neustále vyvíjejí a dosahují úrovně, kterou si laici jen těžko dokáži představit. Nyní se "Cirk" dočkal dokumentárního filmu, v němž jeho režisér Michal Varga mapuje spolupráci Nováka s akrobaty z africké Rwandy.
Články 11
První celovečerní hraný film režíroval swingař, herec a milovník zašlých časů Ondřej Havelka. Jeho Hastrman (2018) dnes představil finální upoutávku a napověděl, že tenhle film se bude od většiny tuzemské produkce výrazně lišit.
Americký spisovatel H.P. Lovecraft, který inovativně přistupoval k fantasy, sci-fi a hororu, svým dílem inspiroval všemožné tajuplné spolky, ale též filmaře. U jeho jména najdete přes 120 snímků, jejichž vznik podnítil. Nově se přidává česká režisérka Lucie Gukkertová. Podle Lovecraftova příběhu ve verších Psychopompos natočila stejnojmenný studentský film ve 3D.
Režiséra Tomáše Řehořka nelze mezi novými osobnostmi českého filmu přehlédnout. Ve čtyřiadvaceti má za sebou tři celovečerní filmy – přičemž ten poslední, který včera vstoupil do kin, už rozhodně není výsledkem nějakého náhodného zkratu mezi elektrickými vodiči talentu a štěstí.
Čtyřnásobný držitel Českého lva Jan Budař rozehrává tisíc a jednu epizodu ze života malého českého podvodníčka, který zas a znovu pokouší štěstí velkého světa. Chvíli v blázinci, chvíli v nevěstinci, chvíli v kriminále, chvíli v šanghajské vaně se zlatými kohoutky, prostě chvíli nahoře a pak zase dole. Zůstává otázkou, jestli je novinka zázračného dítěte českého filmu, režiséra Tomáše Řehořka, opravdu filmem, případně jen videoklipovou one man show?
Ještě před pár týdny natáčeli v Číně, teď už mají trailer. Černá komedie CzechMadeMan, podle tvůrců "absolutní pecka letošního jara", ukazuje, jak si umí užívat čtyřnásobný držitel Českého lva Jan Budař. Stačí mu dát roli bohatého byznysmena a pár nahých dívek do vany. Heslo? S poctivostí leda pojdeš.
Získat víza na natáčení v Číně není jen tak. Původně to proto vypadalo, že se štáb nového snímku Tomáše Řehořka do Šanghaje vůbec nedostane a scény, které se tam mají odehrávat, vzniknou u nás v Česku. Nakonec však Czechmademan uspěl a teď už hotový míří do střižny.
Připravili jsme pro vás anketu o nejlepší český film roku 2010, ať už se jedná o dokument, či hraný film. Výsledek této ankety bude vyhlášen a cena předána během přímého přenosu Nominačního večera výročních filmových cen Český lev 2010, který můžete sledovat v přímém přenosu na ČT2 v sobotu 5.února 2011 od 20:00. V loňském roce jste se rozhodli pro Protektor Marka Najbrta. Který film to bude letos, záleží jen na vás a vašem hlasování.
Pokud pýcha opravdu předchází pád, pak českou kinematografii nečeká v nejbližší době nic pěkného. Český filmový rok 2010 totiž charakterizuje především víra tvůrců ve vlastní neomylnost, která je vede k tomu, že na svých filmech jsou už nejen režiséry, ale stále častěji i scenáristy, dramaturgy, střihači, kameramany, píáristy... Těžko říct, jestli je to důsledek omezených finančních možností či hlubokého přesvědčení o vlastní genialitě, ale jisté je jedno - tahle cesta vede do pekel. Ničí řemeslo, českou kinematografii zavádí do bažin amatérského nadšenectví a vysilujících bojů o průměr. A pokud bojujeme o průměr, nemůžeme dosáhnout na špičku.
O zázračné droze Czecho vyprávěl už před deseti lety Anděl Exit. Tvůrci dramatu Piko se chtěli víc přidržet reality. Vsadili na skutečné příběhy a dokumentární pozadí, ale protože neměli dost peněz, vzešla jim z toho jen popisná ilustrace.