Nová verze kultovního animovaného filmu Lví král z roku 1994, který je držitelem dvou sošek Oscara, míří do kin. Studio Walta Disneyho předělává další animovanou klasiku do podoby hraně-animované (pro řadu scén a tvorů byly předlohy natočené se skutečnými, takzvanými mockup herci) verze. Je to hyperrealisticky ztvárněné, de facto kopírující originál scénu po scéně. Bude to ale fungovat? Kniha džunglí z roku 2016 dokázala, že to lze. Nový Lví král má navíc stejného režiséra, Jona Favreaua, který má s "novým" žánrem zkušenosti.
Jaké jsou první ohlasy? Rozpačité. Ohromí technologie, původní emocionálně-komediální rozměr díla se však ztrácí v "něčem", co spíš připomíná úchvatný výlet do exotické Afriky. Tuzemští recenzenti prozatím dávají 65 procent, na webu RottenTomatoes vychází známka 6.34 z 10. Studio Walt Disney však zajímají hlavně tržby, více si tedy povíme po víkendu. Očekávání jsou v tomto směru obrovská.
Úspěšný dokumentarista Kapadia (oscarová soška za Amy) znovu servíruje prvotřídní střihový film pojednávající o slavné popkulturní postavě, která balancovala na hraně života a smrti. Portrét argentického fotbalového Boha Diega Armanda Maradony přináší to, co je Kapadiovým trademarkem: vzácné archivní záběry, solidní tempo "vyprávění" a přiblížení tématu širokému obecenstvu tak, že ho vtáhne nehledě na to, zda je fotbal jeho vášní. Scénář je i tentokrát jasný a "napsaný" konkrétním životem. Talent od Boha, pohádkový vzestup mezi elitu a sláva překračující vše myslitelné. Potom se však dějová linka láme a přichází pád...
Tuzemští recenzenti dávají snímku prozatím 75 procent. Vedle Lvího krále rozhodně nejmagnetičtější film těchto premiér.
Německá komedie se ani po konci úspěšné série Fakjů pane učiteli nevzdává a servíruje další žánrový kousek, tentokrát i s antimaterialistickým poselstvím. Dvojice mondénních mužů se pokusí zbavit závislosti na věcech tak, že uzavře sázku. Vzdají se všeho, co vlastní, a každý den dostanou zpět pouze jednu ze svých věcí. Jak dlouho to vydrží? Sázka je na dobu 100 dnů.
Emily Mortimer a Bill Nighy ve starosvětsky působícím snímku opěvujícím knihy, kulturu a upozorňujícím na to, jak komplikované mohou být sousedské vztahy na maloměstě. Problém nastane ve chvíli, kdy si podnikavá žena v podání Emily Mortimer otevře v malém městečku knihovnu s literaturou. Starousedlíkům se nový element dvakrát nezamlouvá a nastávají konflikty. V něčem tenhle kousek připomene oblíbenou Čokoládu (2000), jejích kvalit však Florencino knihkupectví ani vzdáleně nedosahuje.
Zavedený festival Mezipatra rozšiřuje působnost a přichází s novým distribučním kanálem, společností Queer Kino. Jejím prvním příspěvkem je debut režiséra Vidal-Naqueta, který z festivalů po celém světě posbíral řadu sen. Syrové drama nás zavede do světa mužské prostituce a absolutní svobody. Vidal-Naquet se skrze příběh hrdiny dotýká širších společensko-kulturních fenoménů a sugestivně vykresluje jednu z podob života gay komunity.
Na webu RottenTomatoes má snímek Zatoulaný prozatím 92 procent kladných recenzí. Průměrná známka činí 7.67 z 10.
Osudy lidí postižených válků píší příběhy, kterých dodnes hojně využívají filmoví režiséři a scenáristé. Jedním z nich je i koprodukční drama situované do 1. světové války a jedné německé rodiny.
Oficiální text distributora děj snímku popisuje následovně: "Po třech letech strávených v zákopech první světové války se Esben vrací domů k milované ženě Kirstine a synu Karlovi. Avšak válečné útrapy změnily nejen jeho samotného, ale i jeho rodinu. Okouzlující německý důstojník Gerhard zaujal jeho místo v čele rodinného stolu a dělá, co může, aby si získal srdce Kirstine a stal se Karlovým otcem. Zatímco mladá rodina si těžko zvyká na novou situaci, přichází další rána – Esben se musí vrátit na frontu. Téměř zlomený muž se s tím nedokáže vyrovnat a dezertuje. Po neúspěšném pokusu překročit hranici do neutrálního Dánska je nucen skrývat se na půdě vlastního domu. Pouta lásky a důvěry se mezi manžely napnou až k prasknutí, zatímco Esben ze svého úkrytu sleduje, jak se mu jeho rodina rozpadá před očima." (Bontonfilm)
A na závěr jeden poutavý dokument od tuzemských tvůrců, kteří stojí například za diskutovaným snímkemFC Roma (2016). I tentokrát na to jdou filmaři skrze sport. Fotbal vystřídali za hokej, přičemž dějištěm se stane střídavě marocký Rabat a český Náchod. Vhled do společnosti autoři sledují díky mladým hokejovým adeptům a jejich rodičům, kteří je na cestě doprovázejí. Který tým zažije silnější kulturní šok? A co je kromě hokeje spojuje? Dozvíte se v dalším pozoruhodném filmu dua Tomáš Bojar, Rozálie Kohoutová.