Vymítač ďábla zažívá vlastní exorcismus. Po posledním fiasku přichází úplný restart
Universal, studio historicky známé bohatým portfoliem hororů, má s Exorcistou velké plány. Do brandu investoval 400 milionů dolarů, což se jeví jako naprosto obludně nadstřelená suma. První Vymítač byl komerční milník, jeden z prvních moderních blockbusterů a obrovský hit u publika i kritiky. Nicméně se na tento úspěch nikdy nepodařilo navázat a některé díly série se tradičně objevují dokonce v žebříčcích nejhorších filmů všech dob.
Producenti musí věřit, že tuhle kletbu dokážou zlomit. Nejspíš doufali, že značku oživí režisér, který úspěšně resuscitoval Halloween. To ještě nevěděli, jak brzy Green vykolejí, a nyní jsou bezradní. Trademark, za jaký zaplatili skoro půl miliardy, přece nemůže ležet ladem! Blumhouse podle smlouvy musí pro Universal vyprodukovat ještě dva filmy.
Veškerá naděje se teď soustředí do nového režiséra Mikea Flanagana, jenž si připsal několik žánrovek s hlasitými zastánci, mezi něž patří Oculus, Zlo nikdy nespí a především ambiciózní pokračování kultovního Osvícení, Doktor Spánek. Poslední jmenovaný film je sice považovaný za pořádný propadák, nicméně mezi hororovými příznivci si vydobyl pověst nedoceněné pecky. Velké renomé si pak režisér získal na Netflixu kladně přijatými minisériemi Dům na kopci, Záhadné sídlo Bly či Půlnoční mše.
Právě Flanagan dostal za úkol Vymítače ďábla rebootovat, a to pěkně od podlahy. The Hollywood Reporter informuje o tom, že původně plánovaná Greenova dvojka skončila komplet v koši a projekt vzniká z bodu nula, tedy žádné přepisování existujících scénářů, žádná snaha zachránit, co se dá.
Prakticky jediné, co nás na tom může mrzet, je pravděpodobná stopka pro herečku Ellen Burstyn, jež hrála jednu z hlavních rolích v původním Exorcistovi a nyní se ve svých jednadevadesáti vrátila na scénu. Burstyn si na place jedničky pod diktátem tvrdého Friedkina hodně vytrpěla, včetně trvalých fyzických zranění, a bylo dobré vidět, že po těch všech letech se jí vynaložená snaha vrací zájmem filmařů o její návrat. Bude pro ni místo v údajně „radikální“ rekonceptualizaci?