Recenze: Až na Měsíc - první velký animák určený pro televizi dokázal, že to jde

Až na Měsíc | Netflix
Proto se nové pohádky nedočkaly delší dobu. Tedy pokud nepočítáme Trolly a Frčíme, které poměrně rychle přešly na DVD nebo Willoughbyovi z Netflixu. Jenže u Netflixu je právě ten problém, že jeho animáky, s výjimkou zmíněných Willoughbyových nestojí za nic moc. Nejhezčím animákem byl zatím asi Klaus. Willoughbyovi přinesli naději na zlepšení. Premiéru Bez bázně budu raději ignorovat, protože to byl totální průšvih. Teď o víkendu ale na Netflix zamířila premiéra nového animovaného filmu studia Sony a jelikož je jeho autorem Glen Keane, bylo s ní spojeno velké očekávání. Nenaplnilo se sice úplně, ale konečně jsem se dočkali animace tak, jak by měla v dnešní době vypadat!
Až na Měsíc
Hlavní hrdinkou příběhu je dívka jménem Fei Fei, inteligentní a kreativní holčička, která miluje pohádky a legendy, které jí vypráví její maminka, zvláště pak tu o Měsíční bohyni, která hledá svou lásku. Maminka však onemocní a dívka zůstane sama s otcem. Jsou tu jeden pro druhého, ale když se po několika letech otec opět zamiluje a přivede si domů novou ženu i s novým bratrem, nenese to Fei Fei příliš dobře, zvláště, když všichni říkají, že příběhy, které jí vyprávěla maminka a které jsou pro ni o to výjimečnější a jsou navždy s mámou spojené jsou nesmysly. To si nemůže Fei Fei nechat líbit a rozhodne se, že jim všem dokáže, že máma by jí nikdy nelhala a že Měsíční bohyně existuje. Sestrojí si tedy raketu a vydá se na Měsíc získat důkaz. Cestu jí sice zkomplikuje vlezlý nový bratr a sama Měsíční bohyně, to ji ale nemůže zastavit.
Animace je dotažená k dokonalosti a je vidět, že Glen Keane je legendou Disneyho studia oprávněně. Vše je nádherně barevné, roztomilé a představuje dětem zase jiný magický svět, tolik odlišný od toho evropského. Inspirace čínskými legendami je osvěžující a magická. I příběh samotný je poměrně povedený, jen nevím, zda jeho poselství dětem něco řekne. Vyrovnání se se ztrátou je pro dospělé mnohdy mnohem těžší než pro děti a tento snímek to jasně dokazuje. Neboť Měsíční bohyně a Fei Fei jsou totiž sobě navzájem přesně tím, co obě potřebují na svá zlomená srdce. Jen na to musí za zvuků poutavých písní přijít. Pomáhají jim v tom samozřejmě úžasně roztomilá zvířátka a zářivé kouzelné postavičky všech podob.
Až na Měsíc
Až na Měsíc | Netflix
Snímek není tedy úplná pecka, žádný velký dobrodružný spektákl s propracovaným dějem a vyšperkovaným scénářem nehledejte. Přeci jen tu mluvíme o daleko nižším rozpočtu a na snímku je to vidět, co se rozsahu vyobrazeného světa týče, ale nestalo se tak na úkor animace, která si udržela svou kvalitu. Příběh je jednoduše komornější a jednodušší než filmy od velkých studií určených pro kina, ale je kvalitně zpracovaný a jeho příběh má hlavu i patu. Navíc umí vykouzlit i úsměv na tváři a sdělit důležitou zprávu, že naši milovaní jsou ti, kdo z nás dělají kým jsme a kdo nám dává sílu plnit si naše sny.
Ve finále tedy spokojenost. Děti to bavilo a to je to hlavní. Dostaly kvalitní pohádku plnou magie a písniček.
Hodnocení: 70%
P. S.: Nutno uznat, že nám tedy tématicky v poslední době studia dávají emocionální nálož. Frčíme a Až na Měsíc zabíjí rodiče a Willougbyovi jsou příkladem týrání a zneužívání dětí. Pravda, dětem to asi tak úplně nevyzní, ale kde jsou ty doby, když rodič jen u animáku seděl, smál se skrytým vtipům a hledat easter eggy? :-) Nějaká parádně animovaná pecka, u které bych se od srdce zasmála by mi v poslední době fakt bodla. :-)