Zřejmě budu opakovat, co už tady mnohokrát zaznělo. Bayův Ostrov má pro mě tři rozdílné tváře. V první části jsem viděl vcelku slušnou sci-fi, sice ne moc originální (vlastně až skoro vykrádačskou), ale přesto snesitelnou a koukatelnou. Následoval krátký úsek, kdy se mi začal Ostrov líbit víc a víc - v momentě, kdy už bylo nad slunce jasnější o co tam vlastně jde a proč vlastně ty lidičky v tom podzemí žijou a čím je onen ostrov tak zajímavý... Nicméně zajímavé téma je vzápětí rozmačkáno, rozcupováno, rozmělněno a rozšleháno v příšerné, směšné a směšně trapné honičce, která je vlastně náplní celé druhé půlky filmu. Nic na tom nezachránily ani výkony McGregora a Scarlett Johansson. Zkrátka tenhle snímek by se mohl dostat do učebnic scénáristiky - aneb jak zničit film bombastickými a povrchními vycpávkami za účelem skrytí vlastní bezradnosti a naplnění sto dvaceti sedmi minut...
Tenhle film mě naprosto dostal, je to opravdu jeden z nejzajímavějších filmů, které jsem viděl. Když jsem se prokousával celým filmem, začal jsem si říkat, že boháči po celém světě by určitě něco takového brali všemi deseti, jen aby mohli žít věčně. Opravdu skvělý příběh, až jsem si opravdu začal myslet, že tenhle film nemohl točit Michael Bay. Jak, ale film běžel, začala se stupňovat akce a já prostě jen nevěřícně seděl a hltal každičkou scénku. Ewan McGregor stejně jako Scarlett Johansson tenhle film ještě vyšperkovali k úplné dokonalosti. Ewan, rozhodně nejlepší herecký výkon. No a Scarlett se taky mohla ukázat, že není jen pěknou tvářičkou a to se jí mysím povedlo. Takovýchhle filmů kdyby Bay točil víc, hned bych chodil do kina častěji.
Tu čtvrtou hvězdu tam dát nějak musím, ale je to s odřenýma ušima. Mám pocit, že Ostrov byl nejlepší scénář, jaký Michael držel v ruce a klidně z toho mohl být jeho nejlepší film (až po Skále samozřejmě), jenže Michael moc neuměl toho potenciálu využít. V těch klidnějších a civilnějších částech film působí dokonce chytře a obsahuje pár dobrých myšlenek. Jenže v těch akčnějších částech a především ve druhé polovině od toho Michael plně upustil a vy si uvědomíte, že se v podstatě díváte na blbost. Já od Michaela samozřejmě nikdy nečekám žádný super inteligentní film, od toho jsou tady jiní. On je režisér, který především baví, Ostrovem se však snažil i něco říct, ale prostě to nedotáhl do konce. To je má největší výtka. Ale i přesto, já se bavila, akce taky super, tu Bay umí podat jako málokdo. Na některý pohodový víkendový večer můžu doporučit.
Film o tom, jaké by to mohlo jednou být. Příběh o lidech, kteří jsou vypěstovaní pro normální lidi, aby si z nich mohli například vzít nějaký orgán či tak. Velmi poutavá myšlenka, která mě nenechala oddechnout si po celý film. Krásné zpracování, nádherné triky...
Zápletka spočívající v tom, že si kdesi v budoucnosti boháči pořizují své klony kvůli náhradním orgánům a samozřejmě se dřív nebo později musí začít řešit to, že ty klony jsou také vlastně lidé, není nikterak převratná, jakož ani děj filmu. Ale má to celkem spád a hlavním kladem je obsazení Ewana McGregora a Scarlett Johansson do hlavních rolí takového novodobého naklonovaného Adama a Evy.
Film měl u mě tu drobnou nevýhodu, že jsem ho viděl asi rok po Never Let Me Go, který se zabýval podobným tématem, pojatým jinak. Toto byl snímek s úplně jinou páteří, pro jiného diváka, prostě typický film Michaela Baye s odsípající akcí, všudypřítomnými výbuchy a líbivými tvářemi. Ale abych byl spravedlivý, nutno říct, že na Scarlett Johansson se dobře dívalo, divačky zase jistě ocenily šarm Ewana McGregora a Seana Beana a nezklamal ani Djimon Honsou a Steve Buscemi.