Stylizovaný portrét autentického českého neonacisty, který nesnáší svůj život, jenže neví, co v něm změnit. Do stejné míry sžíravě absurdní a ledově mrazivá tragikomedie přibližuje radikální světonázor „obyčejných slušných lidí“. A když už se zdá, že ve své palčivosti nemůže jít dále, vyvrcholí zcela nekompromisním způsobem.
Poněkud kontroverzní novinka zavedeného režiséra, producenta a kameramana se z kulturních rubrik dostala na titulní strany. Na Dalibora, který ve filmu projevuje xenofobní názory, bylo podáno trestní oznámení.
Malý Jeník, jediný potomek rytíře Bořka (Karel Roden), se jednoho letního dne obléká do dětského brnění a utíká z domova v touze dosáhnout Svaté země. Samota, klopýtání přes kořeny a překonání strachu ze tmy se samy o sobě stávají vzrušujícím zážitkem. Zoufalý otec se vydává po stopách zmizelého synka. Jako by mu ale osud nepřál, všude přichází pozdě a zastihne vždy jen svědky tvrdící, že chlapce viděli.
Téměř tříletý sběr materiálu na českém venkově, zkoumání toho, jakými tématy žijí zemědělci a podnikatelé v této oblasti, jak a proč fungují dotace, proč se pěstují některé plodiny více a jiné méně a proč v posledních letech ubylo chovů zvěře a jaké to má důsledky na produkci potravin.
Autory pátrání zavedlo až k Andreji Babišovi, jehož styl, důsledky podnikání a politické aktivity se stávají jedním z nejvíce určujících faktorů pro českou krajinu, podnikatelské prostředí a brzy nejspíš také pro celý stát. Andrej Babiš dokumentaristy odsoudil, padlo trestní oznámení a před volbami by mohlo jít o třeskuté téma. Od projektu couvá i koproducent Česká televize.
Osmiletý Eda je vytoužené, opatrovávané dítě, které rodiče střeží víc, než je zdrávo, protože o jedno přišli. A tak je Eda náhradník. Edu Součka, jeho maminku a tatínka už známe; o pár let později, než se odehrává příběh filmu Po strništi bos, sledujeme jejich poválečný život na pražském předměstí ve snímku Obecná škola (1991).
Nový film uzavírá tematickou tetralogii tvorby Jana a Zdeňka Svěrákových. Vznik Po strništi bos inspirovala stejnojmenná vzpomínková kniha Zdeňka Svěráka.
Nový 3D animovaný film Hurvínek a kouzelné muzeum vznikal více než sedm let. Příběh legendárních postaviček tedy dostal zcela novou, moderní podobu. Film vznikal pod vedením producenta a hlavního režiséra Martina Kotíka a pracoval na něm tým špičkových scenáristů, výtvarníků a animátorů z různých evropských zemí.
Celovečerní dokumentární film se věnuje světově proslulé operní pěvkyni a herečce Soně Červené. Snímek je příběhem ženy, jejíž malé dějiny byly ovlivněny velkými dějinami Evropy 20. století.
Celovečerní dokument mapující fenomén YouTuberů - tvůrců internetových videí s miliónovým publikem. Co to vlastně znamená být YouTuberem? A proč se stali YouTubeři fenoménem, který má už dnes na společnost nepřehlédnutelný vliv? Celovečerní dokument poodhaluje tajemství jejich úspěchu a nahlédne do každodenních životů, které drží stranou kamery.
Dokumentaristka Jana Počtová reflektuje skrze svůj životní příběh a příběhy svých známých rozdílné formy rodičovství, vliv společnosti, zvyklostí a norem na rozhodnutí stát se rodičem. Výchova dětí už totiž není jen záležitostí dvou rozdílných pohlaví nebo dvou lidí. Skrze hlavní protagonisty filmu tak vyvstávají otázky, které jsou důsledkem našeho moderního civilizovaného světa.
Film o staré ženě, která zůstala na všechno sama, se odehrává pouze v jejím bytě. 92 letá herečka Luba Skořepová je jeho jedinou aktérkou. Zájem přátel, rodiny a divadel slábne a tak se rozhodne, že její poslední šancí vrátit se na jeviště, je zprodukovat si představení sama. Pomocí svého mobilního telefonu zařizuje pronájem sálu, shání režiséra a kolegyni, která by s ní ve hře vystupovala. Objektiv kamery se stává jediným svědkem leckdy zoufalé snahy přesvědčit svět, že za to ještě stojí.
Druhý díl filmové trilogie tvůrčího dua Hřebejk-Jarchovský se odehrává mezi roky 1947-53. Hlavní postavou je majitel (Jiří Macháček) noblesního kadeřnického salonu Valentino v centru Prahy, který ve svém podniku, jenž je smyslem a naplněním jeho života, zaměstnává celou svoji rodinu. Je příběhem mužů, kteří nasazovali životy v boji za svobodu.
Jan si říká Bizon, miluje kovbojky, je nevidomý a hrozí mu, že ztratí i sluch. Dokument Pavla Jurdy sleduje jeho cestu do Ameriky za náčelníkem kmene Navajo, který má pomocí rituálu zlepšit jeho sluch. Film je plný neokázalého humoru díky charismatickému Janovi, který v USA působí jako Don Quijote z Divokého západu – naivní dobrodruh ve světě, který je mnohem obyčejnější než jeho fantazie.
Sovětské Rusko, 1935. Mladičká básnířka Anna Barková má před sebou hvězdnou kariéru. Právě jí vychází první sbírka a odborníci o ní mluví jako o novém Puškinovi. O pár let později se ale Anna tísní v nákladním vagónu, který směřuje do neobydlených stepí Kazachstánu. Směřuje do svého prvního a zdaleka ne posledního lágru. Anna Barková (1901–1976) strávila v sovětských gulazích 22 let svého života. Přežila díky svým básním, díky naději a vášnivé lásce k jiné ženě.
„Osm hlav šílenství je průřez nešťastným 20. stoletím v nešťastné zemi, nazíraný citlivým a vnímavým zrakem básníka,“ míní režisérka Marta Nováková. V hlavní roli Aneta Langerová.
Nevlastní bratři Jakub a David společně s kamarádem Sašou tráví většinu času ve světě sociálních sítí. Vztahy pro ně představují chaty s virtuálními dívkami, které nikdy neviděli, obživu falešná módní show, v níž se předstírá něco, co není a největší životní problém pak vybitý mobil nebo nefunkční wifi. Na nátlak rodičů jsou donuceni vydat se pod vedením Davidovy půvabné „macechy“ Terezy na dvousetkilometrový cyklovýlet.
Nelehký je život fenky Lajky na periférii ruského velkoměsta. Po odchytu je násilně přeškolena na průkopnici kosmonautiky. Záhy po startu Lajku do vesmíru následuje množství dalších zvířat. Zvířata bloudí vesmírem až nakonec za pomoci černé díry šťastně obydlí vzdálenou planetu. Po nedlouhé době jejich harmonického soužití s místními živočichy k nim však doputuje i první člověk a harmonický i ten holý život zvířat je rázem ohrožen.
Hvězdně obsazený snímek režiséra a scenáristy Davida Mrnky, který na poli celovečerního filmu debutuje, pojednává o životě Milady Horákové. Snímek o ženě odsouzené ve vykonstruovaném procesu ke smrti oběšením se připravoval řadu let.
Tvůrce spolupracoval nejen s historiky, ale i s dcerou Milady Horákové Janou Kánskou, dlouhodobě žijící ve Washingtonu. Miladu Horákovou ve snímku ztvárnila izraelská herečka Ayelet Zurer (Muž z oceli, Andělé a démoni).
Závěrečný díl trilogie Jana Hřebejka a Petra Jarchovského se odehrává na konci 50. let 20. století a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí, a filmem, který předchází proslulým Pelíškům (1999).
Téměř celé své dětství vyrůstali v ústavu. Nemají domov, nemají rodinu, netuší, kde budou bydlet a jak si budou vydělávat. Lukáš chce být slavný hip hoper, Simona plánuje jít na operaci změny pohlaví, Jarda by chtěl mít velkou rodinu. Dokument reflektuje problematiku ústavní péče v České republice, která je na předním místě v Evropě v počtu dětí umísťovaných do ústavů, téma romské identity a rasismu, ale také téma identity obecně.
Herec a divadelní režisér Krobot uvede svůj druhý celovečerní film. Věnovat se bude hudební skupině ve složení Lukáš Melník, Barbora Poláková, Jaroslav Plesl a Zdeněk Julina. Ti čtyři spolu zažívají na cestě za svou nejsvobodnější skladbou řadu humorných situací, ale i nedorozumění. Mezi hlavními hrdiny dochází k neustálým zádrhelům a lehce bizarním situacím, až konečně jeden neplánovaný večírek přinese jistou katarzi i radost a s ní vytoužený pocit štěstí.
Celovečerní hraná komedie z prostředí Špindlerova Mlýna. Sestry Eliška a Katka vezmou kamarádku Magdu a vyrážejí na zimu do Špindlu. Čekají odpočinek, zábavu a možná i trochu milostného dobrodružství. Eliška je v pohodě, ale Katce i Magdě už třicet bylo a jsou pořád single. Objeví se ten pravý v zimním sněhu? V hlavních rolích se představí Anna Polívková, Aneta Krejčíková, Lukáš Pavlásek nebo Lukáš Langmajer.
Mysteriózní drama. Hraný i dokumentární celovečerní film, který otevírá jiný pohled na svět, na naše životy a to jak v maličkostech, tak věcech zdánlivě velkých. Konzumní svět, který se opírá převážně o spotřebu, peníze a moc jen málokdy nabízí jiný vhled na podstatu života. Zmíněné „drogy“ nás ovládají a stále nabízí nekonečný kolotoč emocí. Film je hotov, sestříhán, pracuje se na více něž 2000 trikových záběrech, animacích a CGI. Film bude v české i anglické verzi.
premiéra: 2017 (v plánu, nepotvrzené datum premiéry)